Faceți căutări pe acest blog

marți, 14 octombrie 2014

Lemon meringue pie și 4 ani de blog


A mai trecut unul... nu știu când! Dar știu că am uitat că în data de 10 octombrie e aniversarea lui! Despre blog vorbim, să ne înțelegem! Am realizat abia sâmbătă că trecuse ziua lui! Inițial am vrut să uit mai departe, să mă prefac că nici nu mi-am amintit! Oricum, ce era de sărbătorit? Cele zece rețete publicate pe blog anul ăsta? Rapiditatea și stângăcia cu care sunt realizate ultimele poze și scrise ultimele postări? Da... nu sunt mândră de ultimele mele realizări în ceea ce privește blogul! Dar apoi mi-am zis că faptul că realizez o postare fix pentru acest eveniment poate însemna și altceva! Poate fi o promisiune făcută mie însămi că nu voi abandona acest proiect de suflet, că îi voi acorda și mai departe atenția cuvenită (în limitele posibilului). Nu mi-am propus niciodată ca blogul meu să fie cel mai cunoscut, cel mai accesat sau cel mai apreciat, motiv pentru care se observă că a căzut ușor în paragină! Dar mi-am propus să fiu o mamă bună, o mamă de care fetița mea să fie mândră atunci când va întelege acest sentiment! Nu e ușor să fii o mamă informată, să selectezi din avalanșa de informații (nu de puține ori eronate) pe cele care chiar te ajută să faci cele mai bune alegeri pentru copilul tău! Nu e ușor să fii o mamă mereu disponibilă pentru copilul tău, să fii mereu jovială și pregătită pentru tot ce urmează! Tocmai din aceste motive aleg de multe ori să îmi amân dorințele, să îmi canalizez toată energia pe ceea ce cu adevărat contează - fetița mea! În final, sunt convinsă că merită! Ziceți și voi! Nu e așa că acești ochișori mari te fac să te pierzi o zi întreagă în ei? Și încă o zi, și înca una, la infinit 

Acum, despre rețeta pe care am ales-o, trebuie să știți că demult stă salvată în fruntea listei de rețete de încercat! Nici nu e un desert festiv, dar este unul al naibii de gustos! Crusta crocantă de plăcintă, finețea cremei acrișoară de lămâie și bezeaua dulce fac ca fiecare îmbucătură să ne ducă până în rai! Credeți-mă, această tartă e un deliciu declarat! Și nu zic numai eu :) Am ales tava de tartă dreptunghiulară pentru că pur și simplu o ador, dar puteți folosi la fel de bine și o tavă rotundă! 

Ingrediente pentru crustă:
200 g făină (puteți folosi inclusiv făină integrală)
50 g nuci/migdale mărunțite (nu e obligatoriu să le folosiți, însă dau un gust mult mai bun crustei)
120 g unt
o lingură-două de zahăr brun
o jumătate de linguriță de sare
60 ml apă rece

Ingrediente pentru crema de lămâie:
o cutie (380g) de lapte condensat
3 gălbenușuri
sucul de la o lămâie mare (sau după gust)

Ingrediente pentru bezea:
3 albușuri
75 g zahăr

Modalitate de preparare:
Crustă: Punem în vasul robotului (fie că e KA sau un robot obișnuit de bucătărie cu lama atașată) toate ingredientele solide (făină, nucă, zahăr, sare) și procesăm timp de 10 secunde. Apoi adăugăm untul rece tăiat cubulețe și procesăm până la formarea unui aluat sfărâmicios, care nu se leagă! Aluatul se va lega cu apa rece, pe care o adăugăm ușor celorlalte ingrediente. Lăsăm robotul să amestece ingredientele până la formarea unei bile de aluat compacte.


Învelim aluatul într-o folie alimentară și îl dăm la frigider pentru cel puțin o jumătate de oră! Rolul frigiderului este de a frăgezi aluatul prin răcire, dar și de a-l face mai ușor de modelat! Scoatem aluatul de la rece și îl întindem cu sucitorul într-o foaie dreptunghiulară cu grosimea de 5-6mm. Așezăm foaia de aluat într-o tavă dreptunghiulară de tartă tapetată cu unt și făină. Fixăm foaia de aluat cu degetele de marginile tăvii și tăiem surplusul de aluat cu ajutorul unui cuțit. Peste întreaga foaie de aluat așezăm o bucată de hârtie de copt peste care presărăm boabe de fasole, evitând astfel umflarea crustei în timpul coacerii.
Dăm crusta la copt pentru circa 20 minute la 180°C, apoi o lăsăm să se răcească complet.

Crema de lămâie: Am ales cea mai simplă și mai rapidă modalitate de preparare a cremei de lămâie, folosind lapte condensat! Se prepară în fix cinci minute, iar rezultatul este miraculos! Cum procedăm? Cel mai simplu: turnăm laptele condensat într-o cratiță, adăugăm gălbenușurile și sucul de lămâie, amestecăm și punem cratița pe foc mic spre mediu! Amestecând încontinuu, lăsăm crema să atingă punctul de fierbere, după care mai lăsăm pe foc (nu ne oprim din amestecat) încă un minut! Și gata! Crema va avea consistența unei budinci. Crema e gata să fie așezată în crusta de tartă deja răcită. Nivelăm suprafața cremei cu o spatulă.

Bezeaua: Batem albușurile spumă tare, după care adăugăm zahărul ploaie. Mixăm până când zahărul este topit!
Așezăm bezeaua peste crema de lămâie creând valuri din spumă cu ajutorul unui cuțit!
Cu ajutorul unei torțe pe gaz (specială pentru cofetărie) ardem bezeaua pe toată suprafața tartei. Dacă nu dispuneți de o torță puteți coace crusta doar pe jumătate, puteți să nu gătiți crema (doar să amestecați ingredientele), să așezați bezeaua deasupra și să introduceți tarta în cuptor pentru 10 minute. Rezultatul va fi aproximativ același!



În final, nu pot decât să îi doresc blogului să primească puțin mai multă atenție din partea mea și să rămână un loc în care voi toți reveniți cu drag de fiecare dată când căutați o rețetă!
Vă mulțumesc din suflet vouă, celor care mă citiți!

Love,
Diana 


2 comentarii:

  1. Ai o fetita superba!!! felicitari!!!!
    Iti rasfoiesc cu mare placere retetele, nu am abandonat blogul pt ca nu ai mai postat :) si sunt sigura ca incet incet vei reveni :)

    Iti doresc sa faci ceea ce te face fericita ....si eu in locul tau m-as dedica micului suflet si da si eu m-as pierde in acei ochisori minunati!

    RăspundețiȘtergere