Faceți căutări pe acest blog

duminică, 14 septembrie 2014

Blueberry lemon bundt cake


O nouă rețetă îmi amână planurile de a scrie despre diversificarea alimentației bebelușului. Am multe notițe care trebuiesc puse în ordine și așezate pe o pagină albă, însă trebuie să recunosc că amân momentul din cauza timpului meu liber muuuult prea scurt. Chiar și această rețetă, extrem de simplu de pus în practică, a fost încercată într-o seară târziu (înțelegeți de ce pozele din timpul preparării sunt admirabile, sublime, dar lipsesc cu desăvârșire), fotografiată duminica dimineața foarte devreme, fotografiile editate imediat (că nu mă pot abține), iar postarea scrisă după mai bine de o luna, aproape de miezul nopții! Dar, per ansamblu, mă consider mulțumită că ajung să fac o postare chiar și o dată pe lună! E mica mea plăcere nevinovată, sursa mea de buna dispoziție și energie!
Și... promit solemn că foarte curând vine și postarea despre diversificare, cu rețeta aferentă de iaurt și brânzică de vaci pentru bebeluși!
Până una-alta, rețeta de bundt cake cu aromă sublimă de lămâie, pete purpurii de afine și frosting delicios de cremă de brânză este chiar aici, așteptând să fie testată și lăudată în gura mare pe la vecini, prieteni, cunoscuți, acum când încă piețele abundă în afine și alte fructe de pădure! Și ca să conchid vorbăraia, trebuie să vă spun că sunt decisă: prefer prăjiturile cu fructe în detrimentul oricăror alte deserturi! Acest desert m-a convins!


Ingrediente:
Chec
 150g unt
180g zahăr
3 ouă
o lingură de esență de vanilie
160ml lapte bătut
coaja rasă și sucul a două lămâi (de dimensiuni medii)
250g făină albă
o linguriță de praf de copt
o jumătate de linguriță de sare

aproximativ 200g afine
o lingură de făină

Glazură de brânză
100g cremă de brânză (Philadelphia)
60g unt
220g zahăr pudră
o lingură de smântână grasă
o linguriță-două de esență de vanilie
o linguriță-două de esență și coajă de lămâie (sau după gust)

Modalitate de preparare:
În primă fază preîncălzim cuptorul la 180°C.
Batem untul spumă, după care adăugăm zahărul ploaie. Mixăm energic aproximativ 2-3 minute. Apoi adăugăm esența de vanilie și ouăle unul câte unul. Nu adăugăm al doilea ou până când primul nu este perfect încorporat. Adăugăm coaja și sucul de lămâie și continuăm să mixăm.
Într-un bol încăpător cernem ingredientele solide - făina, praful de copt și sarea. Peste ingredientele solide adăugăm amestecul lichid. Amestecăm totul cu o spatulă, cu mișcări ample de sus în jos până la încorporare. În această compoziție încorporăm, amestecând ușor, două treimi din cantitatea de afine (date prin lingura de făină specificată la ingrediente). Eu am folosit afine de pădure în interiorul checului și afine de cultură pentru decor.
Turnăm compoziția într-o tavă de bundt cake tapetată cu unt și făină dacă forma folosită este una teflonată. Dacă folosim o formă din silicon nu este nevoie să o tapetăm cu unt și făină.
Dăm tava la cuptorul încins la 180°C pentru 45-60 minute. Este gata atunci când scobitoarea introdusă în mijlocul checului iese curată.

Pentru glazura de brânză mixăm crema de brânză și untul până la încorporarea perfectă (fără cocoloașe). Apoi adăugăm restul ingredientelor și mixăm energic până când nu mai simțiți particulele de zahăr la gust. La KA durează în jur de 4-5 minute la viteză maximă.
Lăsăm checul să se răcească complet în tavă înainte de a-l răsturna pe o tavă și orna cu glazura de brânză.


Vă ofer și un buchetel de flori de câmp culese cu mare drag pentru voi, ca să nu fiți supărați pe mine ca v-am cam abandonat!
Kisses :*



4 comentarii:

  1. Draga mea tiza, minunata reteta ta, mai ales ca si eu ca si tine ador deserturile cu fructe! De fotografii nu spun nimic deoarece stii parerea mea ;). Te pupacesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoase fotografii. Buchetul e superb. Cat despre prajitura ce sa mai spunem ...

    RăspundețiȘtergere