Faceți căutări pe acest blog

vineri, 7 martie 2014

Mucenici moldovenești


De cinci ori am început și reluat scrierea acestei rețete. E greu să fii mamă, dar e atât de frumos! Sunt copleșită în fiecare secundă de sentimente noi, emoții noi, mă topesc în fiecare clipă de iubire când îmi țin puiul în brațe! Trăiesc cele mai frumoase clipe din viața mea și nu îmi pot cere scuze pentru că blogul nu mai este printre prioritățile mele momentan! Îmi pare rău, dar nu pot! Voi reveni la un moment dat și voi fi mai activă pentru că încă ador să gătesc și să testez rețete noi, încă mi-e dor să fotografiez și să scriu! Dar timpul liber atât de scurt și rapiditatea cu care fac orice mă împiedică să fiu bloggerul de altădată. Totuși, încă mai dau peste rețete pe care le salvez și îmi propun să le încerc pentru ca mai apoi să vi le prezint și vouă (lista e luuuungă), încă mai casc gura la rețetele prietenilor bloggeri și visez la momentul în care voi reveni asa, serios :) 

Până atunci vreau să va scriu rețeta mucenicilor moldovenești, pentru că tot se apropie ziua celor ”40 de mucenici” și pentru că pozele și rețeta așteaptă cuminți să fie postate încă de anul trecut!
Mucenicii sunt făcuți din aluat de post, însă vă dați seama și singuri că exista și o variantă cu ouă și lapte și unt la fel de bună ca și aceasta :)

Ingrediente:
(12 mucenici mari/până la 20 mucenici mici)
550-600g făină
un plic (7g) drojdie uscată
150g zahăr
250ml lapte de soia călduț
100ml ulei
coaja rasă de la o lămâie
miere
nucă

Modalitate de preparare:
Laptele de soia călduț se amestecă cu uleiul, cu zahărul și aromele (coaja rasă de lămâie și extractul de vanilie), apoi adăugăm ploaie făina amestecată cu drojdia uscată. Nu este necesar să dizolvăm drojdia uscată în laptele calduț pentru ca aceasta să se activeze. Frământăm aluatul și îl lăsăm să crească aproximativ o oră, până când își dublează volumul!

Turnăm aluatul dospit pe o suprafață înfăinată unde vom forma mucenicii.
Împărțim aluatul în 12 părți egale. Fiecare parte va fi modelată într-un sul având lungimea de aproximativ 25-30 cm. Lipim capetele sulului, obținând astfel un cerc, apoi îndoim cercul la mijloc pentru a obține mucenicii în forma cifrei 8.

Așezăm mucenicii asfel formați într-o tavă tapetată cu hârtie de copt și îi mai lăsăm să se odihnească încă 30 minute, apoi îi ungem cu lapte de soia.
Coacem mucenicii în cuptorul încins la 160°C timp de 25-30 minute.

Încălzim mierea atât cât aceasta să devină ușor lichidă pentru a putea unge mucenicii.
Ungem mucenicii cu miere folosind o pensulă, după care presărăm din belșug nuca măcinată.
Se servesc atât calzi (sunt divini), cât și reci!


S-aveți poftă la mucenici!


Un comentariu: