Faceți căutări pe acest blog

luni, 23 decembrie 2013

Ciocolată de casă şi VEG de iarnă



Din jurul foilor coapte, a pandişpanelor şi a cremelor delicioase pentru prăjiturile de Crăciun am luat o scurtă pauză pentru a răsfoi o revistă minunată și pentru a vă aduce în avans o rețetă cadou pentru Crăciun!
Revista minunată este VEG (numărul de iarnă), o publicație care conține exclusiv rețete vegetariene și al cărei străjer este nimeni alta decât Andreea Crăciun de la andie.ro! Am îndrăgit revista încă de la primul număr și iată că acum, la numărul de iarnă al revistei, am avut marea bucurie să contribui și eu cu o rețetă dulce, lacto-vegetariană de sărbătoare! Oh, da! VEG de iarnă este despre sărbătoare, despre mâncare bună pentru vegetarianul gurmand, despre oameni pe care îi unește aceeași pasiune - dragostea pentru bucate!


Vă las și pe voi să savurați revista și sper să vă placă la fel cum mi-a plăcut mie! Sufletul mi-a fost la gură de la prima și până la ultima pagină a revistei!
(click pe imaginea de mai jos pentru a răsfoi revista)

Deși rețeta ciocolatei de casă este publicată în una din paginile cu dulciuri ale revistei, scriu rețeta și aici, în speranța că vă va plăcea! Noi suntem fani înrăiți ciocolată de casă și în fiecare iarnă o savurăm cu placere!

Ingrediente:
(pentru aproximativ 20 bucăți)
500g lapte praf
100g cacao
500g zahar
250g unt (80% grasime)
100ml apa

Se cerne laptele praf împreună cu cacaoa.
Într-o cratiță, se fierbe apa cu untul și zahărul, până când zahărul este complet topit, iar amestecul se transformă într-un sirop dens.
Siropul se toarnă peste laptele praf și cacao, mixând energic  până la încorporarea perfectă a tuturor ingredientelor.
În compoziția rezultată se adaugă, opțional și după gust, alune de pădure, nuci, migdale sau stafide.
Se toarnă ciocolata astfel obținută într-o tavă pătrată tapetată cu folie alimentară (dimensiunile tăvii sunt relative – în funcție de mărimea tăvii rezultă grosimea bucăților de ciocolată de casă), se nivelează cu o spatulă suprafața ciocolatei și se dă tava la frigider pentru cel putin două ore.
După răcire, ciocolata se taie bucăți cu un cuțit înmuiat în apă fierbinte.



11 comentarii:

  1. Craciun fericit alaturi de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunata aparitie , bravoooo !!!!
    Craciun fericit , draga mea !! <3

    RăspundețiȘtergere
  3. Sarbatori fericite! Un Craciun cu pace in suflet, cu ganduri pozitive si un an 2014 mai bun!

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata grozav!!Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  5. la cum arata sigur are un gust si o aroma unica si colorata, crocanta si foarte delicios de dulce si naturala :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Am fiert exact cm ai spus, pana cand siropul a devenit " dens" : cand am adaugat laptele praf, s-a adunat cocoloase si s-a intarit instant ca bomboanele. Si a ramas asa, bucati ca piatra, de am fost nevoita sa las cratita o zi intreaga in apa, la inmuiat, ca sa o pot curata. N-am sa inteleg niciodata, de ce nu dati retetele exacte ! Sau poate ca asta e si ideea ( nu e prima oara cand o patesc ).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scrie foarte clar in continutul retetei ca siropul se adauga peste laptele praf si cacao, amestecand energic, nu invers cum ati facut dvs.
      P.S. Chiar credeti ca asta e scopul unui blog culinar - esecul cititorilor? N-am sa inteleg niciodata cum un om cu capul pe umeri poate gandi asa ceva!
      Numai bine!

      Ștergere