Faceți căutări pe acest blog

luni, 16 septembrie 2013

Madeleines


Bonjour!
♥♥♥ La vie est belle, n'est-ce pas? ...mai ales atunci când ne bucurăm de răcoarea toamnei ce nu s-a sfiit să se instaleze ca la ea acasă, promițând multe zile reci cu vânt și ploi blânde (fingers cross for that) pe care să le petrecem nu afară, ci înconjurați de căldura căminelor noastre. Că este vorba despre un apartament micuț, sau unul mai luxos, o casă la țară sau oraș, o cabană la munte chiar, fiecare dintre noi avem un loc magic pe care îl numim atât de simplu, dar atat de cuprinzător: ACASĂ! Acasă este bine, mereu! Și cum bucătăria este nelipsită din fiecare ”acasă”, toamna ne îmbie să petrecem mai mult timp în jurul cuptorului, bucătărind! Astăzi vă recomand să bucătăriți madeleines/madlene - un desert franțuzesc absolut minunat, care se pregătește extrem de simplu și care are un efect surprinzător asupra celor care au ocazia să-l guste! Toți vor vrea din nou madeleines - simple, cu zahăr vanilat, cu cremă de ciocolată, dulceață sau fructe proaspete și mereu vor fi la fel, delicioase! 

Ingrediente:
(pentru 36 bucăți)
200 g unt
60 ml lapte
trei linguri de miere
trei ouă
150 g zahăr
o lingură de esență de vanilie
200 g făină
o linguriță de praf de copt
o jumătate de linguriță de sare

Pentru început topim untul. Cât untul este cald spre fierbinte încă, adăugăm laptele la temperatura camerei  și mierea, apoi amestecăm până când mierea este complet dizolvata în lichid.
Separat, batem cele trei ouă cu zaharul și esența de vanilie până când amestecul devine alb spumos. În acest moment adăugăm amestecul de unt topit, lapte și miere (deja domolit bine), amestecând energic. 
Cernem fâina cu sarea și praful de copt, apoi o adăugăm treptat compoziției lichide. Eu am împărțit amestecul de făină în trei părți și am adăugat câte o parte o dată! Am încorporat făina cu ajutorul unei spatule, prin mișcări ample de sus în jos - aș putea spune că secretul unor madeleines pufoase constă și în acest procedeu de amestecare a ingredientelor.
Amestecul rezultat este unul având o consistență cremoasă, care cade de pe spatulă luând forma unei panglici late. Imaginea de mai jos cred că este destul de sugestivă.
Dăm amestecul la frigider timp de 15 minute, timp în care preîncălzim cuptorul la 165°C, cu ventilație.
Pregătim tava pentru madeleines - o tavă specială pe care mai nou o găsim în majoritatea centrelor comerciale. Tava poate fi găsită în varianta metalică (cum este cea pe care am folosit-o eu) sau din silicon. O tavă din silicon nu este necesar să fie tapetată cu unt și făină, însă una metalică da! Așadar ungem tava cu o pensulă înmuiată în unt topit, apoi o tapetăm cu făină.
 După cele 15 minute de stat la frigider, punem compoziția într-un sac à poche și începem să umplem p trei sferturi formele pentru madeleines. 


Dăm tava în cuptorul încins la 165°C timp de 6 minute, după care micșorăm tempratura cuptorului la 145°C și mai lăsăm madeleines la copt pentru încă 6 minute. Se vor auri frumos pe margini, semn că sunt coapte.
Lăsăm madeleines la răcit timp de 5 minute, după care le scoatem din forme dezlipindu-le marginile cu un cuțit cu vărful ascuțit. Le scoatem pe o farfurie întinsă și le lăsăm să se răcească complet, după care le pudrăm cu zahar vanilat!
Acompaniază perfect o ceașcă cu ceai sau cafea!




8 comentarii:

  1. nu mai stiu cine facea cand eram mica ceva asemanator, tare-mi placeau!

    RăspundețiȘtergere
  2. Oh, Doamne, ce bine arata! Sunt de vis! <3

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunate !!!
    PS.Tu te-ai apucat serios de treaba !!! ;) <3

    RăspundețiȘtergere
  4. Am facut si eu odata insa nu am fost multumita de cum mi-au iesit.
    Si nu ma refer la gust, ci la faptul ca nu aveau forma aia frumoasa.
    Ori aluatul nu era ''cel mai fericit'' ori forma mea nu e minunata.
    Acum am sa incerc si reteta ta. Sa vedem... :)
    Minunate poze!
    Super faina bluzita ta :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma servesti si pe mine cu o cafea si bunatati din astea maine dimineata?

    RăspundețiȘtergere
  6. bine ai revenit pe blog!
    Diana, cu ce as putea inlocui mierea, sau as putea renunta la ea, caci mierea peste 40 de grade este toxica, si cred ca in combinatie cu untul cald spre fierbinte poate ajunge la 40 de grade.
    mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mierea nu cred ca ajunge la 40 grade, pentru ca, daca citesti cu atentie, in untul topit cald spre fierbinte se adauga laptele la temperatura camerei si apoi mierea, deci amestecul ajunge sa fie caldut dupa amestecarea tuturor ingredientelor lichide!

      Ștergere
    2. ok mersi, am citit atent, nu-mi dau seama exact la cat ajunge mierea si am vrut sa evit posibilitatea de a ajunge la 40 de grade. MA gandesc ca daca tot fac aceste deliciozitati, sa fie si cat se poate de sanatoase.
      Spor la noi retete

      Ștergere