Faceți căutări pe acest blog

joi, 5 septembrie 2013

Gem de prune


Bine v-am regăsiiiiiiiiiiiiiiit!!!
A trecut atât de mult timp de când nu am mai gătit/fotografiat/scris că începusem să uit cât de bine mă simțeam aici, în micul meu univers! Nicăieri nu e mai bine ca acasă, nu-i așa? Și iată că acum m-am întors! Cu forțe noi, cu mai multă putere de muncă decât în ultimele luni și hotărâtă să nu mai dispar din online următoarea bucată de timp!
Este septembrie deja și declar că niciodată nu mi-a fost mai dragă toamna decât anul acesta! Am așteptat-o cu atâta nerăbdare că nici mie nu îmi vine a crede că n-am mai putut suporta vara! Prea cald anul ăsta, și răcoarea toamnei este binevenită! Că tot este toamnă și sezonul conservelor pentru iarnă este în toi, astăzi vă spun pe scurt cum am făcut gemul de prune - unul dintre preferatele mele!

Ingrediente:
(pentru aproximativ 14 borcane de 375g de gem)
cinci kilograme de prune fără sâmburi
două kilograme de zahăr
zeama de la o lămâie
scorțișoară sau vanilie (opțional)


Am început cu culesul prunelor, cu mânuțele noastre, din prunul care an de an rodește atât de frumos că ne mirăm cum poate... având în vedere că nimeni nu îl bombardează cu îngrășăminte chimice sau îngrijește altfel decât să îi taie crengile uscate și să îi văruiasca trunchiul în sâmbăta Floriilor! Deci, all natural, all bio!
Am spălat bine prunele și le-am tăiat pe jumâtate scoțându-le sâmburii. Acum trebuiesc cântărite! Am pasat jumătățile de prune cu ajutorul robotului de bucătărie și am adăugat zahărul. De regulă obișnuiesc să adaug aproximativ o jumătate de kilogram de zahăr la un kilogram de fruct, însă de data aceasta prunele au fost foarte coapte și dulci, drept pentru care am decis sa adaug doar două kilograme de zahăr la cinci kilograme de prune fără sâmburi! Am stors lămâia și am adăugat sucul amestecului de prune și zahăr! Am fiert gemul la foc mic spre mediu timp de două ore și jumătate! În funcție de tipul oalei (cu diametrul mai mic sau mai mare), timpul de fierbere poate să difere! Așadar, recomand să testați consistența gemului punând o linguriță de gem pe o farfurie. Dăm farfuria la frigider pentru câteva minute, după care o scoatem și înclinăm farfuria. Dacă gemul este foarte lichid și curge, înseamnă că mai necesită fierbere! Dacă însă gemul se lipește de farfurie și stă fix, nemaicurgând, este semn că gemul este gata de pus în borcane!
Borcanele trebuiesc sterilizate înainte de umplere (aici v-am povestit mai multe despre felul în care eu sterilizez borcanele) și închise cu un capac ermetic, apoi așezate cu capacul în jos până la răcire. Gemul fierbinte care ajunge pe capac are rolul de a steriliza și capacul, făcând ca gemul să se păstreze pentru mai mult timp!


Curând vă arăt și ce bunătate de prăjitură am făcut folosind acest gem! 
Până atunci, enjoy the recipe... and the jam :)

P.S. Era să uit de etichetele pe care le-am folosit pentru gem!






5 comentarii:

  1. Bine ai revenit!!Multumim pentru bunatatea de gem pe care ne-ai prezentat-o. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine ai revenit! Parca te-ai gandit la mine cand l-ai facut si prezentat! Nu am apucat sa il fac anul acesta, dar cand ii vine randul sper sa ii schimb si pozele!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place tare dulceata ta... e pe gustul meu. :) Am facut si eu zilele trecute dulceata de prune cu aroma de vanilie! Divina combinatie! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur enorm ca ai revenit;gemul este foarte bun.pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Bine ai revenit , draga mea !!! <3 <3
    Sa stii ca si eu am asteptat toamna cu mare nerabdare , si tare ma bucur ca a venit !!! ;)

    RăspundețiȘtergere