Faceți căutări pe acest blog

vineri, 20 septembrie 2013

Cea mai bună prăjitură cu ciocolată și fulgi de ovăz din lume


Exact sub această denumire (The world's best chocolate oatmeal cake) am găsit aici rețeta acestei delicioase prăjituri și cine sunt eu ca să-i modific denumirea, atât de sugestivă de altfel? Recunosc că m-a tentat denumirea inițial, însă parcurgând lista ingredientelor mi-am dat seama că pe bună dreptate trebuie ca asta să fie cea mai bună prăjitură cu ciocolată și fulgi de ovăz din lume!
Și, oh da, așa a fost! Probabil indicele glicemic și caloriile acestei prăjituri sunt fără număr, dar credeți-mă că a fost prima dată când gustul unei prăjituri m-a cucerit atât de tare încât nu m-am mai gandit la consecințe! Cu toții merităm o linguriță de răsfăț din când în când fără a ridica prea multe semne de întrebare când vine vorba de calorii!
Vă recomand să o încercați, este deosebită și atât de simplu de făcut!


Ingrediente:
(pentru o tavă de 20x20cm)

150g zahăr brun
100g zahăr alb
120 g unt moale
două ouă
180 g făină
o linguriță de praf de copt
o jumătate de linguriță de sare
o lingură și jumătate de cacao
90g fulgi de ovăz zdrobiți
250 ml apă fiartă
200 g picături de ciocolată

Pentru glazură:
40g unt
șase linguri de lapte
80 g zahăr brun
75 g picături ciocolată cu lapte
8 marshmallows mari

Lucrurile se vor desfășura în cel mai simplu mod cu putință. 
În primul rând aducem cei 250ml de apă la punctul de fierbere. Când apa clocotește adăugăm fulgii de ovăz (mărunțiți bine cu robotul de bucătărie) și îi lăsăm la înmuiat 10-12 minute. Tot acum preîncălzim cuptorul la 180°C.
Mixăm untul spumă împreună cu zahărul brun și zahărul alb. Batem ouăle ca pentru omletă, după care le adăugăm compoziției de unt și zahăr. Cernem ingredientele solide (făina, praful de copt, sarea și cacaoa), apoi le încorporăm treptat în restul compoziției, prin mixare. În final adăugăm fulgii de ovăz înmuiați în apă fiartă și jumătate din cantitatea de picături de ciocolată. Amestecăm toate îngredientele cu o spatulă și turnăm compoziția în tava tapetată cu hârtie de copt. Deasupra compoziției presărăm cealaltă jumătate de picături de ciocolată.
Coacem prăjitura la 180°C timp d 35-40 minute.



Lăsăm prăjitura să se răcească în totalitate înainte de prepararea glazurii - recomand chiar și 30 minute la frigider după ce prăjitura ajunge la temperatura camerei.

Pentru glazură topim untul la foc mic, adăugăm laptele și zahărul și lăsăm amestecul la foc mic până când zahărul se topește. Adăugăm picăturile de ciocolată și cele opt marshmallows tăiate în prealabil în bucățele mici. Lăsăm glazura pe foc până când picăturile de ciocolată și marshmallows sunt complet topite. Folosim un tel pentru omogenozarea glazurii.
Turnăm glazura fierbinte peste prăjitura răcită, după care dăm prăjitura din nou la frigider pentru cel puțin o oră, după care se porționează cu un cuțit cu zimți.


Prima linguriță a fost a mea și a fost cea mai așteptată! 


P.S. Astăzi a fost aniversarea părinților mei și vreau sa le urez din suflet mulți ani împreună în sănătate, înțelegere și fericire! La mulți ani!!!





5 comentarii:

  1. ce frumos arata..si prezentarea e perfecta! felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte bine si sigur e tare delicioasa :) chiar am fulgi de ovaz si nu stiam ce sa fac cu ei :D dragute lingurite ai :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cum arata, de-abia astept sa o fac!

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata magnific, imi plac combinatiile foarte mult: ciocolata, ovaz, iar glazura m-a cucerit! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Am facut-o deja de doua ori. Este f.f.buna! Unde gasesti picaturile de ciocolata? Eu am cautat prin multe marketuri, dar nu am gasit..

    RăspundețiȘtergere