Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 14 septembrie 2013

Beetroot relish - un fel de gem (delicios) de sfeclă roșie


Sfârșitul acestei veri a fost primul în care am ales să îmi umplu singură rafturile cămării. În primul rând pentru că urmează să devin mamă (o mare dorință devenind astfel realitate), și, după ce perioada foarte lungă în care m-am luptat cu grețuri matinale care persistau până în toiul nopții și până la lăsatul dimineții următoare (and so on) au trecut, m-am trezit lovită de ideea că trebuie să umplu cămara, singură! Nu știu de ce, doar familia noastră nu va deveni muuuult mai numeroasă și, oricum, câte murături sau gemuri poate mânca un bebeluș?! Și am pregătit de toate, de la gem de prune, de gutui, la siropuri de soc și afine, ketchup și diverse alte sosuri și până la borcane mari pline cu murături din cele mai variate!
Astăzi reușesc să scriu despre o rețetă pe care am încercat-o zilele trecute - beetroot relish - un fel de gem dulceag din sfeclă roșie! Să vă spun întâi ce este acela relish... Relish este un sos obținut prin coacere, fierbere sau murare din fructe sau legume, folosit în special ca și condiment pentru un fel principal! Este un fel de chutney, dacă sunteți mai familiarizați cu această denumire, la fel de netradițională și de străină pentru noi, românii!
Deși cu greu ajung să testez gusturi noi în această perioadă, acest relish mi-a făcut cu ochiul și nu m-am putut abține, l-am încercat! Rezultatul a fost mai mult decât mulțumitor, gustul dulce-acrișor al noului experiment mi-a plăcut foarte mult chiar și ca atare, fără a condimenta mai mult decât o felie de pâine :)

Ingrediente:
(trei borcane 385g)
un kilogram de sfeclă roșie
două mere mari
coaja de la o lămâie
sucul de la două lămâi
sucul de la o portocală mare
350 g zahăr brun
o jumătate de linguriță de ghimbir proaspăt ras (opțional)


Dăm pe răzătoarea mare sfecla și merele decojite. Scurgem sucul de lămâi și portocală, adăugăm coaja de lămâie, zahărul și ghimbirul și amestecăm toate ingredientele cu o spatulă. Fierbem amestecul într-o oală, la foc mediu, amestecând din când în când, la fel ca și la dulceață! Este un gem care nu se lipește ușor de fundul oalei, așa că nu e necesar să amestecați încontinuu, dar totuși supravegheați-l îndeaproape!
Procesul de fierbere (la fel ca și cel de preparare) este scurt, durând nu mai mult de o oră și jumătate!
După fierbere, punem relish-ul/gemul în borcane deja sterilizate pe care le punem la păstrare pe raftul cămării sau în frigider!
Așa cum am spus, este delicios pe o felie de pâine de secară sau ia mai bine încercați-l voi și cu niște blue cheese! Vă va da pe spate, asta e clar!






7 comentarii:

  1. Am venit fuguta sa vad minunea ta de gem !! ;) Arata tare bine si sa stii ca m-ai facut curioasa rau !! :)
    Zile senine , draga mea !!

    RăspundețiȘtergere
  2. Te admir pentru ambitia de a-ti umple singura camara(si te si invidiez pentru bunatatile din ea :) ). Dupa cum l-ai descris, gemul acesta din sfecla rosie trebuie sa fie delicios. De aratat arata mai mult decat bine!
    Ma bucur de postarile tale, utile si foarte frumoase ♥. Iti doresc sarcina usoara si sanatate :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Pacat ca nu-mi place sfecla pentru ca arata tare bine ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata grozav si sunt curioasa de gust :D Mie imi place sfecla dar in modul asta nu am gustat-o niciodata :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Hello. Arata super bine si sigur o sa fac si eu reteta asta, mai ales ca imi place sfecla rosie. Felicitari pt. tot ce faci! Eu te cunosc de cand ai lucrat la netex. Si eu vreau sa imi lansez, ca sa zicem asa, blogul meu...mai am nevoie doar de un pic de curaj si timp. Si felicitari pt bebe!

    RăspundețiȘtergere
  6. Interesant acest gem, o sa il incerc si eu. Multa sanatate si o sarcina usoara iti doresc. te pup

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata delicios gemul tau, dar nu am inteles: serveste ca gem dulce sau ca si gustare/condiment/garnitura langa mancare?

    RăspundețiȘtergere