Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 11 mai 2013

Magic chocolate cake



Nici nu se punea problema să încerc să gătesc această rețetă, cel puțin nu în acest week-end, care se anunța a fi unul plin de activități casnice, mai puțin bucătărești! În dulapul cu haine îmi era o întreagă harababură, cauzată firește de trecerea bruscă de la iarnă la vară. Nu vi se pare că am trecut de la cizme direct la sandale? Mie cam așa mi s-a întâmplat... așa că astăzi am fost nevoită (urăsc să fac ordine în dulapuri pentru ca îmi ia de obicei o zi întreagă) să ascund în cutiile din fundul dulapului ghetele și cizmele care au petrecut mult prea mult timp în picioarele mele anul acesta și să scot la înaintare multicolorii pantofi și sandale! Pe toți i-am scos! Oh, un lucru de știut despre mine este că iubesc pantofii atât de muuuuuult! Dar cine nu-i iubește? Spune-ți-mi!
Revenind la prăjitură... de ce am încercat-o tocmai azi când preconizam că îmi voi petrece ziua în dulap, la propriu? Păi pentru că se face extrem de rapid, iar rezultatul este unul spectaculos! Practic prăjitura asta (magică, deșteaptă, isteață, inteligentă sau cum o mai fi ea denumită) își formează în timpul coacerii, singură singurică, trei straturi delicioase de ciocolată. Baza este asemeni celei de la negresă, interiorul are consistența unei budinci, iar partea superioară o pot descrie ca fiind o crustă pufoasă (ciudat, știu că așa sună, dar cred că e cea mai potrivită descriere!
Ca să concluzionez, este absolut magică! Azi dimineață am văzut-o aici și am stat pe gânduri puțin înainte de a preîncălzi cuptorul, cam 10 secunde (?!)

Ingrediente:
(pentru o tavă de 20x20cm)
patru ouă
un vărf de linguriță de oțet de mere
210 g zahăr alb
110 g unt (80% grăsime)
115 g făină
50 g cacao neagră
400 ml lapte
100 ml smântână pentru frișcă (am folosit vegetală - Creme Patisserie)
30 ml cafea tare

Modalitate de preparare:
Preîncălzim cuptorul la 180°C.
Amestecăm făina și cacaoa și le cernem împreună într-un bol încăpător.
Separăm albușurile de gălbenușuri și mixăm albușurile energic, împreună cu oțetul de mere până când obținem o spumă tare. Lăsăm spuma de albușuri deoparte.
În alt bol, mixăm gălbenușurile cu zahărul până când zahărul este topit. Adăugăm smântâna pentru frișcă și continuăm mixarea. Obținem un amestec lichid.


Topim untul la foc mic și îl lăsăm să se domolească.
Încălzim cafeaua cu laptele, însă doar cât să ob'inem un lichid călduț, nu fierbinte.
Adăugăm untul topit și laptele călduț compoziției de gălbenușuri cu zahăr, alternând cu amestecul de făină și cacao. Mixăm energic până la încorporare. Amestecul rezultat este lichid.
În final încorporăm albușurile spumă, aproximativ o treime o dată. Eu am încorporat albușurile prin mixare ușoară cu telul.
Turnăm compoziția într-o tavă tapetată cu hârtie de copt și dăm tava la cuptorul încins timp de 50 minute. După primele 30 minute reducem temperatura cuptorului de la 180°C la 150°C. După coacere, prăjitura trebuie să fie ușor tremurândă, dar să nu pară lichidă, ci destul de tare!


Se lasă în tavă să se răcească complet. După răcire, se dă la frigider pentru minim o oră și apoi se taie cu un cuțit cu lamă subțire.


Se garnisește cu zahăr pudră și se servește cu căpșuni, zmeură, mure 
Și cu poftă mare, bineînțeles!


Eu știu sigur că statul meu în dulap a fost răsplătit cu vârf și îndesat azi :P!




8 comentarii:

  1. Esti minunata, Diana! Imi place cum prezinti ceea ce faci! De-abia astept sa fac si eu prajitura aceasta.

    RăspundețiȘtergere
  2. O prajitura exact pe gustul meu!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunata prezentarea!! Prajitura arata de-a dreptul magic! Te pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Ooooo...rasfat ciocolatos total!!!Minunate: reteta, prezentarea, tu ! <3 O zi frumoasa

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi ploua in gura! Sigur e urmatoarea praji pe care o voi incerca!!! cafeaua cand se pune?

    RăspundețiȘtergere
  6. Vazusem zilele trecute reteta aceasta prezentata pe whiteonricecouple si ma gandeam ca trebuie sa o incerc si eu, dar o voi lua in ordine, incepand cu cea fara cacao...

    RăspundețiȘtergere
  7. Mmm, delicioasa la maxim!!!Nu refuz o bucatica:)Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Am facut prajitura si ce pot spune este ca e cu adevarat magica.

    RăspundețiȘtergere