Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 8 mai 2013

Extract natural de vanilie & Giveaway


Hristos a înviat!
Dragii mei, sper că ați avut parte de sărbători liniștite, petrecute alături de cei dragi sufletului vostru!

Vă spuneam câteva zile înainte de Sfintele Paști cum voi face cele mai aromate prăjituri datorită acestui extract de vanilie obținut în casă, din ingrediente naturale. Lucrurile s-au întâmplat așa cum prevedeam, acest extract natural de vanilie fiind cireașa de pe tort în toate preparatele dulci pregătite pentru masa de Paști! Da, un extract de vanilie bun face diferența, vă asigur!
Vă recomand cu drag și vouă să încercați să obțineți acasă, cu minimul de ingrediente, esențe naturale! Acest extract de vanilie deschide seria unor esențe/arome pe care eu le folosesc frecvent la dulciuri și ale căror rețete îmi doresc să ajungă și la voi! Rând pe rând, sper să cuprind pe blog toate aceste rețete despre care vă vorbesc!

Ingrediente:
(250 ml extract de vanilie)
250 ml vodka (am folosit Stalinskaya)
două păstăi de vanilie (am folosit Bourbon de la Fuchs)

Pe scurt, formula simplificată a rețetei arată cam așa:

(250ml vodka + două păstăi vanilie) x 45 zile = extract natural de vanilie

Povestea extractului de vanilie trebuie să înceapă cu cel puțin 45 zile înainte de momentul folosirii extractului. Cu cât este mai lungă perioada în care vodka și păstăile de vanilie macerează, cu atât mai aromat va fi extractul. Același lucru este valabil și pentru culoarea extractului. Mai mult timp petrecut la macerat înseamnă o culoare mai intensă, maro închis.
Începem cu spălarea unui recipient din sticlă (obligatoriu) având volumul de 250 ml. Lăsăm sticla să se usuce complet. Tăiem păstăile de vanilie în jumătate, pe lung, și le așezăm în sticlă. Umplem recipientul cu vodka, închidem sticla cu un dop etanș (din plută pentru un aspect mai rustic) și așezăm extractul într-un loc ferit de lumină. Eu l-am așezat undeva în partea din spate a dulapului cu mirodenii. O dată pe săptămână luați sticla și o agitați energic de două-trei ori. După aproximativ 45 zile, extractul este gata, mai aromat ca orice extract folosit vreodată, vă asigur!
Am preferat să fotografiez extractul la o săptămână după ce am pregătit compoziția, ca să se poată observa și păstăile de vanilie. Astăzi am mai pregătit 250 ml de extract de vanilie, urmând să fotografiez evoluția extractului în fiecare săptămână, în ziua agitării!


GIVEAWAY!!!
Cu această ocazie (a noului extract de vanilie preparat astăzi) vă convoc la un giveaway, al cărui premiu este (bineînțeles) o sticlă de 250 ml extract de vanilie homemade, marca Can't boil an egg :)
Pentru a câștiga, este necesar să lăsați un comentariu la această postare care să cuprindă numele dumneavoastră și în care să scrieți la ce desert (de pe blog sau nu) v-ar plăcea să folosiți acest extrat de vanilie.

Exemplu comentariu: 
”Diana Oana - mi-ar place să folosesc acest extract de vanilie la prăjitura Visul Dulce”

Durata de desfășurare a concursului este de 45 zile (atât cât are nevoie extractul să se formeze), începând de astăzi. Astfel, puteți trimite comentariile voastre până în data de 21 iunie 2013! Extragerea câștigătorului va fi realizată cu ajutorul site-ului random.org în data de 22 iunie, iar câștigătorul va fi anunțat printr-o actualizare a acestei postări și pe pagina de Facebook a blogului!

Multă baftă!


31 de comentarii:

  1. Ionut Andrei Taranu- cred ca extractul de vanilie ar merge cu tortul de pere (de post) :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca as folosi extractul de vanilie la checul in trei culori (posibil si la cel marmorat). Apoi, sigur as incerca niste briose si crema de zahar ars! Pupici. (Ana Neagoe)

    RăspundețiȘtergere
  3. Tanase Elena - mi-ar placea sa folosesc acest extract de vanilie la prajitura Tiramisu :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Mihaela Stancescu - L-as folosi la tartelettele aromate cu mere si scortisoara :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ana Mocanu- as folosi extractul de vanilie la briose, la crema de zahar ars, la minunatul tau brownie bottom cheesecake, dar mai ales la delicioasa bread pudding cu branza de vaci:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Aceasta reteta trebuie sa o incerc si eu neaparat, imi plac lucrurile homemade:) foarte simplu de facut:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Bogdan Alina - mi-ar place să folosesc acest extract de vanilie la Clafoutis cu visine

    RăspundețiȘtergere
  8. Paula Gafitescu - as folosi acest extract intr-o reteta de cheesecake.

    RăspundețiȘtergere
  9. Madalina Trofin - mi-ar place să folosesc acest extract de vanilie la Cheesecake cu jeleu de fructe de padure

    RăspundețiȘtergere
  10. Emiliana Veres - la o budinca de orez cu lapte de cocos si scortisoara.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ana Jivan - mi-ar placea sa folosesc extractul la o reteta de Creme Brulee :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Un chec cu banane, fie el si de post, ar primi o aroma minunata de la aceasta licoare.

    RăspundețiȘtergere
  13. Marinela Muresan - cred ca as folosi extractul asta la o budinca din branza dulce cu paste...:)

    RăspundețiȘtergere
  14. Barbosu Diana Ioana- mi-ar place sa folosesc aceast extract la Brownie bottom cheesecake.

    RăspundețiȘtergere
  15. Lucia V.- as pregati cornuletele fragede, sau poate tarta cu piersici si capsuni..

    RăspundețiȘtergere
  16. Raluca Burada - as folosi extractul la creme brulee, prajitura "Visul dulce" si la Brownie bottom cheesecake.

    RăspundețiȘtergere
  17. mihaela boicu - mi-ar place să folosesc acest extract de vanilie la o crema de zahar ars sau o budinca

    RăspundețiȘtergere
  18. Diana si eu am scris , iar comentariul meu nu este afisat:( Vroiam sa particip si eu la concurs. teo v

    RăspundețiȘtergere
  19. Oana Iliescu - mi-ar placea sa folosesc extractul de vanilie la un fondant de ciocolata.

    RăspundețiȘtergere
  20. Trif Salomeea- mi-ar place să folosesc acest extract de vanilie la prăjitura "Lamaita"

    RăspundețiȘtergere
  21. Toma Liliana- Mi-ar placea sa il folosesc la un cremes.

    RăspundețiȘtergere
  22. Roxana Moga - extractul de vanilie ar merge la mai toate prajiturele, dar indeosebi la cheesecakeuri, preferatele mele!

    RăspundețiȘtergere
  23. Lazar Daniela-Ioana- mi-ar placea sa il folosesc la un cozonac cu nuca :)

    RăspundețiȘtergere
  24. Alina Rusu - mi-ar placea sa l folosesc intr-o inghetata vegetala cu banana, lapte vegetal si capusuni!

    RăspundețiȘtergere
  25. Madalina Diaconu- mi-ar placea sa-l folosesc la cheesecakeuri.

    RăspundețiȘtergere
  26. Anca Bunea - mi-ar place să folosesc acest extract de vanilie la o tarta cu zmeura.

    RăspundețiȘtergere
  27. Doina Patrascu-mi-as dori sa folosesc extractul la o tarta cu crema de vanilie si capsuni.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anda Cazamir - mi-ar place mult sa folosesc acest extract la checul in trei culori.

      Ștergere
  28. Daniela Mreana- imi plac foarte mult cheeasecake-urile in care s-ar potrivi perfect acest extract....

    RăspundețiȘtergere
  29. Simona Stefanuca- papilele mele ar fi mai mult decat incantate sa folosesc extractul facut de tine cu mult drag la o Tarta frantuzeasca cu crema de vanilie si capsuni

    RăspundețiȘtergere
  30. Alina Pop - mi-ar placea să folosesc acest extract de vanilie la prăjitura Tiramisu.

    RăspundețiȘtergere