Faceți căutări pe acest blog

marți, 14 mai 2013

Coajă de lămâie pentru prăjituri


Dragii mei, de astăzi voi inaugura o nouă categorie de rețete ”Din cămara mea - 100% NATURAL”!
În cadrul acestei noi categorii vreau să strâng câteva rețete ale unor produse care nu îmi lipsesc din cămară. Fie că este vorba de arome, extract de vanilie, sosuri, dulcețuri sau compoturi, îmi doresc să împărtășesc cu voi rețetele lor! 
Astăzi vă spun cum păstrez eu coaja de lămâie pe care o folosesc absolut la toate aluaturile dulci (cozonaci, gogoși, rulouri etc), dar și la alte deserturi și care dă o aromă aparte fiecăruia! Nu vă prezint neapărat o rețetă, ci mai ales o modalitate de păstrare a cojii de lămâie atât de des folosită de mine!
Cunosc această modalitate de păstrare a cojii aromate de lămâie de la mama care, ori de câte ori folosea zeama de la o lămâie (la ceai sau limonada) o dădea frumos pe răzătoarea fină și punea coaja la păstrare în borcanul de pe ușa frigiderului. Era omniprezent acel borcănel, și cel mai solicitat când venea vorba de desert! Bineînțeles că am urmat exemplul mamei și, odată cu propriul meu frigider a apărut și omniprezentul borcănel cu coajă de lămâie.

Pentru o măsură de coajă de lămâie folosesc o măsură de zahăr tos alb. Așadar, la o lingură de coajă rasă de lămâie folosesc o lingură de zahăr alb.
Spălăm bine lămâile sub un jet puternic de apă. Radem coaja lămâii cu ajutorul unei răzători fine.
Așezăm coaja de lămâie în straturi într-un borcănel curat. Primul strat este întotdeauna unul de coajă de lămâie, iar ultimul strat este întotdeauna unul de zahăr.


Închidem ermetic borcanul și îl păstrăm la rece, fără a-l deschide timp de șapte zile. După șapte zile este gata pentru a fi folosit. Vă întrebați acum de ce nu poate fi folosit în momentul preparării! Poate fi folosit și în momentul în care radem lămâia, însă acum coaja este amară. Zahărul are rolul (pe lângă cel de conservare a cojii de lămâie) de a anihila gustul amar al cojii de lămâie, iar după cele șapte zile, acest amestec este mai mult decât perfect, dulce și aromat. 
Așa cum am precizat mai sus, eu îl păstrez pe ușa frigiderului. Se păstrează aromat vreme de luni bune, aș spune că pe măsură ce timpul trece, amestecul este și mai aromat. Zahărul se topește și coaja de lămâie devine ușor caramelizată, păstrându-și astfel proprietățile vreme îndelungată!



6 comentarii:

  1. Un articol foarte util...ador aroma citricelor in deserturi.
    Abea astept sa vad si urmatoarele postari :P
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. As dori sa stiu daca exista posibilitatea sa se pastreze in miere coaja de la lamai sau portocale.
    Laura

    RăspundețiȘtergere
  3. Aceeasi "reteta" o am si eu dar de la bunica mea! Superbe pozele! Astept cu nerabdare sa vad ce mai pastrezi in camara :), te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Un borcanel asemanator se gaseste si in frigiderul meu, pentru ca tot asa pastrez si eu coaja de lamaie si la fel si cea de portocale.

    RăspundețiȘtergere
  5. draga Diana, ce facem cu pesticidele din coaja de lamaie? sau ai folosit lamai ecologice? mersi! marina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Marina,
      Eu cu greu am incredere in produsele care au aplicate o eticheta pe care scrie mare BIO. Am incredere in rosiile care cresc in gradina mamei, in capsunile inestetice care se zaresc acum printre frunze tot acolo, in gradina, in merele mici dar cele mai gustoase pe care le mananc toamna tot din gradina! Pentru ca eu cred doar ceea ce vad! E extrem de greu sa mananci bio in ziua de astazi si sa ai incredere ca produsele alimentare pentru care poti plati un pret chiar triplu sunt obtinute strict pe cale naturala, fara a le fi afectata evolutia de pesticide sau ingrasaminte de alt fel decat naturale!
      Am precizat undeva aici ca 100% natural se refera in principiu la modalitatea de obtinere, conservare a unor alimente, si nu neaparat la ingredientele folosite, desi inteleg si recunosc importanta folosirii unor ingrediente naturale si pe cat posibil sanatoase!
      Fiecare dintre consumatori este liber sa aleaga ce ingrediente si alimente pune pe masa si cat de multa incredere poate avea in eticheta lor!

      O zi frumoasa!

      Ștergere