Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 10 aprilie 2013

Tarta rustică cu căpșuni și piersici


Încă din clipa în care am fost invitată să particip cu o rețetă la provocarea ”Dulce Românie” din această lună, găzduită de Adina Magda pe blogul ei Cat's Kitchen, știam ce urma să pregătesc! Mă gândeam că tarta asta avea să fie perfectă și m-am mobilizat. Vroiam să cumpăr căpșuni aseară, din Lidl, însă m-am trezit cu rafturile goale în față și mi s-a sugerat respectuos să revin dimineață, când stocul va fi refăcut. Bineînțeles că m-am trezit cu noaptea în cap și azi dimineață am fost clientul căruia î s-a deschis prima dată ușa magazinului! Întotdeauna am respectat regula potrivit căruia ”Cine se scoala de dimineață departe ajunge!”, sau ”doarme mai puțin” sau ”umblă toată ziua”! Ce mai, sunt o matinală și-mi place de mine așa!
Buuuun, fără alte comentarii suplimentare, voi scrie rețeta de tartă, insistând puțin asupra rețetei de crustă pentru tartă, de data asta de post, dar atât de delicioasă!

Ingrediente:
200 g făină (puteță folosi inclusiv făină integrală)
50 g nucă măcinată (nu e obligatorie, însă dă un gust mult mai bun crustei)
120 g margarină vegetală (sau unt dacă nu postiți)
o lingură de zahăr brun
o linguriță rasă de sare
60 ml apă rece

Vreau să inițiez astăzi un mic proiect în cadrul căruia să trec noua mea achiziție, Kitchen Aid, prin cele mai importante teste - vreau să îl testez la aluaturi (dospite și nedospite), blaturi și pandișpanuri, bezea și creme! Bineînțeles că vreau ca și voi să vedeți cât de util este un asemenea produs într-o bucătărie în care se gătește cu adevărat! Și bineînțeles că vreau să vedeți ce muncă de calitate superioară execută! Rapid, sigur și eficient! Eu îl ador 

Astăzi l-am testat la aluat nedospit, crusta pentru tarta cu căpșuni și piersici!
Începem cu atașarea paletei pentru aluaturi (nu folosim cârligul de această dată).
Punem în vasul robotului toate ingredientele solide (făină, nucă, zahăr, sare) și procesăm timp de 10 secunde. Apoi adăugăm margarina rece tăiată cubulețe și procesăm până la formarea unui aluat sfărâmicios, care nu se leagă!

Aluatul se va lega cu apa rece, pe care o adăugăm ușor celorlalte ingrediente. Lăsăm KA să amestece ingredientele până la formarea unei bile de aluat compacte.


Învelim aluatul într-o folie alimentară și îl dăm la frigider pentru cel puțin o jumătate de oră! Rolul frigiderului este de a frăgezi aluatul prin răcire, dar și de a-l face mai ușor de modelat!
În timpul în care aluatul se odihnește la frigider pregătim căpșunile și piersicile. Am tăiat piersicile felii cu grosimea de circa 2mm și căpșunile în sferturi.

Scoatem aluatul de la rece și în întindem cu sucitorul într-o foaie dreptunghiulară cu grosimea de 5-6mm. Presărăm o lingură de griș în locul unde vor fi așezate fructele. Așezăm feliile de piersici în mijlocul foii, sub formă dreptunghiulară, lăsând marginile foii libere (4-5cm) pentru plierea tartei. Peste feliile de piersici așezăm căpșunile.


Ungem marginile tartei cu puțină miere și presărăm zahăr brun pe toata suprafața tartei (după gust).
Dăm tarta la cuptorul încins la 180°C pentru 25-30 minute. Marginile se vor auri, iar fructele vor face bule la suprafață - semn că fierb!
Aveți mai jos o poză before and after oven :)


Nu mai rămâne decât să o servim cu poftă!


Mulțumesc Adinei pentru invitația la provocarea ”Dulce Românie” din această lună! Și dacă tot sunt la capitolul mulțumiri, mulțumesc echipei de la bucatarie360.ro pentru că l-au ajutat pe Kitchen Aid să își găsească drumul spre casa lui - bucătăria mea :)

25 de comentarii:

  1. Draga mea,
    Totul ti-a iesit mai mult decat superb !!!
    Eu iti multumesc ptr ca ai acceptat invitatia mea , ptr ca te-ai trezit de dimineata sa cumperi mununatele capsune ;) , si nu in ultimul rand , ptr ca ai facut aceasta tarta !!! <3
    Te imbratisez cu mare drag !!
    PS.Sa-l folosesti sanatoasa pe KA !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, Adina! Efortul n-a fost mare deloc, comparativ cu gustul minunatei tarte, pe care am mancat-o pe nerasuflate :)
      Te imbratisez!

      Ștergere
  2. Cum ziceam, foarte frumoase pozele! :) Mi-a luat ochii background-ul acela verde. Arata tare bine langa culorile apetisante ale tartei. Imi place mult ♥ ! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Monica! Background-ul nu este altceva decat iarba (in sfarsit verde) din curte! Initial vroiam ca si background o parte din gardul din lemn, insa mi-am dat seama ca da mai bine asa, alaturi de culoarea rosie a capsunilor!
      Pupici :*

      Ștergere
  3. Superbe pozele, Diana! Nici nu stiu pe ce sa ma concetrez mai tare - pe tarta sau pe poza... Arata minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Anca! Tarta merita toata atentia noastra :)
      Pupici :*

      Ștergere
  4. Arata excelent tarta asta. Imi place mult combinatia de capsuni cu piersici. Le-ai lasat si coditele <3 . Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doar 3-4 capsuni au ramas cu codite :P Tot pentru aspectul rustic!
      Multumesc, draga mea! Te pup :*

      Ștergere
  5. Superba tarta, superba prezentare! Felicitari si pupici, tiza ;) <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, draga mea!
      O zi frumoasa, pupici cu drag :*

      Ștergere
  6. Minunatat tarta ai pregatit, si i-ai pregatit o prezentare pe masura. Foarte frumos, felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Paula! Prezentare rustica - conform provocarii :)
      Pupici :*

      Ștergere
  7. Splendid!!!! Nici nu stiu ce sa mai zic...decat ca as gusta si eu :P
    Pupici

    p.s. oare nu ar fi tentat Mr.KA sa te insele cu mine? :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Angi, nuuuuuuuuuuuuu! Cata vreme traieste sub acoperisul meu, nici nu se pune problema! Sunt cu ochii pe el :))

      Pupici cu drag :*

      Ștergere
  8. Frumoasa prezentarea ! Primavara in toata regula!

    RăspundețiȘtergere
  9. Appreciate the recommendation. Will try it out.

    Also visit my web-site - romantic love quotes

    RăspundețiȘtergere
  10. La fel ca si Anca, nu stiu ce imi place mai mult, tarta in sine sau pozele :)
    Cred ca de fapt amandoua la fel de mult :)
    Ps. Intr-adevar minunata treaba face Kitchen Aid dar manutzele care il coordoneaza sunt cele care trebuie sa-si primeasca felicitarile. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, multumesc! Manutele nu mai pot fara KA si KA nu poate fara manute! Ne iubim iremediabil <3
      Imbratisari!

      Ștergere
  11. Arata superb tarta! verdele combinat cu rosul capsunilor ii da un aer proaspat si primavaratic!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti place, draga mea! Te pup :*

      Ștergere
  12. O da ceva frumos cu stil super, chiar arata apetisant rau de tot

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, intr-adevar tarta este delicioasa!

      Ștergere
  13. Abia astept sa o incerc si eu! Arata foarte bine si presupun ca e delicioasa!

    Felicitari pentru inca o reteta si fotografii de exceptie! pupici :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E cea mai delicioasa, Diana! Nici n-ai zice ca e de post! Multumesc pentru felicitari, pupici si de la mine :*

      Ștergere