Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 3 aprilie 2013

Mini panettone (de post)


Săptămâna trecută găseam o rețetă de cozonac de post ce părea a fi delicios, pe blogul Claudiei Ilia, dar demult îmi doream să fac și mini-panettone. Ce era să fac? Să fac ambele rețete pe rând sau să dau unui delicios cozonac de post forma de mini-panettone? Nu mai trebuie spus faptul că am ales cea de-a doua variantă. So, panettone it is! Mini panettone! Rețeta a fost perfectă, rezultând un aluat extrem de elastic și ușor de lucrat care s-a transformat perfect într-un panettone pufos cu fulgi de ciocolată și stafide îmbătate în rom alb - un deliciu! Mulțumesc pentru rețetă, Claudia!

Ingrediente:
(6 mini panettone sau unul mare)
500 g făină
7 g drojdie uscată
250 ml lapte de soia
50 g margarină vegetală topită (caldă)
100 g zahăr
esență de vanilie
coajă de lămâie
o linguriță de sare

Umplutura:
50 g picături de ciocolată (de post)
100 g stafide înmuiate în rom alb cu o noapte mai devreme

Am folosit mașina de pâine pentru frământarea aluatului, punând mai întâi ingredientele lichide în cuva mașinii, apoi ingredientele solide. Am setat mașina de pâine pe programul de frământare și dospire și am lăsat mașina să își facă treaba timp de două ore. După trecerea celor două ore, aluatul își dublase volumul și era gata de pus în forme. Dar ce forme să folosesc? Nu aveam în bucătărie unele atât de înalte, așa că am ales să tapetez șase forme ceramice rotunde (diametrul uneia este de aproximativ 7 cm) cu câte o fâșie de carton tare mai înaltă decât forma în sine. 
În interiorul marginii de carton am așezat câte o fâșie de hârtie pentru copt maro, iar fundul formei a fost tapetat cu un cerc din aceeași hârtie de copt maro.
Am împărțit aluatul pentru panettone  în șase bucăți egale în care am încorporat prin împachetare stafidele alcoolizate și picăturile de ciocolată. În final am format câte o bilă din fiecare din cele șase părți de aluat, pe care am așezat-o în forme!
Aluatul se mai lasă să crească în forme cel puțin o oră, după care se unge cu un amestec format din lapte de soia și rom alb (cel în care au fost înmuiate stafidele) și se presară bucățele de migdale.
Se dau la cuptorul încins la 180°C pentru aproximativ 35-40 minute sau până când o scobitoare introdusă în mijlocul unui mini-panettone iese curată!
Am fost extrem de încântată de acești mini-panettone, gustul a fost minunat, au fost extrem de pufoși, singurul lucru din care ar fi reieșit că avem de-a face cu un preparat de post a fost culoarea destul de alba a miezului - cauzată de lipsa oului din compoziție. Însă asta nu a schimbat cu nimic gustul extrem de delicios al preparatului!
Să vă fie de bine!



6 comentarii:

  1. arata superb! oare merge unt de cocos in loc de margarina vegetala? iar picaturile de cioco de unde le ai luat?

    RăspundețiȘtergere
  2. Oh, ce cozonacei de poveste. Si prezentarea superba, ca de obicei. Minunat! Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ador sa ma uit la fotografiile tale si nu numai :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere