Faceți căutări pe acest blog

joi, 25 aprilie 2013

Chocolate espresso bundt cake


Dragii mei, intenționez să vă ofer în postările care urmează câteva deserturi potrivite pentru masa de Pasti. Da, îmi amintesc de pagina cu deserturi festive creată cu câteva săptămâni în urmă, însă îmi doresc să completez acea pagină cu câteva rețete nou încercate de mine care s-au dovedit a fi un succes! Încep cu acest bundt cake, guguluf, gugelhupf, oricum doriți să-l numim! Nici nu știu cum să încep descrierea acestui desert. Putem începe printr-un exercițiu de imaginație pe care trebuie să îl facem cu ochii închiși, neapărat! Imaginați-vă o ceașcă mare de cafea, cu multă ciocolată și cu un moț de mascarpone dulce! Adăugați arome ca vanilia și caramelul, și apoi transformați ceașca de cafea într-un chec atât de pufos, dar totuși umed, că se topește în gură! Papilele gustative vor zburda de fericire și vor cere mai mult, și mai mult, până la ultima felie! Trebuie să încercați rețeta pentru a vă convinge că nu spun povești nemuritoare!

Ingrediente:
200 g unt
400 g zahăr brun
două ouă
200 ml smântână 12% grăsime
1.8 g cafea instant (un plic)
100 ml apă caldă
o linguriță de esență de vanilie
o linguriță de esență de caramel
200 g făină
60 g cacao neagră
o linguriță de praf de copt
o jumătate de linguriță de sare

Glazură:
200 g mascarpone
150 g zahăr pudră vanilat

Procedăm în felul următor: mixăm untul cu zahărul până când obținem un amestec fin spumos. Adăugăm ouăle și smântâna, continuând să mixăm energic până la incorporare. Dizolvăm cafeaua instant în 100 ml apă caldă și apoi o adăugăm compoziției de bundt cake, împreună cu esența de vanilie și esența de caramel, continuând mixarea. În final, turnăm compoziția astfel formată peste ingredientele solide (fâina, cacaoa, praful de copt și sarea) cernute separat, într-un alt bol mai mare. Amestecăm energic până la încorporarea perfectă a ingredientelor. Amestecul ar trebui să arate cam așa:

Turnăm compoziția în tava de bundt cake tapetată bine cu unt și făină (în cazul în care folosiți o tavă teflonată). Dacă folosiți o tavă din silicon, nu este necesară tapetarea acesteia cu unt și făină.


Dăm tava la cuptorul încins la 180°C pentru 35-40 minute sau până când trece testul scobitorii. După coacere, îl lăsăm în tavă până la răcirea completă, abia apoi îl putem scoate din formă. Nu vă lăsați pradă mirosului sublim de ciocolată și cafea pe care îl emană și nu încercați să scoateți checul din tavă înainte de răcire, se va rupe! 

După scoaterea checului pe platoul de servire putem prepara glazura de mascarpone. Mixăm crema mascarpone energic cu zahăr pudră vanilat până la formarea unei spume și atât, asta e glazura. Pentru un strop de savoare, puteți adăuga și puțină esență de cafea. Eu nu am adăugat însă nimic în plus, gustul a fost unul complet! Îmbrăcăm partea superioară a checului cu glazura de mascarpone și presărăm ciocolată rasă și câteva boabe de cafea! 


Dacă sunteți iubitori de cafea, gustul vă va copleși cu siguranță 



25 de comentarii:

  1. Hmmmmm...abia astept sa o incerc! Si acum nu o sa mai am emotii, pentru ca ne-ai aratat toti pasii!! cicii cu multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Omo, pentru tine am facut poze în timpul preparării :)
      Să încerci rețeta, e minunată ♥

      Ștergere
  2. Buna, Diana! Arata fantastic! Spune-mi, te rog, smantana este din aceea fermentata sau dulce pentru gatit? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anca, am folosit smântână fermentată de la Pilos :)
      Pupici :*

      Ștergere
  3. oh, ce fotografii frumoase, asemeni prajituricii!
    Zi frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, draga Emily!
      O zi si un sfarsit de saptamana superb iti doresc si eu!
      Pupici :*

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Tiza, prajitura e de incercat, e delicioasa! Pupici cu multumesc :*

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Si e atat de gustos...
      Pupici, o zi frumoasa!

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. Da, e delicioasa, Alina! Merita incercata!
      Pupici :*

      Ștergere
  7. Prajitura e minunata iar pozele ma lasa fara cuvinte!! Un weekend minunat iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Paula! Pupici si un week-end minunat si tie! :*

      Ștergere
  8. Oare cu faina integrala ar merge?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt sigura ca da, doar ca va avea o alta textura! Te rog sa ne anunti daca ai incercat checul cu faina integrala, vrem sa vedem cum iese!
      O zi frumoasa!

      Ștergere
    2. Buna Diana, Am incercat checul dar cu faina normala si mi-a iesit foarte bine si totodata foarte bun, alta data am sa-l incerc si cu faina integrala.
      Paste fericit!

      Ștergere
    3. Ma bucur mult ca l-ati incercat, ca v-a placut si ca ati revenit sa ne spuneti ca a fost bun :)
      Sarbatori fericite si linistite va doresc si eu!!!

      Ștergere
  9. Clar pe gustul nostru!!!!Arata bestial!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce pofta mi-ai facut! Trebuie incercata reteta ta, neaparat!

    RăspundețiȘtergere
  11. Tare tare bine arata e visul meu imi place la nebunie ,o sa il prepar ,nici nu am stiut ca e si esenta de caramel unde pot gasi ca nu au peste tot cred,cum te simti in rolul de Mama asa i ca te simti inplinita?

    RăspundețiȘtergere
  12. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere