Faceți căutări pe acest blog

vineri, 5 aprilie 2013

Chec cu banane (de post)


Poftă de dulce? Totuși post? Cred că am demonstrat cu fiecare dintre ultimele câteva postări că este posibil să îmbinăm ambele cerințe în același preparat: dulce de post! 
Încă mi se pare surprinzător cum putem obține atâtea preparate delicioase fără a folosi produse de origine animală și, tot încă, experimentez la nesfârșit! Rezultatul a fost mereu satisfăcător, deschizându-mi apetitul pentru alte și alte preparate dulci de post!
Astăzi am gătit chec cu banane, all vegan, all yummy! Încercați-l și veți ști ce vă spun eu aici!

Ingrediente un chec:
(tava folosita are dimensiunile 25x10 cm)
210 g făină albă
o linguriță de bicarbonat de sodiu
o linguriță de praf de copt
trei banane coapte
100 g zahăr brun 
50 g margarină vegetală
50 g picături de ciocolată

În curând vă voi povesti despre ultima mea achiziție, propriul meu agent 007 în bucătărie, un minunat Kitchen Aid pe care l-am visat și l-am îndrăgit mult timp înainte de a-l avea! Astăzi însă îl ador, se potrivește perfect cu bucătăria mea și lucrează cot la cot cu mine, fapt pentru care cred că nu greșesc când îl supranumesc ajutorul meu de nădejde în bucătărie. Face de toate la superlativ, deja a fost testat la fiecare activitate și la concluzia asta am ajuns! Cum să nu-l iubești.
Sarcina lui de astăzi a fost una simplă, să mixeze toate ingredientele de mai sus până la formarea compoziției pentru chec - până și la executarea celei mai simple sarcini se simte o diferență ca de la cer la pământ între lucrul cu un mixer obișnuit și lucrul cu KA. Nu vreau să vă mai spun cum bate albușurile și formează bezeaua - INCREDIBIL! Vă voi demonstra în postările viitoare ce putem face împreună! Stay tuned!

Pentru început se mixează bananele (alegeți unele coapte bine - chiar și cu coaja pătată de puncte maro) tăiate felii până la obținerea unei paste fine. Apoi adăugăm margarina la temperatura camerei și zahărul. Mixăm până la omogenizare. În final încorporăm fâina cernută împreună cu praful de copt și bicarbonatul de sodiu. În compoziția astfel formată adăugăm picăturile de ciocolată și le încorporăm în compoziție cu ajutorul unei spatule.
Turnăm compoziția într-o tavă de chec și dăm tava la cuptorul încins la 180°C. Coacem checul timp de 35-40 minute sau până când trece testul scobitorii!


Îl pudrăm cu zahăr din belșug, sau puteți să-l acoperiți cu glazură de ciocolată neagră (tot de post).
Eu am pus puțină cremă de alune pe o felie... mmm!!! Delicios!



7 comentarii:

  1. Mmmm....love it!!!Bread, prezentare, tot!!! Te pup, draga mea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu, si eu! M-am lipit de ecran si in weekend execut, clar!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine ii sta cu cremuta ai de alune bun bun...

    RăspundețiȘtergere
  4. Simplu de facut si de mare efect!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata intr-un mare fel !! ;)
    O saptamana usoara iti doresc !!

    RăspundețiȘtergere
  6. Acum mi-e pofta, de unde iau o feluta?

    RăspundețiȘtergere
  7. Suuper reteta...diseara il voi incerca.multumesc pt idee.

    RăspundețiȘtergere