Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 6 martie 2013

Mini-tarte cu pere și gorgonzola


Nu găsesc fruct sau legumă care să se potrivească și să completeze mai bine gustul amărui al brânzei gorgonzola la fel de bine ca și perele și strugurii! Cred că aceste alimente există doar pentru a fi consumate împreună, sunt de nedespărțit! Brânza cu mucegai este fără îndoială o delicatesă, însă poate fi lipsită de savoare dacă nu este combinată cu alimentul potrivit! 
Pears + gorgonzola = Real  
Am găsit aici o variantă de mini-tarte cu pere și brânză cheddar, însă cum mie mi se pare că perele se simt cel mai bine în compania brânzei gorgonzola, am preluat doar rețeta pentru crustă de acolo! Recunosc că mi s-a părut interesant să adaug făină de mălai în aluatul pentru crustă, și am făcut-o, iar gustul a fost extrem de complex... mi-a placut maxim!
Așadar, iată rețeta!

Ingrediente crustă:
(pentru 8-10 mini-tarte)
150 g făină albă
100 g făină de mălai
1/2 linguriță de sare
1/2 linguriță de praf de copt
1 ou
100 g cremă de brânză
125 g unt

Ingrediente umplutură:
două pere mari
aproximativ 150 g brânză gorgonzola
fulgi de chilli
piper măcinat
frunze proaspete de rozmarin

Folosim robotul de bucătărie pentru formarea bilei de aluat, este cea mai simplă modalitate de a face aluaturi nedospite din punctul meu de vedere! Punem în vasul robotului ingredientele solide (făina albă, făina de mălai, sarea și praful de copt) și le procesăm timp de câteva secunde pentru a se amesteca bine! Apoi adăugăm untul rece tăiat felii, oul bătut și crema de brânză, după care din nou procesăm toate ingredientele la viteză maximă până când se formează o bilă compactă de aluat!
Învelim aluatul în folie alimentară și îl dăm la frigider pentru o jumătate de oră sau, dacă sunteți grăbiți, un sfert de oră la congelator!
Punem aluatul rece pe o planșetă înfăinată și întindem o foaie de 0,5-0,7 cm grosime pe care o decupăm apoi cu o formă rotundă, cu diametrul puțin mai mare decât formele în care urmează să coacem mini-tartele! Așezăm foile rotunde de aluat în formele de mini-tarte unse cu puțin unt, presând ușor cu degetele aluatul de marginile formelor, după care înțepăm aluatul din loc în loc cu o furculiță.
Dăm mini-tartele cu aluat din nou la frigider pentru 10 minute, timp în care încingem cuptorul la 190°C!
Coacem crusta pentru mini-tarte în cuptorul încins la 190°C pentru 10 minute, după care scoatem mini-tartele, le umplem cu felii de brânză gorgonzola și apoi așezăm felii de pară! Cu o pensulă, ungem feliile de pară cu puțin unt topit, Presărăm în final câțiva fulgi de chilli și puțin piper, după care dăm din nou mini-tartele la cuptorul încins pentru încă 10 minute, sau până când crusta capătă o culoare arămie, iar brânza gorgonzola face bule.
Se servesc calde, cu frunze proaspete de rozmarin!







6 comentarii:

  1. Minunate! Pere si gorgonzola!!!A perfect match! Iar prezentarea e superba, Diana! Te pup, draga mea. <3

    RăspundețiȘtergere
  2. Pozele tale ma ajuta foarte mult la dieta. Daca nu pot sa mananc, macar sa vad poze cu combinatii minunate in timp ce imi mananc meniul meu disociat de fiecare zi :-)) Si am o mare slabiciune pentru Gorgonzola si Camembert si aluaturi :-))) Deja lesin

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunate tarte ai facut, iar prezentarea este superba!! Te pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Of,pere si gorgonzola,trebuie sa gust!:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce combinatie surpinzatoare pentru mine! Trebuie sa incerc sa vad cum lesina barbatii mei.
    Desi, daca ma gandesc mai bine, poate ca eu voi fi cea mai pofticioasa. :)
    Te imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere