Faceți căutări pe acest blog

marți, 19 martie 2013

Cei mai buni biscuiți digestivi (de post)


Cei mai buni biscuiți digestivi? Și de post? Cred că glumești! - Aș fi exclamat fără ezitare dacă cineva mi-ar fi spus că există, că se pot obține acasă! Cum? În cel mai simplu mod posibil! 
Am găsit rețeta aici. și mi-a atras atenția asemănarea făcută cu biscuiții McVitie's, care sunt cei mai buni biscuiți digestivi pe care eu am avut prilejul să îi mănânc și pe care nu, nu i-am văzut pe rafturile magazinelor românești! 
Ok, mi-am zis! Let's give them a try!

Ingrediente:
(circa 20 bucăți)
75g făină de secară
75g făină neagră de grâu
1/2 linguriță de praf de copt
1/2 linguriță de bicarbonat de sodiu
80g zahăr brun
4 linguri de ulei de floarea soarelui
8 linguri de compot de pere (ingredientul surpriză care oferă biscuiților cel mai mare efect)
25 g margarină vegetală rece
un vârf de cuțit de sare
o mână de stafide și câțiva fulgi de migdale

Dacă veți citi rețeta care m-a inspirat pentru gătirea acestor delicioși biscuiți digestivi, veți observa că diferă ușor atât cantitățile, cât și ingredientele folosite. Pe scurt, am adăugat în plus un strop de margarină, migdale, sare și am folosit compot de pere în loc de apă! De ce compot de pere? Păi... aveam pregătit un compot din pere (250 ml apa, o pară, 50 g zahăr și o steluță de anason) și m-am gândit că poate ”dă mai bine compotul în loc de apă”! Coreeeeect! Așa a fost! Doza mică de anason combinată cu puțin din aroma bucăților de pară au făcut din biscuiții digestivi ceva mirific! Nu cred că apa le-ar fi dat o asemenea aromă, deși consistența ar fi cu siguranță aceeași. Un lucru important de știut despre mine este că nu am limite în bucătărie, îmi place să mă joc cu aromele, să improvizez, să încropesc de toate, I always keep an open mind and it is so damn good!
Cântărim ingredientele și le adăugăm pe toate (mai puțin stafidele și fulgii de migdale) într-un bol, nefiind importantă ordinea! Frământăm cu mâna un aluat tare, care nu se lipește pe mână, după care adăugăm stafidele și fulgii de migdale sfărmați cu o strângere puternică a pumnului. Răsturnăm aluatul pe o planșetă înfăinată și întindem o foaie de 0.5-0.7 cm grosime. Decupăm biscuiții cu o formă rotundă, cu marginile ascuțite. Recomand folosirea unei forme pentru biscuiți specială, în detrimentul unui pahar, deoarece aluatul conține stafide și gura unui pahar nu va fi capabilă să taie perfect stafidele, rezultând astfel o formă mai puțin rotundă a biscuiților - totuși, asta nu vă împiedică să încercați rețeta!
Așezăm cercurile de aluat într-o tavă tapetată cu hârtie de copt pe care o dăm la cuptorul încins la 180⁰C pentru 17-18 minute, până când marginile devin aurii!
Nu pot descrie în cuvinte cât sunt de buni, fragezi, aromați! Cu siguranță vor înlocui pe veci nelipsitul pachet de biscuiți Belvita Start din dulapul meu, având avantajul că se fac foarte ușor și rapid, am siguranța că am folosit ingrediente naturale și, ca și bonus, toată bucătăria este invadată pe timpul coacerii de un miros sublim!
Biscuiții digestivi asigură organismului aportul necesar de fibre pentru o zi întreagă, fiind indicat a se consuma la micul dejun! Doi-trei biscuiți fac foarte mult, nici nu vă imaginați cât!
Din păcate, doar o poză am reușit să fac, m-a lăsat bateria după primele două cadre și nu mai aveam răbdare să aștept să se încarce, însă vin și cu secțiunea unui biscuite la tura viitoare și oh, da! asta se va întâmpla curând!





10 comentarii:

  1. Eu am venit fuguta sa citesc reteta si sa admir pozele , desigur !! <3 Sa stii ca am sa incerc si eu acesti biscuitei , m-ai facut curioasa !! ;)
    O zi frumoasa , Diana !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, draga mea!
      O zi frumoasa si tie! Pupici :*

      Ștergere
  2. Te cred pe cuvint ca sint buni, mai ales ca sint de post. Imi place la nebunie, cosuletul tau.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma gandesc ca te referi la cosulet plin, nu? :P

      Ștergere
  3. presupun ca ai folosit doar zeama de la compotul de pere, nu si fructul ?

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar sunt cei mai bunei. Va multumesc pt reteta. Sunt Foarte buni, asa incat e cam greu sa ii satur pe ai mei. Am incercat si eu reteta insa am combinat si alte ingrediente. daca e cineva curios... http://www.facebook.com/photo.php?fbid=437698489648252&set=a.394580307293404.95477.100002243158755&type=1&theater
    Anamaria

    RăspundețiȘtergere
  5. Acum i-am scos din cuptor. Sunt minunati :-)

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata super bine! Sunt convinsa ca sunt deliciosi. Totusi cred ca eu o sa inlocuiesc margarina cu unt, nu folosesc margarina deloc. Mersi pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  7. foarte buni biscutii, i- am facut aseara!

    RăspundețiȘtergere