Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 27 martie 2013

Batoane cu cereale pentru micul dejun


De o bucată de timp am început să respect cu sfințenie cele trei mese principale ale zilei! 
La micul dejun mă răsfăț mereu. Fie că este vorba despre un baton cu cereale, sau câțiva biscuiți digesttivi, am grijă ca micul meu dejun să întrunească următoarele caracteristici: să fie sățios, consistent, cu un aport de calorii ușor mai mare decăt celelalte mese principale, să îmi satisfacă nevoia de dulce și să îmi asigure energie pentru o zi întreagă! Aceste batoane cu cereale nu fac excepție de la regula micului meu dejun și au avantajul că sunt extrem de delicioase.

Ingrediente:
(10-12 batoane)
450 g fulgi de ovăz+secară
50 g picățele ciocolată
50 g fulgi de migdale
50-100 g stafide aurii
o cutie de lapte condensat (300g)

Amestecăm toate ingredientele într-un bol, după care turnăm întreg amestecul într-o tavă tapetată cu hârtie de copt, presăm și nivelăm suprafața amestecului cu o spatulă de lemn și coacem în cuptorul încins la 180° timp de 20-25 minute. Am folosit o tavă cu dimensiunile 25x30cm.
Lăsăm totul să se răcească complet în tavă, apoi dăm tava cu totul la frigider pentru minim două ore. Abia acum putem porționa batoanele după preferință, folosind un cuțit pentru pâine (cu zimți). 


Perfecte pentru un mic dejun rapid, perfecte pentru a fi luate în geantă la serviciu, sau savurate în mașină în drum spre serviciu! Pur și simplu perfecte!

Pont: Învelite în folie alimentară, se pot păstra la congelator până la 6 luni!


11 comentarii:

  1. E incredibil cat de usor si rapid se fac.
    Eu micul dejun nu-l sar niciodata, e foarte important.

    RăspundețiȘtergere
  2. Exact acum ma apuc de ele!
    Multumesc Oana!

    RăspundețiȘtergere
  3. Dar oare pot folosi frisca lichida sau lapte in loc de lapte condensat? Ca nu am... si la ora asta nu prea am de unde sa cumpar:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nuuuuuuu, sper ca nu ai inlocuit laptele condensat cu frisca sau lapte... ca ar fi un esec!
      Laptele condensat se transforma prin fierbere in caramel, fiind un liant perfect al tuturor cerealelor. Exista si varianta homemade a laptelui condensat, eu personal nu am incercat reteta niciodata, insa din auzite stiu ca este foarte aproape de laptele condensat din comert.
      Daca totusi nu reusesti sa faci rost de lapte condensat, poti incerca urmatoarea reteta:
      http://www.cantboilanegg.ro/2010/11/batoane-din-cereale-home-made.html
      Si aceste batoane sunt foarte bune si te scutesc de grija laptelui condensat!
      Imi pare rau ca am vazut mesajul tau atat de tarziu si sper ca nu a fost un esec incercarea retetei!

      O zi frumoasa, pupici!

      Ștergere
    2. Nu e nicio problema, au iesit foarte bune si asa. Si da, le-am mancat in masina, in drum spre serviciu:)

      Ștergere
  4. super..de mult tot zic ca-mi fac si eu batoane de cereale!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna, Diana! Am sa le incerc cu siguranta! Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi place si varianta ta cu lapte condensat,trebuie incercata!Batoanele arata grozav! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Simple , delicioase si sanatoase !!!! Si eu le ador !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. Cat de bine arata aceste batoane!

    RăspundețiȘtergere
  9. Trebuie sa o incerc si eu neaparat, dar tot uit sa cumpar fulgi dee ovaz:(

    RăspundețiȘtergere