Faceți căutări pe acest blog

marți, 12 februarie 2013

Tagliatelle cu roșii uscate și parmezan



Povestea acestor paste este una scurtă și simplu de înțeles! A început în urmă cu câteva zile, o săptămână poate, într-o seară când foamea ne copleșea atât de tare că nici nu mai aveam cuvinte să ne întrebăm ce să mâncăm. Am deschis dulapul cu pachete de diverse chestii ce ne pot ține de foame când n-avem vreme să gătim și am găsit un pachet de tagliatelle! Eram sigură că asta voi găti, dar ce pun alături? Asta era întrebarea serii. Și m-am uitat în frigider! Pe ușă am zărit niște roșii uscate păstrate cu sfințenie într-un borcan cu ulei de măsline, în compania câtorva căței de usturoi și a altor câteva frunze de busuioc. Am deschis numaidecât borcanul și l-am dus la nas, instinctiv, ca să îl miros, gândindu-mă că poate roșiile uscate vor fi stricate?! Ei, nici vorbă să fie stricate (acest scenariu răspunde întrebărilor voastre legate de valabilitatea acestor roșii uscate gătite astă vară - deci au trecut luni bune și roșiile uscate sunt în perfectă stare încă, mai aromate ca niciodată). Mirosul m-a amețit instantaneu! Imaginați-vă un miros complex de roșii, usturoi și busuioc, atât de complex că v-ați putea îmbăta de atâta aromă! Să vă mai spun ce gust au? Nici nu îndrăznesc!
Dar îndrăznesc să vi le arăt:


Ingrediente:
(cantitățile sunt relative)
tagliatelle
ulei de măsline
roșii uscate
sare
usturoi
frunze proaspete de busuioc
fulgi de chilli
parmezan

Așadar, am pus tagliatellele la fiert în apă cu sare și două linguri de ulei de măsline. Un lucru important de știut despre tagliatelle (de fapt despre paste în general) este că ele se pun în apa clocotindă deja și se fierb conform indicațiilor de pe ambalaj. Este important să respectăm indicațiile de fierbere date de fiecare producător de paste pentru că ei știu ce consistență au pastele lor și care sunt timpii ideali de fierbere.
În timp ce pastele sunt la fiert, sotăm într-o tigaie cu ulei de măsline unul-doi căței de usturoi tăiați mărunt (după gust). Nu lăsăm usturoiul la sotat decât unul-două minute, dacă ajunge să se prăjească va deveni amar și nu e deloc plăcut la gust. Oprim focul și adăugăm roșiile uscate tăiate fâșii alături de câțiva fulgi de chilli, după care turnăm și tagliatellele fierte și scurse bine de apă. Le servim cu câteva frunzulițe de usturoi proaspăt și parmezan ras.


Și mai mult parmezan ras! Am zis să plouă cu parmezan!!!

picasion

Poftă bună!
(deși sunt convinsă că veți avea)

9 comentarii:

  1. Ohhhh , ador pastele in aceasta combinatie , dar cred ca stii asta deja !! :) Anul acesta trebuie sa marim cantitatea de rosii uscate , ce zici ? :)
    PS.Pozele sunt mai mult decat superbe , felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Adina, la vara le usuc si eu la soare, imi fac un suport ca al tau! Si da, ar trebui sa marim cantitatea de rosii, sunt fenomenale :)
    Multumesc, te pup cu drag :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu vreau sa incerc sa usuc legume si verdeturi ptr ciorbe si supe !!! ;)
    Sper din suflet sa reusesti si tu sa usuci rosioarele la soare , sunt mult mai aromate !!! ;) <3
    Cu mare drag !!

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunate, iar pozele sunt la fel! Pacat ca eu vara trecuta nu am fost prea harnicuta si nu am rosii uscate. Sper sa reusesc anul acesta sa-mi pun si eu :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Doamne! Cat de priceputa esti in tot ceea ce faci!!! Pozele tale mereu ma lasa fara cuvinte.

    Cat despre rosiile uscate nu am incercat niciodata insa pare foarte interesant... o sa fur si eu secretele tale ;)). Pastele, presupun ca sunt mai mult decat delicioase!

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu eram mai sus! Prietenul meu si-a lasat contul deschis ;))

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu eram mai sus! Prietenul meu si-a lasat contul deschis ;))

    RăspundețiȘtergere
  8. Imi plac foarte mult pastele!!!Yumyyy

    RăspundețiȘtergere
  9. Minunata reteta ta Diana. Daca sunt rosii uscate si parmezan, e exact pe gustul meu. Te up.

    RăspundețiȘtergere