Faceți căutări pe acest blog

marți, 26 februarie 2013

Lemon cheesecake buns


Rulouri cu cremă de brânză, stafide, aromă de lămâie și vanilie... și un strop de primăvară! Vine primăvara, e doar o chestiune de timp până când ajunge și la noi! Cu zile mai mari, mai însorite, cu grădini înflorite și copaci verzi! Ah, mi-e dor de verdele crud al primăverii! Dar, în puținul timp rămas până la sosirea primăverii, ne bucurăm încă de delicii la cuptor, cu aluaturi dospite, pufoase și aromă de vanilie! Toată casa mirosea a vanilie, a iarnă încă...
Am găsit aici această rețetă și m-a încântat la nebunie combinația de cremă de brânză, lămâie și vanilie! Am modificat însă atât conținutul (am ajustat și înlocuit o parte din ingrediente), cât și forma rulourilor (am ales să le coc individual în forme de brioșe cu hârtiuțe pentru a fi servite mai ușor)!

Pentru început, înainte de a începe prepararea aluatului, puneți aproximativ 100 g stafide la hidratat în 150 ml apă fierbinte amestecată cu esență de vanilie și esență de lămâie.

Ingrediente aluat:
(16-18 bucăți)
200 ml lapte
100 g unt
500 g făină
110 g zahăr tos
10 g drojdie uscată 
un ou
o linguriță de sare
o lingură de untură
o lingură de oțet de mere 
o linguriță de bicarbonat de sodiu
o linguriță de praf de copt

Topim untul și îl amestecăm cu laptele rece, obținând astfel un amestec călduț. Punem amestecul de lapte și unt topit în cuva mașinii de pâine, după care adăugăm zahărul, oul bătut, oțetul de mere și untura. În final punem ingredientele uscate: făina amestecată cu drojdia uscată, bicarbonatul de sodiu, praful de copt și sarea! Setăm mașina de pâine pe programul de frământare și dospire, care durează în general între o oră  și jumătate și două ore! Dacă dupa primele minute de frământare observați că aluatul este încă prea moale puteți să mai adăugați până la 50 g făină, însă la mine nu a fost cazul, 500 g au fost suficiente! După timpul de dospire, aluatul trebuie să își fi dublat sau chiar triplat volumul.

Cu 10 minute înainte ca aluatul să fie dospit, începem prepararea umpluturii de brânză. 

Ingrediente umplutură de brânză:
350 g cremă de brânză Philadelphia
un ou
100 g zahăr
esență de vanilie
o lingură de suc de lămâie
o linguriță de coajă de lămâie (proaspătă sau confiată)

Mixăm bine crema de brânză, după care adăugăm oul, zahărul, esența de vanilie, sucul și coaja de lămâie, amestecând în continuare!
Răsturnăm aluatul dospit pe o planșetă înfăinată și întindem o foaie dreptunghiulară de aproximativ un centimetru grosime. Întindem crema de brânză și presărăm stafidele hidratate. 


Rulăm aluatul pe lungime, și tăiem sulul format în rondele de aproximativ 2 cm lățime. Așezăm rondelele astfel obținute în tava de muffins tapetată cu hârtiuțe de copt. Eu am folosit forme de unică folosință pentru că erau puțin mai mari decat tava mea de muffins!
Lăsăm rulourile să mai crească în tavă între 40-60 minute, după care le coacem în cuptorul preîncălzit la 180⁰C pentru 20-25 minute!
Când le scoatem de la cuptor, cât încă sunt fierbinți, le decorăm cu glazură de zahăr obținută din zahăr pudră, suc de lămâie și un strop de esență de vanilie. Presărăm puțină coajă rasă de lămâie sau lime și sunt gata de servit!
Cea mai sigură modalitate de a trimite iarna la plimbare!


Alături de un buchețel minunat de flori primăvăratice!



4 comentarii:

  1. Minunata si reteta si prezentarea!

    RăspundețiȘtergere
  2. chiar minunate , hmm...branza..imi place tot ce este cu branza !

    RăspundețiȘtergere
  3. Am zis ca vin !!! ;) Mie imi place sa aprind cuptorul in fiecare anotimp !!!!! Si de data aceasta ai facut niste minunatii , insa nici nu stiu ce-mi place mai mult , pozele sau reteta ? :) Sunt minunate ambele , felicitari !!

    RăspundețiȘtergere
  4. Poftesc de dimineata la bunatatile preparate de tine.

    RăspundețiȘtergere