Faceți căutări pe acest blog

vineri, 22 februarie 2013

Jeleu de portocale


Mă bucură sincer venirea unor sugestii de rețete pe care să le pun în practică venite de la familie, prieteni, sau chiar de la cititorii mei. Eu sunt într-o continuă căutare de rețete noi, pentru că îmi place să experimentez orice în bucătăria mea! Sugestia de a încerca și posta o rețetă de jeleu de fructe a venit din partea unei alte Diana (da, am ”cunoscut” foarte multe în ultima perioadă :P) și, deși a trecut ceva vreme de cand mi s-a cerut, iată că am reușit în final să îmi fac timp și pentru acest desert! 
Această întâmplare m-a făcut să mă hotărăsc să accept sugestii de rețete noi de la oricine! Promit că, atât cât ține de mine, voi încerca să prepar deserturi/mâncăruri ale căror rețete încă nu sunt postate pe blog! E important să știu ce rețete ați dori să vedeți postate pe blog, așadar, să curgă propunerileeeeeeeeeeeeeee!
Noroc cu asta că am mâncat și eu un jeleu delicios, cum demult nu am mai mâncat! Am ales portocalele pentru că au fost cele mai la îndemână, însă voi puteți folosi orice alte fructe vă plac! Mi-ar plăcea să încerc un jeleu de coacăze, căpșuni, kiwi... hmm, cred că toate-mi vor fi pe plac!

Ingrediente:
(pentru patru porții)
500 ml suc proaspăt de portocale 
150 g zahăr (mai mult sau mai puțin în funcție de dulceața portocalelor)
patru foi de gelatină alimentară
arome (eu am folosit puțină scorțioară și foarte puțin anason stelat)

În primul rând ne ocupăm de hidratarea gelatinei alimentare. Este foarte important să înmuiem foile de gelatină în aproximativ 70-100 ml apă domoală cu cel puțin 15 minute înainte de folosire. După cele 15 minute, așezăm bolul cu gelatina înmuiată la baie de aburi și amestecăm ușor până când gelatina și apa formează un amestec omogen, lichid!
În al doilea rând, trebuie să fac precizarea că, deși rețeta originală cerea strecurarea pulpei, eu am păstrat pulpa, astfel că jeleul meu nu a fost ușor transparent, ci chiar portocaliu :)
Așadar, am folosit suc de portocale proaspăt stors, cu pulpă, pe care l-am fiert la foc mic cu zahărul și aromele până când zahărul s-a topit. Am luat sucul de pe foc și l-am adăugat gelatinei hidratate amestecând încontinuu unul-două minute, cu un tel, pentru a mă asigura că sucul s-a îmbinat perfect cu gelatina!
Nu mi-a mai rămas decât să torn sucul în formele pentru jeleu și să dau jeleul la frigider pentru minim patru ore (eu l-am lăsat peste noapte). Eu folosesc niște forme ondulate din silicon, pe care și voi le puteți găsi în supermarketuri. Nu este necesară ungerea formelor cu nimic înainte de umplerea cu jeleu și jeleul se scoate foarte ușor trecând un cuțit cu lama subțire și foarte bine ascuțită pe marginea formei. Jeleul se răstoarnă foarte ușor pe farfurie și se servește cu frișcă, sau cu câteva frunzulițe de mentă, sau ca atare :)
Este un desert ușor, delicios și simplu de preparat!



9 comentarii:

  1. Arata fantastic de bine!! Te pup, Diana draga. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. prezentare superba, ca intotdeauna! am facut si eu jeleuri de fructe, la cererea piticului meu si au iesit minunate!
    Diana, am facut o mica modificare la codul bannerului mic (banuiesc ca la el te refereai), acum l-am testat si merge usor!
    te pup si-ti multumesc!
    nu stiu unde sa vad bannerul tau, ma poti directiona, te rog?

    RăspundețiȘtergere
  3. Hy ,Diana cate gr de celatina ai pus ? nu am gasit foi de gelatina :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O foaie de gelatina are aproximativ doua grame! Eu am gasit foarte usor foi de gelatina, insa e ok daca pui sei gelatina granule!
      Spor, pupici :*

      Ștergere
  4. Gata am pus la frigider!! am pus dupa ochi gelatina :)))Am fost la Kaufland si acolo nu aveau decat plic cu 20de gr.Sper sa imi iasa :P pun poza..daca iese:)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi-a iesit jeleul :D Happy me ...merciii .Uite aici o poza:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=534032573284826&set=a.434058263282258.97560.100000342657351&type=1&theater

    RăspundețiȘtergere
  6. Delicios jeleul, ne place si noua foarte mult.

    RăspundețiȘtergere