Faceți căutări pe acest blog

duminică, 10 februarie 2013

Italian meringue buttercream cupcakes


Nu vă spun de câtă vreme caut o cremă perfectă pentru cupcakes. Cum ar trebui să fie o cremă ideală pentru ornat cupcakes? Păi, în ceea ce mă priveşte, crema ideală ar trebui să fie extrem de uşoară şi cremoasă, dar totuşi suficient de densă pentru a permite ornarea şi păstrarea formei după şpriţare! Am încercat diverse alte creme pentru cupcakes şi fiecăreia dintre ele îî lipsea ceva. Cu reţeta de frosting pentru brioşe festive aproape că obţinusem ceea ce căutam, doar că frostingul obţinut era totuşi destul de greu, fiind obţinut strict din unt şi zahăr. Deci căutam ceva şi mai pufos şi mai puţin dulce. Am descoperit reţeta de italian meringue buttercream căutând-o pe cea de swiss meringue buttercream. Tot acum am descoperit că mai există şi french meringue buttercream. Nu ştiu dacă voi ajunge să testez în bucătăria mea şi celelalte două feluri de cremă de unt cu bezea (asta înseamnă meringue buttercream), pentru că aceasta, şi anume crema de unt cu bezea în stil italian mi-a întrecut toate aşteptările şi va fi mereu on top of my cupcakes, no matter what! 
Înainte de a scrie reţeta de cremă de unt cu bezea în stil italian, vreau să vă scriu şi reţeta pentru cupcakes, care este cea mai bună dintre toate încercările mele de până acum! Am vorbit numai la superlativ despre acest desert, dar ce să fac dacă aşa este?! Vă garantez că veţi ieşi triumfători din bucătărie după prepararea cupcake-urilor după reţeta mea! Aşadar, here it comes!

Ingrediente cupcakes:
(pentru 12 bucăţi)
140 g făină
o linguriţă şi jumătate de praf de copt
o jumătate de linguriţă de bicarbonat de sodiu
o lingură de cacao
un sfert de linguriţă de scorţişoară
o linguriţă de sare
o linguriţă de esenţă de vanilie
două ouă
150 g zahăr
120 ml lapte bătut
120 ml ulei de floarea soarelui

Începem cu începutul. Cernem toate ingredientele solide într-un bol: făina, praful de copt, bicarbonatul de sodiu, lingura de cacao, scorţişoara şi linguriţa de sare. Într-un alt bol mixăm ouăle cu zahărul până când acestea îşi dublează volumul şi îşi deschid culoarea. Adăugăm esenţa de vanilie, laptele bătut şi uleiul, după care turnăm tot amestecul peste făină&co. Mixăm până la încorporare.
Aşezăm hârtiuţele pentru cupcakes în tavă şi le umplem trei sferturi cu amestecul de mai sus. 
Dăm tava cu cupcakes la cuptorul încins la 180°C pentru 12-15 minute, sau până când o scobitoare introdusă în mijlocul uneia dintre ele iese curată. 
Le lăsăm să se răcească complet înainte de a le orna.

Ingrediente italian meringue buttercream:
90 g albuş de ou (albuşurile a trei ouă)
o linguriţă de sare
150 g zahăr + 50 g zahăr
33 ml apă
250 g unt
esenţe, coloranţi după gustul fiecăruia


Musai, musai aveţi nevoie de un termometru de bucătărie pentru lichide.

Într-o cratiţă punem 150 g zahăr şi cei 33 ml apă. Punem cratiţa la foc mediu şi aşteptăm topirea zahărului şi formarea unui sirop de zahăr dens. Va dura aproximativ 8-10 minute până când siropul va ajunge la temperatura de 120°C. Este extrem de important ca temperatura siropului să fie aceasta, de aceea vă recomand cu căldură un termometru de bucătărie pentru lichide. Eu l-am achiziţionat din Kitchen Shop şi doar el mi-a garantat reuşita reţetei de italian meringue buttercream.
În timp ce siropul este în curs de formare, ne ocupăm de obţinerea bezelei.
Punem albuşurile cu sarea într-un vas curat şi degresat. Este foarte important ca albuşurile să fie foarte bine separate de gălbenuşuri, orice urmă de gălbenuş sau alte impurităţi pot periclita bezeaua. Batem albuşurile spumă până când spuma rămâne pe tel. Începem să adăugăm cele 50 g zahăr ploaie şi amestecăm până când obţinem o bezea densă, tare şi lucioasă.


În bezeaua tare adăugăm siropul de zahăr în fir subţire, verificând din nou temperatura siropului cu termometrul.


Avem grijă să nu lăsăm să curgă prea mult sirop deodată şi încercăm să turnăm siropul de la o distanţă mai mare de vas, pentru ca în contactul cu aerul să se domoloească puţin. Nu vă faceţi griji dacă bezeaua se va lăsa, este normal să se întâmple acest lucru. Doar mixaţi în continuare!
În final, cu mixerul la viteză maximă, începem încorporarea untului. Este important să adăugăm câte o linguriţă de unt o dată şi să nu adăugăm o altă tranşă de unt până ce prima nu este bine încorporată. Aici vă spun sincer că mi-a lipsit un mixer Kitchen Aid... dar lipsa lui nu m-a împiedicat să obţin rezultatul aşteptat, dimpotrivă, m-a motivat şi mai mult!
Aproape de final, amestecul pare că nu se încheagă şi, mai mult, se cocârţeşte, devenind brânzos. Nu vă faceţi griji, după adăugarea ultimei tranşe de unt vă asigur că totul va fi bine, mixaţi în continuare. Crema va fi compactă, pufoasă şi fină, aşa cum era de aşteptat. Acum, la final, puteţi adăuga arome şi coloranţi după plac. Eu am adăugat doar o linguriţă de esenţă de vanilie.
Pe mine m-a ajutat urmărirea acestui videoclip, aşa că vă invit şi pe voi să îl vizionaţi.


În compania cupcake-urilor, crema de unt cu bezea este divină şi prima muşcătura vă va conduce direct în... Rai :) 
Just give it a try, perhaps for a special day, as Valentine's day!





16 comentarii:

  1. Asta reteta pt profesionisti :-)

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata minunat! Cand voi avea vacanata voi avea si timp sa experimentez italian meringue buttercream... sincer abia astept!

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumoase, delicate!! Arata minunat...nu ma mai satur sa ma uiot la ele! iar textura de la meringue buttercream e perfecta :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata super bine , ca la un adevarat profesionist

    RăspundețiȘtergere
  5. Sincer, reteta este bestiala!
    Nici nu pot citi cum ai pregatit-o pentru ca mi-a picat fata la pozele tale. :D
    Pe bune, esti un artist bucatar!
    Complet.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ai explicat atat de frumos pasii care tb urmati pentru a ajunge in Rai, incat imi doresc tare mult sa gust si eu din acest desert minunat! :))
    Fara termometru si KA parca mi-e teama sa ma apuc de treaba, dar o data s-o data tot voi incerca!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Perfecte, divine, nu-ti poti lua ochii de la poze...

    RăspundețiȘtergere
  8. mhh... ce bine arata! trebuie sa-mi cumpar si eu un sprit cu care sa pot pune deasupra! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Arata senzational. chiar cautam o crema altfel de cupcakes, am vazut o gramada,si cu branza si cu icing, pe care l-am si facut dar mi se pare foarte duulce si putin gretos, so, imi place ce ai gasit tu aici si iti multumesc! o sa incerc data viitoare cand o sa fac si eu.
    Pupicei

    RăspundețiȘtergere
  10. Arata... extraordinar, parca le si simt gustul...
    Am o rugaminte: reau sa fac un candy bar la botezul fiului meu si printre dulciuri si niste cupcakes. Ma ajuti cu o crema care sa reziste la temperaturi mai mari (20-25 de grade)? Iti multumesc!
    Claudia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti recomand chiar aceasta crema! Dupa ce ornezi toti cupcakes-ii cu crema, da-i la frigider peste noapte. Crema se va intari foarte bine si va rezista mai mult timp, chiar si la temperaturi mai ridicate!
      Sarbatori fericite si sa va traiasca baietelul!!!

      Ștergere
  11. Iti multumesc pentru sfat si pentru urari. Iti doresc un Paste fericit si linistit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi este frica cu ouale....salmonella!

      Ștergere
  12. In sfarsit am gasit ceea ce am visat de multa vreme pt.briosele mele !!! Stiam ca nu poate fi pusa doar o crema de unt gretoasa. Aveam bezeaua cu sirop fierbinte dar acum am aflat si ultimul ingedient care va face ca briosele sa arate minunat, asa cum stiam ca trebuie sa fie. Felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  13. Reteta minunata, insa am respectat toti pasi si restul, insa mie nu mi-a iesit deloc, stiu ca scrie sa nu ma sperii, chiar daca se lasa o sa creasca la loc, mie una nu mi-a mai crescut! Unde am gresit?

    RăspundețiȘtergere
  14. Tocmai am descoperit reteta. Vreau sa fac o rulada si m-am gandit ca ar merita o crema deosebita ca aceasta.. Nu am termometru (promit ca asta va fi urmatoarea achizitie). Dar eu tot ma apuc de crema, o sa-mi urmez instinctul. Revin cu impresii dupa ce am terminat (Petronela)

    RăspundețiȘtergere