Faceți căutări pe acest blog

joi, 24 ianuarie 2013

Supă-cremă de ciuperci


Duminică am avut ocazia să gust una dintre cele mai bune supe-creme de ciuperci din viata mea, în unul dintre cele mai bune restaurante din Sibiu, in my opinion! Este vorba despre restaurantul care a ars din temelii în urmă cu aproximativ un an, dar care, deşi va suna a clişeu, a renăscut asemeni păsării Phoenix, din cenuşă. Nimeni nu şi-ar fi imaginat că din acel morman imens de cenuşă avea să mai renască ceva, însă iată că ne-am înşelat cu toţii. Restaurantul e din nou în picioare, mâncăcioşi sunt din plin, iar chef-ul s-a întrecut pe sine însuşi oferindu-mi mie cea mai bună supă-cremă de ciuperci mâncată vreodată, şi am mâncat multe! Nu fac reclamă mascată localului, cu atât mai puţin chef-ului, pe care nici nu-l cunosc, dar trebuie să recunosc când un lucru mă încântă la maxim.
Ca să ajung acolo unde trebuie... am făcut această supă-cremă de ciuperci în amintirea celei mâncate duminică, mai mult ca un exerciţiu... eram curioasă dacă îi pot reproduce gustul, necunoscând reţeta. Am cam reuşit! Şi am mâncat a doua cea mai bună supă-cremă de ciuperci din viaţa mea, la mine acasă!

Ingrediente:
(pentru două porţii de supă-cremă de ciuperci)
300g ciuperci (Champignon)
500ml supă de pui
o rădăcină de păstârnac sau ţelină
doi căţei de usturoi
o ceapă mică
50g unt
puţin ulei de măsline
sare, piper, busuioc, foi de dafin, nucşoară
smântână vegetală


Curăţăm ciupercile, păstârnacul, usturoiul şi ceapa şi le tăiem cubuleţe.
Într-o oală încincem untul, după care adăugăm usturoiul şi ceapa tăiate. Le călim împreună maxim un minut, după care adăugăm ciupercile. Mai lăsăm ciupercile la călit unul două minute, apoi turnăm supa de pui şi păstârnacul! Supa folosită a fost făcută din pui, ţelină, morcovi, pătrunjei. Întotdeauna fac mai multă, o strecor şi o păstrez la frigider într-o sticlă cu capac. Este excelentă în astfel de ocazii!
Condimentăm supa cu sare, piper, foi de dafin (eu am folosit două), puţină nucşoară şi puţin busuioc.
Lăsăm supa cu ciupercile şi legumele la fiert pentru aproximativ 25 minute la foc mediu. Dacă supa scade, putem completa cu puţină apă.
După fierbere, scoatem foile de dafin şi câteva bucăţi de ciuperci (pentru decor) din supă, strecurăm legumele şi ciupercile, le punem în blender şi le pasăm până când obţinem o pastă fină. Adăugăm din supa rămasă până când ajunge la consistenţa dorită.
Într-o cratiţă topim puţin unt şi adăugăm smântâna vegetală (aproximativ 70ml), după care turnăm tot amestecul peste supa de ciuperci şi amestecăm bine!
Servim cu feliile de ciuperci oprite din supă şi cu smântână. Crutoanele sunt o alegere bună, însă eu am ales ciabatta şi a fost minunată!




6 comentarii:

  1. oauuuu ce bine arata!!! preferata mea

    RăspundețiȘtergere
  2. Hai sa gatim cu Mishu!4 martie 2013, 17:37

    Delicios!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Supa crema de ciuperci este incredibila. Am facut aceasta reteta si o tot fac ca sa impresionez musafirii. Multumesc

    RăspundețiȘtergere