Faceți căutări pe acest blog

vineri, 11 ianuarie 2013

Lemon curd


Fruit curd este o cremă folosită ca şi umplutura sau glazură pentru diverse deserturi. În general se obţine din fructe (lămâi/limes, portocale sau zmeură) şi gălbenuşuri cu zahăr, fierte la baie de aburi! 
În Marea Britanie, încă de la sfârşitul secolului XIX, lemon curd este nelipsit de la servirea biscuiţilor/scones ce însoţeau ceaiul de la ora 5 - ca o alternativă a gemului, este folosit tot mai des ca şi umplutură pentru tarte şi topping pentru clătite, muffins, waffles, chiar şi pentru pâine!


Totuşi, consistenţa şi conţinutul cremei de lămâie diferă în funcţie de întrebuinţarea acesteia, putând fi mai concentrată, mai cremoasă, mai lichidă. Savoarea este de fiecare dată resimţită la fel, mai ales dacă sunteţi iubitori ai citriceler cu al lor gust dulce-acrişor!


Am ales o variantă cremoasă, bine legată şi care nu curge a cremei de lămâie! Veţi vedea zilele următoare la ce am folosit-o! Am citit şi răscitit mai multe reţete, însă până la urmă am ales această variantă, convinsă şi de ataşamentul video, recunosc :D

Ingrediente:
trei ouă mari
150g zahăr
75ml suc de lămâie (proaspăt stors!!!)
60g unt
o linguriţă de coajă de lâmăie

Într-un bol de yena (recomand) se bat ouăle cu telul ca şi la omletă, după care adăugăm zahărul şi sucul de lămâie. Fixăm bolul într-o cratiţă cu apă în aşa fel încât fundul bolului să nu atingă apa şi fierbem toată compoziţia la baie de aburi, amestecând energic, încontinuu cu un tel, până când compoziţia capătă consistenţa unei smântâni.


În primele cinci minute, amestecul va forma o spumă la suprafaţă (se poate observa în cea de-a doua imagine de mai sus), dar spre finalul procesului de fierbere (care la mine a durat fix 15 minute), crema se îngroaşă, iar telul lasă urme (după cum vedeţi în ultima imagine din setul de mai sus).

Luăm bolul de pe cratiţa cu apă şi adăugăm untul tăiat bucăţi. Amestecăm până la topirea untului, după care aşezăm o folie alimentară pe toată suprafaţa cremei (pentru a evita formarea unei pojghiţe) şi dăm bolul la rece! Eu l-am scos afară, profitând de faptul că astăzi a fost foarte frig la Sibiu!

După răcire, am pus crema de lămâie în borcane (din cantităţile de mai sus am obţinut două borcane de câte 250ml) pe care le-am dat la rece. Se pătreză la rece şi până la patru săptămâni!
Simplu ca bună ziua, nu?


Curând vă spun şi la ce am folosit delicioasa cremă de lămâie, aşa-zisă lemon curd :)
Fiţi pe fază!

UPDATE:
Am folosit lemon curd la acest tort, a cărui reţetă o puteţi accesa cu un click pe imaginea următoare:



13 comentarii:

  1. Miam, miam! Foarte bun lemon curd-ul! Am facut si eu acu' ceva timp si l-am folosit cu mare succes peste niste... pancakes :). Trebuie repetat.
    Foarte frumoasa poza 3, zici ca e jonglerie :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos explicat! si superba prezentarea.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am dat cu degetelul in lingurita... delicios... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  4. preferatul meu! Stii doar :*
    Ah, sa nu plec fara sa zic :)) Adorrrr fotografia cu ouale! e superbaaaa!

    Puuuup

    RăspundețiȘtergere
  5. pentru cei la cura, putem sari peste adaugarea zaharului, sau putem inlocui zaharul cu indulcitor? multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, Ana Maria! Din pacate, ma tm ca raspunsul este negativ, zaharul nu poate fi exclus din compozitie si nici inlocuit! Dar o lingura de lemon curd nu strica, chiar daca esti la cura de slabire! Important e sa nu facem exces de zahar!

      Ștergere
  6. Se folosesc ouale intregi sau doar galbenusurile?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se folosesc ouale intregi, nu doar galbenusurile!

      Ștergere
  7. Buna Diana, cand se adauga coaja de lamaie rasa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Odata cu sucul de lamaie :)
      Se pare ca am omis-o, imi cer scuze!

      Ștergere