Faceți căutări pe acest blog

marți, 8 ianuarie 2013

Chocolate biscuit cake - Tort de biscuiţi


Acest desert, pe cât de simplu, pe atât de delicios, a luat naştere în prima parte a secolului XX în Germania, fiind un desert rezultat din ciocolată şi biscuiţi Leibniz - întâlnit sub denumirea de Kalter Hund (Cold Dog)! În Germania anului 1920 tortul de biscuiţi a fost supranumit "miracolul economic german" - desertul cel mai accesibil dupa primul război mondial!
În Italia, o reţetă similară se găseşte sub denumirea de Salame di cioccolato (salam de ciocolată), sau Salame turco (salam turcesc). În Norvegia, este întâlnit sub denumirea de Delfiakake, iar în Marea Britanie este întalnit sub denumirea de Chocolate biscuit cake, având însă o formă rotundă.
La noi se găseşte fie sub denumirea de salam de biscuiţi (când ia forma unui sul), fie sub denumirea de tort de biscuiţi (când ia forma rotundă).

Cu ceva timp în urmă cineva îmi cerea pe Facebook o reţetă de tort de biscuiţi, constatând că în aceşti doi ani de blog nu gătisem niciodată cel mai simplu desert! So... here it comes!

Ingrediente:
(pentru o tavă de chec de 10x22cm)
patru pachete de biscuiţi Leibniz
500g zahăr
250g margarină vegetală
100 ml apa
500g lapte praf
cinci linguri de cacao

Tapetăm tava de chec (cu margini drepte) cu hârtie de copt.
Punem într-o cratiţă zahărul, apa şi margarina şi le lăsăm la foc mic, amestecând din când în când, până ce margarina este topită, iar particulele de zahăr nu se mai simt, obţinând astfel un sirop dens, omogen!
Într-un bol încăpător cernem laptele praf şi cele cinci linguri de cacao (eu folosesc întotdeauna cacao neagră marca Dr. Oetker). Turnăm siropul peste ingredientele solide şi amestecăm energic până la omogenizare, folosind un tel. 
În tava tapetată cu hârtie de copt aşezăm întâi un strat de ciocolată, apoi un strat de biscuiţi, iar ciocolată şi biscuiţi, alternând până la ultimul strat care va fi de biscuiţi.
Acoperim tava cu folie alimentară şi dăm totul la rece pentru minim patru ore sau peste noapte. După patru ore de stat la rece, răsturnăm tortul pe un platou, îndepărtăm hârtia de copt şi presărăm cacao pudră. Biscuiţii se vor fi înmuiat şi vom putea tăia felii perfecte cu un cuţit cu zimţi (recomandarea mea).


Să vă fie de bine!
P.S. Mulţumesc pentru reţeta de ciocolată, Lili!




8 comentarii:

  1. Kalter Hund am facut si eu inaintea Revelionului, ca sa imi amagesc baietii cu ceva dulce asa inca sa poata sta tortul de An Nou la frigider o zi :) A fost un mega hit la noi, se face cat ai clipi din ochi si este delicios; musai sa repet, poate apuc sa si postez reteta, este usor usor diferita fata de a ta. Dar nu ma indoiesc de bunatatea tortului tau.
    Jos palaria pentru fotografii! te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Iti multumesc, Anki!
    Reteta este diferita de cea originala de Kalter Hund pentru ca eu am ales sa pun in practica o reteta de ciocolata de casa de care am aflat curand:) De aceea nici n-am precizat sursa retetei, ca n-am respectat reteta intocmai :)
    Te pup si astept cu nerabdare si reteta ta :)

    RăspundețiȘtergere
  3. arata superrrr si imi aduce aminte de copilarie, mama facea acest tort care era deliciosss

    RăspundețiȘtergere
  4. este unul dintre torturile mele preferate! Superbe fotografiile :*
    Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata super pozele, iar tortul de biscuiti e delicios!

    RăspundețiȘtergere
  6. Superbe pozele!!! Desertul sigur este minunat!

    RăspundețiȘtergere
  7. BUN!!! Eu il stiu drept " colti de caine", denumire care vine de la biscuitii aranjati neuniform... super bun!!!

    RăspundețiȘtergere