Faceți căutări pe acest blog

vineri, 4 ianuarie 2013

Brownie bottom cheesecake


Un cheesecake cu baza ciocolătoasă, care a făcut deliciul mesei de Revelion a acestui an! Dar nu, nu este acelaşi cheesecake, este altul, pentru că s-a cerut cu ardoare un bis! Am modificat ceva însă, raportat la prima încercare, vă voi spune pe parcursul reţetei unde a survenit schimbarea. 
Important de subliniat este faptul că fără doar şi poate, acesta este un must try, să-mi spuneţi că nu l-aţi încerca, văzându-l. Eu l-am văzut aici şi numaidecât l-am trecut în topul listei cu reţete de încercat.

Ingrediente:
(pentru o tavă cu diametrul de 22 cm)

100 g unt la temperatura camerei
100 g ciocolată 70% cacao
200 g zahăr
două ouă
50 ml lapte
100 g făină albă

500 g cremă de brânză (am folosit Dr. Oetker)
150 g zahăr
trei ouă
o linguriţă esenţă de vanilie
120 ml smântână grasă

Încălzim cuptorul la 220°C! Cu această ocazie vă dezvălui un secret privitor la coacerea cheesecake-ului - secret dezvăluit de Anna Olson în una dintre emisiunile ei culinare văzute de curând la tv.
Topim ciocolata şi untul la baie de aburi. Între timp, batem cele două ouă cu zahărul până când acestea îşi dublează volumul şi îşi deschid culoarea. Turnăm ciocolata şi untul topite şi domolite în prealabil peste ouăle bătute cu zahărul, după care încorporăm alternativ făina cernută şi laptele, mixând încontinuu până la omogenizare. Gata stratul brownie!

Pentru stratul cheesecake propriu-zis mixăm crema de brânză până când obţinem un amestec extra fin şi cremos. Abia apoi adăugăm zahărul ploaie. Abia după încorporarea zahărului adăugăm ouăle, unul căte unul, pe rând. Nu adăugăm al doilea ou până ce primul nu este bine încorporat! În final adăugăm esenţa de vanilie şi smântâna grasă. Smântâna oferă un plus de fineţe cheesecake-ului şi este extrem de important să fie adăugată compoziţiei la final. Toate aceste trucuri le-am văzut în ultima emisiune tv a Annei Olson!

Turnăm stratul brownie în tava tapetată cu hârtie de copt pe fund şi unsă cu unt pe margini. Reţeta originală cerea coacerea acestui prim strat timp de 20 minute la 180°C, abia apoi adăugându-se al doilea strat. Prima dată am respectat reţeta întocmai, însă mi s-a părut că stratul brownie s-a întărit prea tare, şi de data aceasta am procedat altfel. Am turnat stratul brownie în tavă, am nivelat stratul la suprafaţă cu o spatulă şi am lovit tava cu fundul de masa de lucru, pentru a scoate eventualele bule de aer din compoziţie. Apoi am turnat câte o lingură din amestecul de brânză peste toată suprafaţa primului strat. Evităm să golim bolul cu amestecul de brânză în acelaşi loc pentru a păstra separarea fină a celor două straturi. Din nou nivelăm suprafaţa amestecului de brânză şi lovim tava de suprafaţa de lucru pentru a ne asigura că dispar toate bulele de aer.


Coacem cheesecake-ul la 220°C pentru fix 15 minute, după care reducem temperatura cuptorului la 180°C şi mai coacem încă 20 minute. Oprim cuptorul, deşi cheesecake-ul nu pare copt şi are suprafaţa gelatinoasă, tremurândă şi lăsăm cheesecake-ul în cuptorul oprit dar cald încă pentru încă 20 minute. Apoi întredeschidem uşa cuptorului şi lăsăm cheesecake-ul în cuptor, cu uşa întredeschisă, până când ajunge la temperatura camerei - aşa evităm crăparea suprafeţei cheesecake-ului!


După coacere se dă la rece pentru minim patru ore. Abia după răcire scoatem cheesecake-ul din forma de copt şi îl tăiem. Pentru a obţine felii perfecte înmuiem cuţitul în apă fierbinte după tăierea fiecărei felii.


Poftă bună!


P.S. Pentru că am tot fost întrebată despre brânza de vaci de la Dr. Oetker pe care o folosesc la cheesecake-uri, vă ataşez o imagine a produsului. Se găseşte în orice supermarket, la aproximativ 20 lei cutia de un kilogram!
Dacă v-a plăcut această reţetă, s-ar putea să vă placă şi:

                                  

22 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Multumesc, Cristina! E de incercat :)
      Pupici

      Ștergere
  2. Foarte bine arata! E timpul sa incerc si eu un cheesecake copt, pana acum am facut doar din cele care merg direct la rece :)
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, da! Din punctul meu de vedere, nu se compara! Imi place infinit mai mult cheesecake-ul copt :)
      La multi ani si un an nou fericit si tie!
      Pupici :*

      Ștergere
  3. Exceptional Cheesecake-ul :)sigur ca il vom incerca ,arata de 10. Insa descrierea pasilor cit si a trucurilor mi-a placut foarte mult. Esti cu adevarat profesionista. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Cerasela! Dupa doi ani e blog, e cazul sa ma perfectionez si eu :)
      An nou fericit iti doresc!
      Pupici

      Ștergere
  4. Diana, super pozele si cheesecake-ul la fel!!
    Am intrat si pe site-ul unde ai vazut reteta, e minunat. La fel ca si blogul tau.
    Iti doresc un an plin de realizari, cu cati mai multi vizitatori pe blog si succes in continuare in bucatarie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc mult pentru vizite si aprecieri! Va doresc si eu un an nou plin de bine si frumos!
      La multi ani!!!

      Ștergere
  5. Buna Diana! Arata minunat prajitura, as vrea s-o fac si eu cu ocazie zilei de Sf Ion si as vrea sa te intreb daca pot inlocui crema de branza dr Oetker cu Mascarpone?
    Multumesc, ard de nerabdare s-o incerc!

    Ioana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, Ioana si la multi ani pentru ziua de sf. Ion!
      Poti inlocui crema de branza cu mascarpone, dar desi vei obtine o tarta similara ca si consistenta si aspect, gustul nu va fi acelasi. Crema de branza este acrisoara, iar crema mascarpone nu. E o chestiune de gusturi, tu alegi!
      Pupici si astept sa-mi scrii daca incerci reteta!

      Ștergere
  6. La multi ani, iar noul an sa iti aduca, tot ce iti doresti, alaturi de fericire, sanatate, mult nororc, si implinirea dorintelor tale!
    La cat mai multe postari!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc la fel! An nou fericit cu multa sanatate si bucurii va doresc si eu! Pupici

      Ștergere
  7. Eu asteptam cu nerabdare reteta pentru ca auzisem din surse sigure ca a facut furori in noaptea de revelion acest cheesecake:)))
    Il voi incerca cu siguranta!
    Felicitari!
    Ana Mocanu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumeeeeeesc! Inseamna ca ai auzit din surse sigure ca a fost bun cheesecake-ul si asta nu poate decat sa ma bucure!
      Pupici, multumesc pentru vizite, incercari si increderea acordata :)

      Ștergere
  8. Am ochit aceasta reteta de ceva vreme. Nu-mi place nici un pic cheesecakeul facut cu biscuiti. Am asteptat doar momentul sa-l fac. Acum ca l-ai incercat si tu, trebuie neaparat sa ii fac un asterix sa o pot deosebi de tonele de retete care asteapta sa fie incercate. Felicitari pentru poze! Atat de mult imi plac pozele tale ca nu ma pot dezlipi de ele. sa ai o seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca tocmai mi-ati facut cel mai frumos compliment, spunandu-mi ca nu va puteti dezlipi de pozele mele :) Multumesc, seara mea e acum minunata si va doresc sa aveti o seara la fel! Va pup!

      Ștergere
  9. Buna Diana! Voi incerca si eu aceasta reteta si sper sa imi reuseasca:) Te pup! teo v

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna! Am facut si eu prajitura dar a mea s-a umflat la copt si apoi a dat inapoi cred ca a luat-o focul cam tare...data viitoare o sa o supraveghez mai atent :).Inca nu am gustat-o caci e fierbinte dar revin cu un update.Pup you all!

    RăspundețiȘtergere
  11. L-am facut si a iesit super. Prietena mea a fost atat de incantata incat mi-a cerur sa ii fac unul numai pentru ea. Cred ca o sa il mai repet si a treia oara :).

    RăspundețiȘtergere
  12. am incercat reteta de Paste pe post de Pasca :) cu o mica modificare, am pus mascarpone, a iesit delicioasa.
    Acum e din nou la cuptor cu branza de la lidl in galetusa de 1 kg, speciala pentru pentru prajituri.

    RăspundețiȘtergere
  13. Am dat intamplator de aceasta postare. Te felicit pentru ceea ce ai oferit si iti multumesc ! O voi incerca si eu, ca...un antrenament inainte de sarbatori, sa vad cum iese. Dar as avea ceva intrebari :
    1. cu unt se unge tava inainte sau dupa ce asezam foaia de copt ?
    2. Ce dimensiune {diametru} are tava pentru cantitatile din prajitura pe care ne-ai oferit-o ?
    3. Cum ai reusit sa transferi prajitura din tava, pe acel frumos platou ?
    Multumesc si succes in toate !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Tava se tapeteaza pe fund cu hartie de copt si pe peretii laterali cu unt, dupa ce puneti hartia de copt!
      2. Deasupra listei de ingrediente am scris ca am folosit o tava cu diametrul de 22 cm :)
      3. Cu greu... am o spatula mai mare pe care am fixat-o bine pe fundul prajiturii si am scos astfel hartia de copt. E destul de dificil procedeul si inca o pereche de maini v-ar fi de mare ajutor! :)

      Ștergere