Faceți căutări pe acest blog

duminică, 16 decembrie 2012

Negresă cu fructe confiate



Ingrediente:
(pentru o tavă cu dimensiunile 25x30cm)
150g unt
160g ciocolata neagra (72% cacao)
o lingurita de esenta de vanilie
250 g zahar
3 oua
150 g faina
3 linguri de cacao
o lingurita de sare
100 g mix fructe tropicale uscate
o jumpătate de linguriţă de scorţişoară

Am topit untul şi ciocolata la baie de aburi, după care am adăugat esenţa de vanilie.  Lăsăm ciocolata topită să ajungă la temperatura camerei, timp în care mixăm ouăle cu zahărul până când acestea îşi dublează volumul şi se transformă într-o spumă aerată deschisă la culoare (aproximativ 7 minute).  Adăugăm şi ciocolata topită şi răcită peste spumă, după care încorporăm crema obţinută peste ingredientele uscate cernute (făina, scorţişoara, sarea şi cele trei linguri de cacao). Amestecăm cu grijă, încercând să evităm formarea cocoloaşelor şi în final adaugăm mixul de fructe tropicale uscate.  Încorporăm fructele confiate în compoziţie şi turnăm amestecul într-o tavă tapetată cu hârtie de copt. Nivelăm compoziţia cu o spatulă şi dăm tava la cuptorul încins la 180°C pentru 25-30 minute, sau până când trece testul scobitorii. Vă recomand să nu deschideţi uşa cuptorului în primele 15 minute de coacere, nici intr-un caz!


          După coacere, lăsăm prajitura să se răcească complet (chiar şi peste noapte), după care tăiem felii generoase peste care putem turna o glazură de ciocolată sau pudra zahăr vanilat! Eu am pudrat zahăr vanilat folosind nişte sabloane de carton ilustrând iarna-Crăciunul, decupate de mine!


Moşule, te-aştept să vii!
Cu drag,
Diana

P.S. Am pregătit aceste negrese în cadrul interviului cu mixtopia.ro, la care am fost invitată de curând să particip! Revin cu detalii despre interviu :)


7 comentarii:

  1. Am pandit postarea asta de cum am vazut poza azi dimineata ♥. Daca lumea ar fi facuta din negrese si paste, ar fi muuult mai frumoasa :) Urmatoarele negrese pe care le fac vor fi dupa reteta asta, ca tot am stoc de fructe confiate pentru pajituri de iarna :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Monica, vei fi foarte multumita de alegerea facuta, te asigur! Fac reteta asta de negrese de anul trecut, in diverse combinatii, si de fiecare data ma da gata! E densa, dar pufoasa in acelasi timp, si ciocolatoasa la maxim!
      Pupici, o saptamana minunata!

      Ștergere
  2. mm, o minunatie aromata!!!Superb arata!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. ESTE F.F.BUNA!!!
    SARBATORI FERICITE ALATURI DE CEI DRAGI!
    TEODORA

    RăspundețiȘtergere
  4. fructe confiate la preturi corecte gasiti pe www.ameplant.ro

    RăspundețiȘtergere