Faceți căutări pe acest blog

luni, 10 decembrie 2012

Caramel croissant pudding

Cea mai rapidă formă de a transforma nişte resturi de croissante în unul dintre cele mai caramelicioase deserturi homemade ever. De aseară mi-a stat gândul la acest desert şi azi dimineaţă, m-am dus direct la sursa reţetei, site-ul binecunoscutei Nigella Lawson.
Reţeta a ieşit o nebunie, şi singurul meu regret a fost că am făcut doar două porţii, una pentru mine şi a doua pentru al meu soţ iubit şi drag. Am fost rea şi am sperat să nu-i placă şi lui la fel de mult desertul, în ideea că voi mânca eu mai mult, dar... fleoşc! i-a chiar plăcut! Nu avea ce să nu-i placă! Croissantul? Sau caramelul? Sau migdalele? Nebun să fii ca să spui nu unui asemenea desert care, spre bucuria nemărginită a bucătarului, se face în doi timpi şi trei mişcări.
Fie că alegeţi croissante din comerţ, sau unele făcute chiar de voi după reţeta mea, garantez că vă vor încânta la superlativ!

Ingrediente:
două croissante
100 g zahăr
două linguri de apă
100 ml lapte
două linguri de smântână grasă
două ouă

Croissantele se rup bucăţi şi se aşează în două forme termorezistente, sau una mai mare :)

Pregătim caramelul astfel: punem zahărul la caramelizat alături de cele două linguri de apă. Pentru caramelizarea zahărului recomand folosirea unei cratiţe cu pereţi groşi, pentru a preveni arderea zahărului. Când zahărul este caramelizat, turnăm smântâna şi laptele, amestecând încontinuu şi încercând să evităm bulele care se formează la suprafaţa caramelului. Lăsăm amestecul la foc mic până când zahărul este topit complet, după care luăm amestecul de pe foc şi adăugăm cele două ouă bătute în prealabil cu o furculiţă. Amestecăm cu un tel până la omogenizare.
Pentru caramelizarea zahărului am folosit ghici ce? - wok-ul meu marca Vitesse pe care îl declar definitiv şi irevocabil multifuncţional şi de nelipsit din bucătăria mea!

Din păcate, rapiditatea cu care trebuie parcurşi paşii în prepararea caramelului nu mi-au permis să fac poze, dar sper că explicaţiile sunt suficiente pentru a descrie modalitatea de preparare.
Turnăm caramelul în forme, peste croissante, după care presărăm câţiva fulgi de migdale.


Dăm formele la cuptorul încins la 180°C pentru 20 minute.


Servim categoric cu un pahar cu lapte şi cu poftă mare!




4 comentarii:

  1. Uau, ce bine arata... Portia din poza a doua e pentru mine, da ?! Primul sosit, primul servit...

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata super, m-ai convins, azi cumpar croissante :) Norocul meu ca sotul mananca foarte putin dulciuri :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. E mortal ce ai facut tu aici! Neaparat trebuie incercata treaba asta!

    RăspundețiȘtergere