Faceți căutări pe acest blog

vineri, 23 noiembrie 2012

Sărăţele picante cu brânză


Peste tot în juru-mi se simte atmosfera rece, dar paradoxal de caldă în acelaşi timp a Crăciunului! Mă refer la partea comercială a Crăciunului, pentru că altfel nu se simte nicio atmosferă... oraşul şi lumea sunt la fel de anoste ca întotdeauna, indiferent de anotimp sau apropierea oricărei sărbători! 
Eu sunt o crăciunistă convinsă şi abia am aşteptat căderea postului ca să pot găti şi fotografia reţete pentru masa de Crăciun. Abia aştept aprinderea luminiţelor în oraş, târgul de Crăciun din Piaţa Mare a mult iubitului nostru Sibiu, radioul lui Moş Crăciun de la Magic FM şi abia aştept să văd târgul de Crăciun din Praga, unde vom face o mică escapadă săptămâna viitoare! Abia aştept Crăciunul de anul acesta, va fi unul magic, la fel ca în fiecare an 


Prima reţetă propusă pentru masa de Crăciun a acestui an este cea de sărăţele picante, o adevărată nebunie!!! Am căutat mult timp o reţetă de sărăţele picante, perfect potrivite ca şi aperitiv, iar până la urmă m-am oprit la reţeta Anei de la Just Love cookin', şi sunt foarte mulţumită de alegerea făcută!

Ingrediente:
(pentru aproximativ 80 bucăţi) 

500 g făină albă 
7 g drojdie uscată
200 g unt
4 linguri de smântână
1 ou
50 ml lapte
o linguriţă de zahăr
două linguriţe de sare


Pentru topping:
1 ou
două linguriţe de boia de ardei dulce
sare de mare
caşcaval, cheddar, parmezan, telemea (după plac)

Opţional:
fulgi chilli
seminţe de mac
seminţe de susan
chimen

Am folosit maşina de pâine pentru frământarea şi dospirea aluatului. Am pus în cuva maşinii ingredientele în urmâtoarea ordine: laptele călduţ, oul, untul moale (la temperatura camerei, nicidecum topit), smântâna, zahărul, sarea, făina şi drojdia uscată! Am setat maşina de pâine pe programul de frământare, timp în care bem şi noi un ceai fierbinte ♥ 
Aluatul gata frământat va dospi la frigider, îi va lua aproximativ trei ore. Eu l-am lăsat peste noapte, cam nouă ore la temperatura frigiderului de 8⁰C.
A doua zi dimineaţa am împărţit aluatul în două bile egale, pe care le-am întins pe o suprafaţă înfăinată în două foi de circa 1 cm grosime. Am uns fiecare foaie cu oul bătut şi amestecat cu boiaua şi sarea, peste care am presărat din belşug fulgi chilli (mi-a plăcut maxim gustul lor picant), parmezan şi cheddar (răzuit fin), apoi am tăiat sărăţelele late de aproximativ un centimetru şi lungi de 15 centimetri! Am folosit un cuţit pentru pizza pentru a obţine sărăţele perfect tăiate.


Am transferat sărăţelele în tava tapetată cu hârtie de copt şi le-am dat la cuptorul încins la 200⁰C timp de 18-20 minute, până când şi-au format o superbă crustă arămie!
Sunt minunate, ne-au plăcut foarte mult şi cu siguranţă vor fi prezente pe masa noastră Crăciunul acesta!






12 comentarii:

  1. superbe <3
    te imbratisez cu mare drag! :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu am salvat reteta Anei, dar nici in ziua de azi n-am apucat sa le fac :(
    Te felicit nu doar ptr saratele, care arata super apetisante, dar in special ptr fotografii! Bravo draga mea, pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. si pentru mine saratelele sunt aproape sinonime cu Craciunul.

    RăspundețiȘtergere
  4. Prezentate asa de frumos ar inveseli orice masa de sarbatori! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumoase si sigur gustoase. Am salvat reteta....multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunt pe lista mea.. Le voi pregati foarte curand.

    RăspundețiȘtergere
  7. Au iesit foarte gustoase! Eu le-am facut putin mai late si am pus un singur tip de branza insa au fost de exceptie! Acest blog a devenit cartea mea de bucate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc, pentru fiecare gand bun transmis aici, si pentru ca blogul meu a devenit cartea ta de bucate, sper sa fie una dintre preferatele tale :)
      Te pup cu drag!

      Ștergere