Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 17 noiembrie 2012

Profiteroles


Toţi bărbaţii sunt pofticioşi la maxim, cu mici excepţii! Eu m-am măritat cu o excepţie... Soţul meu este un om foarte dificil când vine vorba de mâncare în general şi dulciuri în special! În concepţia lui, fiecare aliment îşi are locul alături de altul, cu care "se potriveşte perfect" ca şi gust. Să ferească sfântul să-i dai cozonac alături de lapte... nici nu se gândeşte să mănânce cozonacul altfel decât alături de ceaşca lui cu cafea Inka, şi ăsta e doar un exemplu... lista poate continua la nesfârşit. Unde vreau să ajung cu povestea asta? Păi staţi să vedeţi... pentru prima dată de când suntem căsătoriţi, el îmi cere să-i gătesc un anumit desert: profiteroles! Aleluia!!! A dat Domnul... M-am tot gândit, o fi fost inhibat omul atâta vreme... de abia acum cere şi el ceva =))? Dar cere, omule! Cere şi ţi se va da! Nu mă înţelegeţi greşit, gustă el din tot ce-i gătesc, iar câteodată îi place ceea ce mănâncă, dar n-ar cere ceva anume... până astăzi, se pare :)
Am făcut o delicioşenie de profiteroles, umplute cu mousse de ciocolată albă şi acoperite cu un strat generos de ganache de ciocolată! Şi şi-au găsit nănaşul, în persoana lui, a celui care azi s-a dezbrăcat de inhibiţii şi a cerut ceva numai pentru el :) 


Despre profiteroles noi am mai vorbit aici, la tortul făcut cu ocazia zilei îndrăgostiţilor, am explicat acolo procedeul de preparare, însă o voi face din nou!

Ingrediente:
(pentru aproximativ 20 bucăţi)
250 ml apă
100 ml ulei
150 g făină
o linguriţă de sare
trei ouă mari

Punem apa, uleiul şi sarea la fiert într-o cratiţă cu pereţi groşi. Lăsăm lichidele să ajungă în punctul de fierbere, după care adăugăm făina cernută, toată odată! Amestecăm energic, după care luăm cratiţa de pe foc şi adăugăm pe rând câte un ou, amestecând încontinuu. Nu adaugăm al doilea ou până când primul nu este bine încorporat. La fel procedăm şi cu al treilea ou! 
          Cât amestecul este cald încă, trecem la formarea gogoşelelor! Putem alege să le şpriţăm cu un posh sau să formăm grămăjoare cu o lingură şi să le aşezăm direct în tava tapetată cu hârtie de copt! Coacem gogoşelele în cuptorul încins la 180⁰C timp de 30 minute, pe ceas, fără să deschidem uşa cuptorului în primele 15 minute! Daca se poate, urmăriţi întreg procesul de coacere prin uşa cuptorului, fără a o deschide! Ştim că treaba a ieşit ca la carte dacă gogoşelele s-au umflat frumos, iar mijlocul a rămas aerat! Din poze veti întelege mai bine ce vreau să spun!

Aşa cum spuneam, pentru umplutură am folosit un glob de mousse de ciocolată albă, şi nu ştiu daca îmi pot imagina un gust mai bun decât acesta. Poate că ar fi mers şi un glob de mousse de ciocolată cu lapte, pentru iubitorii de ciocolată. Pentru mine, mousse-ul de ciocolată albă a fost mai mult decât perfect!

Pentru mousse-ul de ciocolată albă am folosit:
125 ml smântână dulce
250 g ciocolată albă
o linguriţă şi jumătate de gelatină
300 ml frişcă

Punem smântâna dulce şi ciocolata tăiată bucăţi (cât se poate de egale ca şi dimensiune) într-un vas pe baie de aburi, iar când ciocolata este topită, luăm amestecul de pe foc şi îl lăsăm să se răcească. Hidratăm gelatina în aproximativ 30 ml apă călduţă, pentru aproximativ 10 minute. După cele zece minute, aşezăm vasul cu gelatina pe baie de aburi, dizolvând astfel particulele de gelatină. Lăsăm gelatina pe baie de aburi până când amestecul devine lichid, însă atenţie, gelatina nu trebuie sub nici o formă să ajungă la punctul de fierbere. În acest fel, gelatina şi-ar pierde proprietăţile şi ar fi numai bună de aruncat la gunoi.
Turnăm gelatina lichidă peste ciocolata albă - ajunsă la temperatura camerei, după care încorporăm frişca bătută. Dăm amestecul la frigider pentru aproximatv două ore, timp în care se va întări şi ne va fi foarte uşor să luăm globuri de mousse de ciocolată, cu ajutorul unei linguri pentru îngheţată. Punem câte un glob de mousse de ciocolată albă în interiorul fiecărei gogoşi.

Turnăm ganache/glazură de ciocolată peste profiteroles, sau putem pudra zahăr, putem să le consumăm cu fructe sau ca atare... avem o infinitate de opţiuni la dispoziţie, gustul va fi întotdeauna la fel: DIVIN!



P.S. Şi dacă mă întrebaţi daca i-au plăcut mofturosului... O, da! Le-a savurat în no time şi şi-a rezervat dreptul de a mai cere din când în când câte o porţie :))


9 comentarii:

  1. Arata minunat, musai de facut! intai pe lista e Millionaire's short bread si apoi asta.
    Rush

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata minunat Diana! Si imi place povestea cu sotul tau :)))...Al meu cere mereu doar prajituri cu creme care mie nu imi plac :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata excelenttt are si de toate frisca, ciocolata, zmeura foarta tare !!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte foarte delicios cand plec de aici ma opresc direct la cofetarie :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Se pare ca si eu am un mofturos ca al tau ;),ma critica mereu in mod "constructiv",zice el adica cu scopul de a ma perfectiona. Al meu imi da note,am mai luat si cate un 10 dar...rar..Cred ca al tau cu o gospodina ca tine nu are de ce sa se planga ,right?Pupicei si Sarbatori fericite draga mea! Julia Tanase

    RăspundețiȘtergere