Faceți căutări pe acest blog

vineri, 16 noiembrie 2012

Chec cu whisky și fructe confiate

          Vă spuneam aici cum vreme de două săptămâni aproape că nu am ținut deloc aparatul foto în mână... de teamă că voi continua să fac ceva ce nu eram sigură dacă era bine sau nu... În acest timp m-am hotărât să învăț câte puțin despre fotografia culinară, la modul cel mai serios. Credeam că, ținând în mână un aparat mai performant, el va face toată treaba pentru mine, singurul lucru care mi-ar fi revenit mie rămânând apăsarea butonului de declanșare. Eh, ca să vezi... nu e atât de simplu. Aparatul foto nu este la fel de complex ca și ochiul uman și nu poate, fără ajutor, să scoată niște cadre bune! Am înnebunit eu aparatul, schimbându-i toate setările de nenumărate ori, și unele fotografii chiar îmi plăceau, dar de acolo și până la a cunoaște aparatul, importanța folosirii adecvate a diafragmei și a timpilor de expunere... e drum lung!!
          Iată că așa am ajuns să trec mai departe de stadiul de citit cărți și articole despre fotografie, la lucrul cu un fotograf profesionist, de la care am învățat si continui să învăț lucruri impresionante. Sunt situații în care nu poți fi autodidact și e necesar să fie cineva lângă tine ca să îți ghideze pașii... măcar până când înveți să mergi! Am ales să învăț alături de fotograful sibian Vali Novacovschi, care a avut curajul să-mi aducă niște critici spontane, dar binevenite! Îmi place... pentru că simt că înaintez într-un domeniu atât de complex, cum nu-ți poți imagina că este!
          Drept mărturie a faptului că învăț, sper ca pozele ce vor urma să vă convingă și pe voi (pe mine deja m-au convins) cât de mult înseamnă să lucrezi cu un om care știe ce face! Am primit o mână de ajutor la realizarea fotografiilor... de fapt nu o mana, Vali a venit cu amandouă mâinile și nu și le-a ținut în buzunare!
          

Am pregătit un chec aromat cu whisky, super bun, ideal pentru sezonul rece și chiar pentru masa de Crăciun. Stafidele și merișoarele, îmbătate cu whisky, dau o savoare aparte checului, iar aromele iernii completează gustul checului! Mi-a plăcut, încă îi mai pot simți aroma!

Ingrediente:
(pentru o tavă cu dimensiunile 10x25 cm)

170 g stafide (eu am pus stafide amestecate cu merișoare)
230 ml apa
o linguriță de esență de vanilie
100 g unt
140 g zahar
1 ou
2 linguri de whisky
170g faina alba (tip 000)
o linguriță rasă de bicarbonat de sodiu 
o linguriță de praf de copt
o lingurita din aromele iernii
două linguri de zeamă de lămâie
70 g miez de nucă
o linguriță de sare

Înmuiem într-o crăticioară stafidele și merișoarele cu apa și esența de vanilie cât sa le acopere, le fierbem la foc mic 10 minute, apoi le scurgem și păstrăm lichidul. 
Mixăm într-un castron untul moale (la temperatura camerei) cu zahărul. Când compoziția este cremoasă, adăugăm oul și continuăm să mixăm. Încorporăm făina cernută, bicarbonatul de sodiu, praful de copt, sarea și aromele, turnând pe parcurs circa două linguri din lichidul în care au fiert stafidele și merișoarele. 
Adăugăm stafidele și merișoarele, doua linguri de zeamă de lamaie, nucile tocate și whisky-ul. Turnăm compoziția în tava de chec tapetată cu hârtie de copt și coacem timp de 35-40 minute la 180°C, sau până când o scobitoare introdusă în mijlocul checului iese curată.

Servim checul pudrat cu zahăr din abundență, iar un pahar cu vin fiert ar fi mai mult decât indicat alături!




7 comentarii:

  1. Bravooo !!!!! Si eu as avea nevoie de cineva care sa ma invete tainele acestei superbe arte !! Poza e superba !!!! <3

    RăspundețiȘtergere
  2. Parca simt gustul acestui chec pufos.:)
    Poate o sa-l fac si eu de sarbatori!
    Foto.*****!

    RăspundețiȘtergere
  3. Fotografiile sunt de vis.. Nu ma indoiesc ca checul e delicios :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Un chec cu siguranta delicios.Cat despre fotografii,sunt minunate!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Diana, eu ma mut la tine! Trebuie sa ma inveti sa fac poze frumoase si profit sa mananc si din checul acesta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna Diana,
    Am incercat de 2 ori checul tau si are un gust fantastic, dar ceva nu imi iese...e foarte faramicios :(. Sigur n-ar trebui pus mai mult de 1 ou? Ma gandesc ca poate un alt oua il leaga mai bine.

    Imi iau inima-n dinti sa fac tortul cu lemon curd :D Wish me luck, sper sa iasa :)
    Te pup! :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca l.ai facut de doua ori si de fiecare data a iesit la fel e f putin probabil sa fi omis vreun ingredient. Mie nu imi iese checul sfaramicios, dimpotriva! E usor umed! Poti incerca sa maresti putin (maxim 50ml zic eu) cantitatea de apa. Un ou intreg poate fi prea mult.
      Sunt curioasa cum va iesi :)
      La fel de curioasa sunt sa vad cum iese tortul cu lemon curd, imi poti trimite poze pe Facebook :)
      Spor si bafta la bucatarit!
      Pupici

      Ștergere