Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 28 noiembrie 2012

Baigli cu mac


Nimic nu mă linişteşte mai mult decât faptul că pot surprinde într-un cadru câte puţin din povestea de Crăciun care începe să prindă tot mai mult contur! Asta îmi oferă o bucurie de nedescris, să pot aşterne pe hârtie (fie ea şi virtuală) o parte din sărbătoarea pe care o îndrăgesc cel mai mult! Am adus zăpadă, am adus luminiţe şi am alcătuit cel mai frumos cadru de până acum, părerea mea! Aceasta e povestea cadrului fotografiei... 
Baigli au o altă poveste, mai complicată... nu pentru că reţeta ar fi complicată în sine, ci pentru că am făcut eu o greşeală care m-a costat puţin aspectul lor final! Pe scurt, am folosit un plic de drojdie uscată deschis cu fix trei zile în urmă, care nu şi-a mai făcut atât de bine treaba, cum era de aşteptat poate! Deci, vă recomand să nu vă grăbiţi ca mine să pregătiţi baigli până nu vă asiguraţi că aveţi toate ingredientele necesare în bucătărie! Această regulă se aplică în mod general în bucătărie!

Pentru doi baigli am folosit urmatoarele
Ingrediente aluat:
250 g făină albă
7 g drojdie uscată
50 ml lapte călduţ
100 g margarină vegetală
o lingură mare de smântână fermentată
50 g untură de porc
un gălbenuş
o linguriţă de sare
50 g zahăr
arome (coajă de lămâie şi esenţă de vanilie)

Ingrediente umplutură mac:
250 g mac
70 ml lapte
100 g zahăr
un albuş 

Pentru uns baigli:
un ou
două linguri de lapte

Am folosit maşina pentru pâine, cum era de aşteptat, având în vedere cât de mult iubesc frământatul aluaturilor :))! Aşadar, nu a fost nevoie să pregătesc maiaua dinainte.
Am pus ingredientele în maşina de pâine în următoarea ordine: laptele, gălbenuşul, margarina, untura, zahărul, sarea, smântâna, aromele, făina şi în final drojdia uscată.
Setăm maşina de pâine pe programul de frâmăntare şi dospire. În mod normal, aluatul îşi dublează volumul dupa aproximativ o oră şi jumătate (la mine nu s-a chiar dublat, din cauza drojdiei) şi aluatul trebuie să fie moale, dar nu se lipeşte de degete şi va fi uşor de manipulat.
În timpul de dospire a aluatului, ne ocupăm de umplutura de mac. Fierbem laptele cu zahărul până când zahărul este topit, după care adăugăm macul şi mai fierbem aproximativ trei minute, până când macul se înmoaie puţin. Se dă amestecul la rece, şi doar când este complet răcit se amestecă cu albuşul bătut spumă.
Împărţim aluatul dospit în două bile de dimensiuni egale, pe care le întindem apoi în două foi dreptunghiulare, cât de subţiri posibil (aproximativ 3-4 mm) pe o planşetă înfăinată.
Se întinde umplutura de mac peste foaia de aluat, şi se rulează pe latura scurtă.


Punem baigli în tava tapetată cu hârtie de copt, îi ungem cu oul bătut cu lapte şi îi coacem în cuptorul încins la 180⁰C pentru 30-35 minute. Îşi vor forma o frumoasă crustă aurie. După răcire se pot pudra cu zahăr pudră, după preferinţă, sau servi ca atare, tăiaţi în felii de un centimetru grosime!


Testing the background lights  ♥




14 comentarii:

  1. Foarte frumoase fotografii! Blogul tau devine tot mai mult blog de arat fotografica. Imi place, imi place, bravo! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc, draga mea! Si eu devin tot mai si tot mai pasionata de fotografie, bine-i zici artă!
      Te pup, o zi frumoasa!!!

      Ștergere
  2. Foarte interesanta reteta si vreau sa o incerc si eu.Dar am o mica nelamurire la ingrediente ai trecut de 2 ori drojdia si laptele. Presupun ca e doar o eroare, nu!?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, draga mea, din greseala au aparut de doua ori! Am corectat acum!
      Pupici, o zi frumoasa!

      Ștergere
  3. Doamne ce poze minunate faci! Super bun baigli cu mac >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, draga mea! Ma straduiesc sa invat cat mai multe!
      Pupici cu drag!
      P.S. Am aflat ca avem o cunostinta comuna :P

      Ștergere
  4. stii doar cat iubesc iarna :) iar prima fotografie imi place tare tare tare mult!
    Minunat si cozonacelul :* Mii de imbratisari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu doar cat iubesti iarna si Craciunul... semanam mult in privinta asta... Si eu ador prima fotografie, ma uit neincetat la ea si ma las transpusa intr-o lume de poveste!
      Pupici cu drag, scumpa mea!

      Ștergere
  5. Iarna si cozonacul fac pereche buna!:)
    Super fain !

    RăspundețiȘtergere
  6. Superba fotografia cu zapada se simte atmosfera de sarbatoare !

    RăspundețiȘtergere
  7. Pe langa faptul ca esti o bucatareasa desavarsita... fotografiile tale sunt de exceptie!

    RăspundețiȘtergere
  8. o reteta frumoasa, o asteptam. Pozele sunt atat de frumoase, felicitari sincere!

    RăspundețiȘtergere
  9. Wow ce poze superbe faci esti foarte talentata la fotografii si la bucutarie.

    RăspundețiȘtergere
  10. Si mie imi place baigli cu mac!Nu am incercat inca reteta!Sper cat de curand!

    RăspundețiȘtergere