Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 20 octombrie 2012

Tartă răsturnată cu pere

Și dacă e week-end, să se lase cu ceva dulce! Când vine vorba de dulce, orice scuză e binevenită, iar cea cu week-end-ul a fost cea mai la îndemână :)! Astăzi am pregătit un desert cu pere! Îmi plac perele în starea lor naturală, fapt pentru care foarte rar ajung să fie încorporate într-un desert! Dar astăzi am scăpat patru pere într-o tartă delicioasă, alături de un strop de scorțișoară și anason, puțină ciocolată și cafea! O combinație inedită, un experiment al aromelor ce s-a dovedit a fi foarte reușit!

Ingrediente:
(pentru o tavă cu diametrul de 22cm)
225 g făină
150 g zahăr brun
50 g cacao neagră
două lingurițe de praf de copt
o linguriță de bicarbonat de sodiu
o jumătate de linguriță de sare
două ouă
150 ml cafea tare
100 g ciocolată neagră (minim 70% cacao)
150 g lape bătut
100 ml ulei de floarea soarelui
arome (esență de vanilie, scorțișoară, anason)
patru pere mari


Așa cum vă imaginați, această tartă răsturnată cu pere se prepară extrem de simplu. 
Preîncălzim cuptorul la 180°!
Curățăm perele de coajă și sâmburi și le tăiem pe jumătate. Așezăm perele concentric (cu partea tăiată în jos) în tava tapetată cu hârtie de copt pe fund și unt și cacao pe pereți!


Pentru pandișpan cernem într-un bol încăpător toate ingredientele uscate (făina, cacaua, praful de copt, bicarbonatul de sodiu, aromele) și amestecăm cu zahărul brun.
Topim ciocolata pe baie de aburi și apoi o amestecăm cu cafeaua fierbinte. Lăsăm ciocolata și cafeaua să se domolească 5-10 minute!
În alt bol amestecăm ouăle cu laptele bătut, uleiul și ciocolata cu cafea. Amestecăm cu telul (sau putem folosi mixerul fără probleme) până la omogenizare! Adăugăm amestecul de ingrediente lichide peste ingredientele solide și amestecăm ușor cu o spatulă până la încorporare. 


Turnăm pandișpanul în tavă, peste pere și dăm tava la cuptor pentru 40-45 minute, sau până când o scobitoare inttrodusă în mijlocul tartei iese curată.
După coacere, lăsăm tarta să se răcească în tavă. Abia după ce tarta este complet răcită, desfacem pereții detașabili ai tăvii și răsturnăm tarta pe un platou. 



Sursa rețetei: www.epicurean.com.





14 comentarii:

  1. faina reteta,dar prezentarea e grozava!

    RăspundețiȘtergere
  2. frumos!delicios,trebuie incercata.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mie-mi plac plac foarte mult perele zemoase si la fel ca si tine n-am incercat sa le folosesc in prajituri :P
    Arata foarte tentant :D
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ziua!
    Cristina's world si eLady.ro va invita la concurs! Pentru mai multe detalii, va rugam sa accesati acest link: http://cristina-cristinasworld.blogspot.ro/2012/10/concurs.html
    Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  5. Iufffff !!! M-ai facut sa intru asa de dimineata la tine si sa gasesc nebunia asta de tarta !!!! :((( Arata perfect si tare as manca o feliuta !!! ;)
    PS.Se vede ok antetul !!! Depinde de ce browser foloseste fiecare ( eu am mozilla ) !!

    RăspundețiȘtergere
  6. Excelent arata! De 2 saptamani tot imi propun sa fac ceva de genul asta...Dupa ce am vazut-o la tine, nu mai aman, o fac in week-end!

    RăspundețiȘtergere
  7. Am facut tarta si a iesit delicioasa. Acum am in cuptor a 2-a portie. Ma gandeam daca as putea face acesta tarta si cu alte fructe.
    tu ce zici? Lidia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt sigura ca merge si cu alte fruct. In varianta "rasturnata" iti recomand sa folosesti niste fructe mai tari (mere, gutui, chiar piersici sau caise), iar daca amesteci compozitia cu fructele cred ca poti folosi si capsuni, cirese, visine, fructe de padure etc.
      Este un deliciu, nu-i asa?

      Ștergere
  8. Imi face cu ochiul,mai ales ca imi plac prajiturile rasturnate :)

    RăspundețiȘtergere