Faceți căutări pe acest blog

duminică, 14 octombrie 2012

Chec cu dovleac

          Este duminică, toamnă, vânt și ploaie la Sibiu! De câteva zile caloriferele din casa noastră s-au încins și  acesta e semnul clar că toamna și-a intrat în drepturi, adevărata toamnă! Confortul pe care ni-l oferă toamna este unic, niciun alt anotimp nu este atât de bogat! Toamna ne încântă toate simțurile... însă cel mai încântat simț cred eu că este gustul :) În primul rând, toamna este despre dovleci, este primul fruct/legumă pe care eu îl asociez ideii de toamnă! 
          Dovleacul este vedetă astăzi, în ceea ce s-a dovedit a fi cel mai bun chec făcut de mult timp încoace! Scorțișoara, cuișoarele și anasonul, pe lângă paharul cu suc natural de mere au făcut din pandișpan o explozie de arome tomnatice, care ne-a umplut toată casa de savoare!
          Povestea și rețeta checului este una foarte simplă, cu un castron și un tel rezolvăm întreaga rețetă. Haideți să va spun care sunt ingredientele necesare preparării checului!

Ingrediente:
(pentru două tăvi de chec de 10x20cm)
180g cremă de brânză (recomand Philadelphia)
50 g zahăr
două linguri rase de făină
două albușuri

150 g dovleac
120 ml suc natural de mere (neîndulcit)
un ou și două albușuri
o lingură de ulei
250 g zahăr
180 g făină
două lingurițe de praf de copt
o jumătate de linguriță de scorțișoară
o jumătate de linguriță de cuișoare
o steluță de anason (măcinată)
nuci/stafide (opțional)

Bine, recunosc, avem nevoie de două boluri, nu doar de unul! Într-un bol mixăm crema de brânză cu zahărul, cele două linguri de făină și albușurile. Lăsăm amestecul deoparte până când preparăm pandișpanul cu dovleac.
În celălalt bol amestecăm cu un tel toate ingredientele, în ordinea în care au fost scrise, până când obținem un amestec fin. Eu am folosit dovleacul tăiat cubulețe mici, însă data viitoare cu siguranță voi coace întâi dovleacul și îl voi folosi sub formă de piure, cred ca va fi mult mai aromat checul, consistența va fi ușor diferită, iar culoarea mai intensă. 
Așezăm câte un sfert din cantitatea de pandișpan cu dovleac în fiecare formă de chec (tapetată cu unt și făină), apoi așezăm pe toată suprafața formei câte jumătate din cantitatea de cremă de brânză, și sfertul de pandișpan cu dovleac rămas.

Nivelăm bine suprafața fiecărui chec și dăm tăvile la cuptorul încins la 180°C pentru 45-50 minute, sau până când o scobitoare înfiptă în mijlocul checului iese curată!


Checul cu dovleac poate fi o alegere inspirată și pentru Halloween :)




12 comentarii:

  1. Ce bine arata,cred ca are un gust minunat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pana la mine se simte cat de aromat este!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La cât de minunate-s aromele toamnei... te cred!
      Pupici

      Ștergere
  3. Vai de mine cat de frumos arata! Ai niste poze minunate! Trebuie sa vin la tine sa iau niste lectii, dar mai intai trebuie sa imi cumpar si eu un aparat bun. Te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Timea, ca vezi in pozele mele un model de urmat! Eu insa simt ca am nevoie de un profesor la randul meu! Trebuie sa ne intalnim intr-o zi, neaparat!
      Pupici

      Ștergere
  4. Vreau si eu la Sibiu!
    Sper sa nu vina Craciunul mai devreme la voi...cu vremea aia...nu se stie niciodata!:)
    Checul este...inedit SI ADEMENITOR!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu sper sa vină mai devreme! Mi-ar plăcea să fie Crăciun măcar toată luna decembrie... Și zăpadă, și frig, și foc, și scorțișoară, și vin fiert... offff, mi-e dor de Crăciun!!!
      Te pup, draga mea!

      Ștergere
  5. arata exceptional, am mai vazut undeva reteta asta si mi-am zis neaparat trebuie s-o incerc si eu! Acum am si mai multe motive s-o incerc ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Arată cum arată, dar gustul... gustul e divin!
      Pupici :*

      Ștergere
  6. :) chiar ca sunt putin asemanatoare retetele noastre (de fapt eu m-am inspirat, nu sunt eu autoarea :P)
    Imi place foarte mult, dar trebuie sa te felicit si ptr fotografii! :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu m-am inspirat, Angi! Am mai modificat una alta și a ieșit ce vezi, o bunătate!
      Mulțumesc pentru felicitări și te pup cu drag!

      Ștergere