Faceți căutări pe acest blog

duminică, 16 septembrie 2012

Tort cu ciocolată și zmeură

          Astăzi (17 septembrie) este ziua de naștere a tatălui meu, un om care cu siguranță simte fiori acum, stând în fața calculatorului de la birou, într-o zi frumoasă de luni, septembrie luni, citind aceste rânduri! Această postare i-o dedic în întregime și... îti urez multi ani fericiți, tata, să fii sănătos și să parcurgem împreună numai clipe frumoase! Știți voi, tata este fanul meu numărul unu. El este primul care simte lipsa postărilor mele când eu sunt prea ocupată să mai gătesc, să fotografiez sau să scriu postări pe blog, și tot el este cel care mă ceartă, spunându-mi: ”în fiecare dimineață deschid calculatorul și prima literă pe care o scriu pe Google este C, iar el știe și mă duce direct la pagina ta, și văd că iar ai rămas în urmă cu postările!” Deci, un motiv în plus pentru care merită nu doar o felie de tort! He's my no. 1 fan, I told you so!
          I-am sărbătorit ziua de naștere în avans, sâmbătă, când am mers cu toții acasă și ne-am strâns în jurul mesei. Acelea sunt cele mai fericite momente, când, indiferent de ce am face, suntem toți împreună! Și cu toții ne dorim ca acele momente să se repete infinit, pentru că Dumnezeu ne-a înzestrat cu o familie minunată!
          Cum orice zi fericită este prilej de bunătăți, voi scrie rețeta tortului pe care l-am savurat sâmbătă. Am ales un tort cu muuuultă ciocolată și zmeură, din cea pe care eu însămi (bine, cu ajutorul mamei) am cules-o din grădină și am congelat-o pentru deserturi speciale, ca acesta.
          Începem cu prepararea cremei de ciocolată, deoarece are nevoie de o perioadă mai lungă de stat la frigider, timp în care ne putem ocupa de blaturi. Aceasta cremă de ciocolată este cel mai simplu posibil de preparat, cu minimul de ingrediente. Am văzut această rețetă într-un tutorial despre prepararea a diferite variante de frosting pentru cupcakes și am reținut că unei cantități de 100g de ciocolată (fie ea alba sau neagră) îi revin 125 ml frișcă lichidă.
          Așadar, folosim:
- 400 g ciocolată neagră (minim 55% cacao)
- 500 ml frișcă lichidă (am folosit cu succes Creme patisserie de la Meggle)
          Încălzim frișca pe baie de aburi, având grijă ca nu cumva să fiarbă pentru că atunci am pierdut în zadar o jumătate de litru de frișcă. Punem ciocolata bucățele în frișca fierbinte și amestecăm până când ciocolata este topită, ținând bolul cu frișca și ciocolata deasupra vasului cu apă fierbinte folosit la baia de aburi, doar că nu pe foc.
          Lăsăm crema astfel obținută să ajungă la temperatura camerei, după care o dăm la frigider pentru minim două ore. După două ore o mixăm timp de 4-5 minute la viteza medie a mixerului, obținând un amestec cremos. Culoarea cremei va fi mai deschisă, însă pentru o culoare mai intensă putem adăuga puțină cacao neagră.
       
          Pentru blat (inspirată de tortul Anei Maria Ciolacu - Tort de ciocolată cu swiss meringue buttercream - merci, Ana) am folosit următoarele

Ingrediente:
350 g faina (cantitatea inițială era de 300g, am ajustat-o puțin)
2 lingurițe de praf de copt
lingurițe de bicarbonat de sodiu
o linguriță rasă de sare
100 g cacao neagră
420 g zahar
120 ml ulei
210 ml lapte bătut
200 ml espresso fierbinte
3 ouă
o lingură esență de vanilie

          Am cernut făina, cacaoa, praful de copt, bicarbonatul de sodiu și sarea (într-un cuvânt, ingredientele solide) într-un bol. În alt bol batem ușor ouăle cu uleiul, laptele bătut și esența de vanilie, apoi adăugăm zahărul (nu este necesar ca zahărul să se topească, deci nu insistați), amestecând ușor. Turnăm compoziția peste ingredientele solide și amestecăm ușor. În final, turnăm cei 200 ml de espresso fierbinte și amestecăm ușor până la încorporare! Am folosit un plic de espresso la 200 ml apă, deci nu a rezultat o cafea foarte concentrată.
          Cantitățile de mai sus sunt pentru trei blaturi (cu diametrul de 15-18cm), însă eu am ales să împart compoziția în două părți egale și să coc doar două blaturi într-o formă cu diametrul de 22cm! Ar fi ideal să avem două forme cu aceleași dimensiuni, însă compoziția poate sta câteva minute fără probleme în bol, la temperatura camerei, așteptându-și rândul la cuptor. Credeți-ma, e pe testate!
          Am copt blaturile la 180°C timp de fix 30 minute, asigurându-mă astfel că blaturile au consistența dorită, ușor umedă, nemaifiind necesară însiroparea!
         
 Înainte de a scoate blaturile din cuptor, înfigem o scobitoare în mijlocul blatului. Dacă scobitoarea iese curată, știm că blatul este copt.
          Lăsăm blaturile să se răcească complet înainte de a fi tăiate.
          Tăiem blaturile pe jumătate cu un cuțit cu lamă lungă zimțată (unul pentru tăiat pâinea este ideal) și le umplem cu crema de ciocolată peste care punem câteva bucăți de zmeură. Pastrăm o treime din cremă pentru îmbrăcat tortul și ornare.

       
Îmbrăcăm tortul cu crema rămasă și ornăm după preferință.





P.S. Am scris ”astăzi 17 septembrie” pentru că mâine dimineață tata va citi această postare, chiar de ziua lui :)

       

24 de comentarii:

  1. La multi ani sanatosi si fericiti tatalui tau! Cu siguranta e mandru de fiica lui si de postarea frumoasa de azi care ii este dedicata. Tortul cred ca e super delicios!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim, Poliana!
      Tortul chiar a fost delicios, pupici :*

      Ștergere
  2. La Multi Ani tata Dianei! Numai bucurii alaturi de cei dragi!

    PS: sper ca tatal tau citeste comentariile, daca nu ureaza-i te rog la multi ani din partea noastra :)

    L.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim mult, Luiza! Iar voua, felicitari pentru reusitele de departe de casa! Si astept cu nerabdare alte noi postari!
      Pupici cu drag!

      Ștergere
  3. La Multi Ani tatalui tau! e un norocos ca are o fiica ce face asemenea minunatii :) am vazut titlul si poza cu felia si am venit intr-un suflet sa vad nebunia asta de tort!!! abia astept sa il testez si eu ca tare bine mai arata, mai ales ca in ultimul timp am dezvoltat o usoara obsesie pentru torturile cu crema de ciocolata :) Pupici cu mult drag si spor la bucatarit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina draga, long time no see you!
      Multumim din suflet pentru urari, asemenea va doresc si eu!
      Cat despre tort, vi-l recomand cu drag, este delicios si foarte simplu de facut!

      Pupici cu drag!

      Ștergere
  4. Este un tort superb !:)

    La multi ani fericiti, sarbatoritului !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim, Adina! Ma bucur mult ca iti place tortul!
      Pupici cu drag!

      Ștergere
  5. Wow ! ce tort frumos ai facut! La multi ani tatalui tau!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Timea, draga mea, m-am straduit sa fac ceva bun care sa placa tuturor, dar mai ales tatalui meu! Punct ochit, punct lovit :)

      Pupici cu drag!

      Ștergere
  6. La multi ani tatalui tau! Nu inteleg de ce in postare ai scris ca ai optat pentru a imparti in doua blatul iar in poza se vad 4 blaturi??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Violeta, daca citesti cu atentie vei observa ca am scris ca taiem cele doua blaturi pe jumatate, deci rezulta 4 jumatati, care se vad in poze :)
      Multumesc pentru urari, pupici :*

      Ștergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Exceptional!!!Foarte...dar foarte frumos totul!
    Dau nota 10*****.
    La multi ani sanatosi si fericiti si din partea mea!
    O zi buna:-)

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani tatalui tau!
    Cred ca a fost foarte impresionat de tortul tau superb! :) ;)
    O toamna frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani tatalui tau !
    Acum mi-ai facut si pofta de o felie de tort... :)

    RăspundețiȘtergere
  11. La multi ani tatalui tau! Un tort minunat. O saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  12. La multi ani! tatalui tau. Arata exceptional tortul. Cred ca e foarte mandru de tine. O zi superba

    RăspundețiȘtergere
  13. Excelent arata!!!!!La multi ani!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. La Multi Ani sanatosi si fericiti tatalui tau! :)
    Tortul este impecabil, felicitari draga mea!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  15. Arata divin! La multi ani tatalui tau!

    RăspundețiȘtergere
  16. La multi ani cu multa sanatate ptr taticutul tau !!! Pretuieste-l cat poti tu de mult !!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Cat de bine arata!!! Dar nu cred ca as face fata provocarii :))

    RăspundețiȘtergere