Faceți căutări pe acest blog

joi, 13 septembrie 2012

Prăjitură cu ciocolată și prune

          Aparent, mâncăm doar prăjituri cu prune! Dar hai că nu vă mai înnebunesc cu atâtea rețete cu prune, sper ca asta să fie ultima! De curând am descoperit cât de mult ne plac și, deși le-am încercat în atâtea variante, jur că nu mă pot hotărî care e preferata mea. Pur și simplu toate îmi plac la nebunie, fiecare are farmecul și savoarea ei! Dacă îmi urmăriți blogul, cunoașteți faptul că mie îmi plac mâncărurile și deserturile rapide, iar această prăjitură nu face excepție de la regulă, se prepară în doi timpi și trei mișcări, iar rezultatul este unul ispititor de delicios!
          Vă mai spuneam că mi se părea ciudată combinația ciocolată+fructe, ei bine, acum mi se pare de-a dreptul firească și bună cu nerușinare! Nu mai stau la taclale și vă scriu rețeta, delicioasa rețetă de prăjitură cu ciocolată și prune!

   Ingrediente:
- 6 prune mari
- 150 g făină de grâu tip 000
- două lingurițe de praf de copt
- un sfert de linguriță de sare
- 110 g unt
- 100 g zahăr tos
- 100 g zahăr brun
- 35 g cacao
- 1 ou
- esență de vanilie
- 120 ml lapte

          Într-un bol cernem făina, praful de copt, sarea si cacaoa. Untul la temperatura camerei se mixează cu zahărul până când obținem un amestec cremos. Se adaugă oul bătut, mixând în continuare, după care adăugăm esența de vanilie și laptele. Adăugăm amestecul lichid peste ingredientele solide și amestecăm energic cu o spatulă până la încorporare. Turnăm compoziția într-o tavă rotundă (cu diametrul de 22cm) tapetată cu unt și cacao. Folosim cacao în locul făinii pentru a evita urmele albe lăsate de făină pe marginile prăjiturii.


          Nivelăm compoziția cu o spatulă și așezăm jumătățile de prune, cu partea tăiată în sus, la un centimetru distanță una de cealaltă.


          Coacem prăjitura în cuptorul încins la 180°C timp de 40-45 minute, sau până când o scobitoare înfiptă în mijlocul prăjiturii iese curată!
          Este dulce și gustoasă și aromată și pufoasă și... și... trebuie să o încercați, de chiar! Vă veți convinge că e normal să nu mai am cuvinte să o descriu :-)!
          


Sursa rețetei: www.bakingbites.com
          

9 comentarii:

  1. Perfecta prajitura ta! Ador prunele in prajituri si daca mai e si ciocolata clar nu pot refuza.

    RăspundețiȘtergere
  2. DElicioasa!!!Ador prunele si ciocolata!!

    RăspundețiȘtergere
  3. E super reteta! Mie imi plac foarte mult fructele in combinatie cu cioco, fac o paranteza si-ti marturisesc ca pe la evenimente (nunti, botezuri...)as fi in stare sa pap numai fructe cu cioco :P
    In seara asta o sa experimentez si eu inca o reteta cu prune si apoi cred ca ma opresc...anul acesta am descoperit si eu cat de mult imi plac prunele in prajituri ;)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. E atat de buna incat am facut-o de 3 ori in 2 saptamani, dar in cantitate dubla. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. E atat de buna incat am preparat-o de 3 ori in ultimele 2 saptamani. De fiecare data dubland cantitatile. Nu te poti satura de ea!! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce ma bucur ca ati incercat-o si v-a placut! Si noua ne place maxim si o fac de cate ori am ocazia!
      O zi frumoasa ♥

      Ștergere