Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 8 septembrie 2012

Brownie plum cake

          Prunele sunt fără îndoială cele mai reprezentative fructe pentru sfărșitul verii și începutul toamnei. Culoarea lor movulie mă încântă de fiecare dată și mă îndeamnă să le încerc în diferite combinații. Prăjitura cu prune, postată aici, a făcut furori pe blog luna aceasta, însumând peste 10000 de accesări. Unii dintre voi ați încercat-o, iar mulți dintre voi mi-ați transmis un feed-back pozitiv, lucru pentru care vă vin în întâmpinare cu o nouă rețetă de prăjitură cu prune, de data aceasta având o bază de ciocolată. Am combinat ciocolata cu prunele pentru prima dată și a fost un mare succes, oricât de sceptică recunosc că am fost la început!
          Rețeta am găsit-o în una din revistele pe care zilele trecute le-am răsfoit, nu pot sa-mi amintesc daca era vorba de ”Libertatea pentru femei” sau ”Ioana”, scuze! Oricum ar fi fost, rețeta prezintă mai multe modificări față de rețeta originală.
          
Ingrediente:
- aproximativ 20 prune
- 6 ouă
- 6 linguri de zahăr
- 6 linguri de făină
- o linguriță de praf de copt
- o linguriță de coajă de lămâie
- esență de vanilie
- 100 g ciocolată neagră
- 100 g ciocolată cu lapte
- două linguri de cacao
- patru linguri de smântână dulce
- 20 g unt
- o mână de fulgi de migdale (opțional)

          Pentru început topim la baie de aburi ciocolata împreună cu untul, smântâna dulce și cele două linguri de cacao. Lăsăm amestecul de ciocolată să se răcească complet.
          Separăm albușurile de gălbenușuri. Batem albușurile spumă tare cu un vărf de cuțit de sare. Încorporăm zahărul ploaie și mixăm până la topirea acestuia. Adăugăm gălbenușurile, unul câte unul, continuând să mixăm la viteză mare. În final adăugăm aromele (esența de vanilie și coaja de lămăie) și încorporăm cu grijă făina amestecată cu praful de copt (punând câte o lingură o dată), amestecând ușor cu o spatulă.
          Împărțim compoziția în două părți egale. În prima parte adăugăm ciocolata topită și răcită, amestecând cu grijă până la încorporare!
          Turnăm compoziția cu ciocolată în tava tapetată cu hârtie de copt (tava folosită are dimensiunile de 35x25cm), nivelăm cu un cuțit lat, după care turnăm și a doua parte a compoziției rămase, întinzând-o peste cea de ciocolată, de asemenea nivelând-o.
          Dăm tava la cuptorul încins la 180°C și coacem timp de 10 minute. În acest timp curățăm prunele de sâmburi și le tăiem pe jumătate. Le punem într-o farfurie întinsă și le presărăm cu puțină scorțișoară. În rețeta originală era specificată o cantitate de 50 ml lichior de migdale și zeama de la o lămâie în care se înmuiau prunele. Am ales să presar doar scorțișoară, nu îmi place prea mult lichiorul și nici esențele de migdale.
          După 10 minute de stat la cuptor, scoatem tava cu prăjitura și așezăm prunele cu partea tăiată în sus! Opțional, presărăm și o mână de fulgi de migdale. Dăm din nou tava la cuptor pentru încă 25-30 minute, până când prăjitura trece testul scobitorii.
          Se lasă să se răcească în tavă, se îndepărtează hârtia de copt și se taie felii potrivite. 
          Poftă bună!




22 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Asa e, este pe cat de aspectuoasa, pe atat de delicioasa!
      Pupici cu drag!

      Ștergere
  2. O reteta grozava, cu poze frumos colorate si demne de admirat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Răspunsuri
    1. Merci, Adnia! Si pe mine m-a incantat rezultatul la maxim!
      Pupicei :*

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Multumesc, Ramona! A fost si foarte buna :)
      Pupici

      Ștergere
  5. Ce superb arata! Imi place mult cu ai combinat. Si eu am tot praji cu prune dar a ta e mai buna si mai frumoasa :) Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si in satul meu se face prajitura pe care ai facut-o tu, dar la noi se numeste hencles :)
      Chiar sambata am mancat, este delicios!
      Pupicei :*

      Ștergere
  6. Ti-a iesit perfect !!!! Sunt sigura ca e delicioasa, dar pozele sunt de nota 10 , bravoo!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci frumos, Adina! Da, a fost intr-adevar delicioasa!
      Te pup :*

      Ștergere
  7. Este o praji de efect, super combinatie! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci, Angi! Da, arata bine si se mananca la fel de bine :P
      Pupici cu drag!

      Ștergere
  8. Suuper bine arata ! Si gustoasa trebuie sa fie :) O prezentare nemaipomenita !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Mirela! Ma bucur mult ca va place!
      Pupici :*

      Ștergere
  9. Arata incredibil de bine, imi place mult blogul tau. Abia astept sa incerc reteta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Elena! Ma bucur ca iti place blogul meu, si mie imi place noul tau site foarte mult!
      Pupici, week-end minunat iti doresc!

      Ștergere