Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 11 august 2012

Tartă cu iaurt și fructe de pădure

          
După succesul pe care l-a avut tarta cu iaurt și caise, era musai să încerc compoziția cu iaurt și cu alte fructe. M-am oprit la fructe de pădure, după ce inițial mă gândisem să încerc tarta cu cele câteva prune care s-au copt deja în pomul din grădina noastră. Cu prune, însă, vor urma alte deserturi în curând!
          Iaurtul, fructele ușor acrișoare, fulgii crocanți de migdale și zahărul pudră presărat din belșug pe căpătâiul tartei fac din acest desert unul perfect pentru zilele toride de vară!



          Ingredientele folosite sunt următoarele:
- 100-150 g fructe de pădure (eu am folosit fructe de pădure congelate)
- 125 g unt moale (la temperatura camerei)
- 150 g zahar tos
- esenta de vanilie
- doua oua
- 300 g faina alba (tip 000)
- o lingurita de praf de copt
- o lingurita de coaja rasa de lamaie
- 250 g iaurt gras
- fulgi de migdale pentru crusta (aproximativ 75 g)

          Preîncălzim cuptorul la 180°C. Tapetăm o formă rotundă având diametrul de 20 cm cu hârtie de copt pe fund și puțin unt pe margini.
          Amestecăm bine untul moale cu zahărul, coaja de lămâie și esența de vanilie. Adaugăm ouăle, mixând energic în continuare. În final, încorporăm făina și praful de copt (cernute în prealabil), alternând cu iaurtul gras. Amestecăm până când ingredientele sunt bine încorporate și compoziția nu are cocoloașe de făină.
          Adăugăm fructele de pădure, decongelate în prealabil, și le încorporăm în compoziție amestecând ușor cu o spatulă/lingură de lemn. Turnăm compoziția în tava pregătită. Nivelam bine suprafata compozitiei cu o spatulă și presărăm fulgi de migdale. 

          
Dăm tava la cuptorul încins pentru aproximativ 40-50 minute, sau până când o scobitoare introdusă în mijlocul tartei iese curată. Dacă obținem culoarea dorită la suprafața tartei, însă interiorul nu este copt încă, putem acoperi tava cu folie de aluminiu și să mai lăsăm tarta la copt.

          
O lăsăm să se răcească complet, apoi presărăm zahăr pudră din belșug și o consumăm numai și numai cu poftă! Să vă fie de bine!


P.S. Eu am transportat-o și am ambalat-o așa frumos :) Nu-i așa că e drăguță foc?





8 comentarii:

  1. Super,o am la cuptor acum

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasa si delicioasa! Ador fructele de padure ;)
    Te pup draga mea! Sa ai o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  3. e foarte, foarte draguta! si cred ca este chiar mai buna decat cea cu caise, nu? ce ti-au spus cei care au infulecat-o? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunata tarta, minunata prezentarea! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumos arata, delicata si delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte buna reteta, tuturor celor care au gustat le-a placut :-)

    RăspundețiȘtergere