Faceți căutări pe acest blog

luni, 20 august 2012

(Sun)Oven dried tomatoes

         

M-am răzgândit! Vroiam să scriu rețeta mâine dimineață, însă mi-am dat seama că mâine va fi o zi ocupată și cu siguranță îmi va fi greu să mă opresc în fața calculatorului pentru a scrie rețeta. Nu că ar fi rețeta lungă, că zău că nu e! Practic, dificultatea rețetei este redusă la spălatul și curățatul de cotor al roșiilor. În rest lăsăm cuptorul să facă toată treaba, vă asigur că știe el ce are de făcut, și într-adevăr în puțin mai mult timp decât ai spune ”pește”, te alegi cu o producție proprie de toată frumusețea de roșii uscate! Pot fi uscate de asemenea și la soare (așa ar fi ideal), dar și cu ajutorul unui aparat de deshidratat fructe și legume. Soarele s-ar descurca destul de greu cu uscatul, iar aparat de deshidratat nu am, astfel că singura și cea mai la îndemână variantă a rămas cuptorul!
          
Am folosit:
- doua kilograme de roșii proaspete (am cumparat așa numitele roșii ”inimă de bou”)
- sare de mare
- busuioc/oregano
- fulgi de ardei iute
- usturoi
- ulei de măsline

          Am tapetat cu hârtie de copt o tavă mai veche (roșiile își lasă toată zeama în tavă în timpul uscării și este posibilitatea să nu mai puteți curăța o tavă pe care o folosiți pentru prăjituri de exemplu) și apoi am așezat roșiile curățate de cotor și tăiate pe jumătate. Le așezăm cu partea tăiată în sus. Stropim roșiile cu ulei de măsline, presărăm sare de mare (deși puteți folosi și sare obișnuită fără probleme) din belșug, câțiva fulgi de ardei iute (nu am presărat foarte mulți pentru că de obicei nu mâncăm foarte picant) și câteva frunze tocate de busuioc!

         
Dăm tava la cuptorul încins la 100°C și lăsăm cuptorul să își facă treaba vreme de cinci ore și jumătate. Deși preconizam că patru ore sunt suficiente pentru uscarea roșiilor, timpul s-a dovedit a fi insuficient, așadar am mărit timpul de uscare la cinci ore și jumătate. 
          Pentru reușita ”experimentului” este necesar să vă spun că ar trebui ca toate roșiile să aibă aproximativ aceeași dimensiune (astfel ne asigurăm că timpul petrecut la cuptor este suficient pentru fiecare bucățică de roșie în parte, și nu va arde bucățile mai mici). De asemenea, verificăm la fiecare jumătate de oră stadiul în care se află roșiile. Timpul de stat la cuptor diferă în funcție de tipul de cuptor folosit. Cuptorul meu este electric, așa că mi-a permis să aleg cu exactitate temperatura la care se vor usca roșiile. Dacă însă cuptorul din dotare este unul pe gaz, uscați roșiile la cea mai mică temperatură posibil. Cam atât cred că ar fi de spus.
          După cele cinci ore și jumătate de stat la cuptor, roșiile arătau cam așa:

         
 Așezăm roșiile în borcane de 400g (eu am obținut un borcan de 400g și unul mai mic), punând pe ici pe colo câte un cățel de usturoi și cate-o frunză de busuioc, iar apoi umplem borcanul cu ulei de măsline. Puteți presăra și în borcan fulgi de ardei iute dacă va place gustul picant! Închidem borcanul cu un capac etanș și păstrăm la frigider sau într-un loc răcoros.



9 comentarii:

  1. Excelent! Am sa le fac si eu tot la cuptor, ca la mine aici e mai greu cu soarele :)))
    Ah, si felicitari pentru poze, sunt foarte frumoase! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, draga mea! Sa incerci numai, sa vezi cat de bune sunt! Eu am mancat doua pe nerasuflate, sunt delicioase!
      Te pup cu drag!

      Ștergere
  2. Diana , ti-au iesit perfect !!!! Eu , asa cum am zis pe FB, le-am uscat la soare , prima data am uscat o cantitate mica , sa vad daca ies ok , iar acum troneaza pe suport o cantitate mai generoasa !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Super! Anul acesta nu le mai ratez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu am facut rosii, si alte legume deshidratate; insa eu am deshidrator si le-am lasat acolo la uscat.

      Ștergere
  4. Excelenta reteta!! Tare mult imi place cum ti-au iesit.

    RăspundețiȘtergere
  5. Superba prezentare!
    O zi faina sa ai:-)

    RăspundețiȘtergere
  6. Stiu ce fac cu rosiile la vara! Multumesc pentru reteta.
    Spune-mi te rog cat timp le pastrezi in borcanul cu ulei? Ca eu am mai tinut usturoi in ulei de masline si s-a facut ciudatel dupa o perioada!

    RăspundețiȘtergere