Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 18 iulie 2012

Frittata

          Long time no posting... dar am o scuză, am avut examene, din nou! Dar acum gata, repet (doar doar va înțelege lumea): Oficial sunt în vacanță! Și-mi merge bine, oficial îmi merge chiar bine! Nici măcar n-am mai avut vreme să postez rețete demult pregătite, care își așteaptă cuminți rândul la parada de pe blog! V-am arătat în urmă cu niște multe zile o frittata care, belive me, can make your day start better!
          Frittata este o omletă/quiche de origine italiană, prajită la cuptor, și îmbunătățită prin adaosul de șuncă, legume, diverse tipuri de brânză!
          Pentru a renunța la clasicul ulei folosit pentru prăjirea omletei, am ales această variantă, la fel de gustoasă, poate chiar și mai gustoasă.
  
Am folosit:
- șase ouă
- 150 g șuncă
- 150 g brânză feta/telemea de oaie
- o ceapă verde tăiată rondele
- una-două roșii cherry
- sare, piper, oregano, busuioc sau alte condimente care vă sunt pe plac
- ulei spray pentru gătit

          Batem ouăle cu sarea, piperul și celelalte condimente alese până când ouăle își dublează volumul. Adăugăm brânza feta tăiată cubulețe, ceapa tăiată rondele și șunca tăiată fâșii. Puteți înlocui șunca cu salamul preferat, cârnați, cabanos etc.

          Tapetăm o tavă (eu am folosit o tavă rotundă cu diametrul de 22 cm) cu hârtie de copt pe fund și spray pentru gătit pe pereții laterali, turnăm compoziția în tavă, așezăm câteva felii de roșii cherry și dăm totul la cuptorul încins la 180°C pentru 15-20 minute. 




9 comentarii:

  1. Asta-i micul meu dejun preferat. Atat de versatila e chestiunea asta, ca iti e suficient sa deschizi frigideru, sa vezi ce-l contine si sa le bagi in tigaie la gramada pe alea de-ti fac cu ochiul ;) Delicios. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Un curcubeu intr-o farfurie !:)

    *****

    RăspundețiȘtergere
  3. Ador frittata! Este mereu comfortabila si savuroasa. Can make your day, indeed! Iar spray-ul pentru gatit este si noua mea jucarie! ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. O ador in toate combinatiile posibile !!!

    RăspundețiȘtergere
  5. As dori, daca se poate, sa-mi spune-ti de unde pot cumpara spray pentru gatit. Frittata arata super si cred ca este si foarte gustoasa. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Din păcate, spray-ul este adus din Anglia, in Romania inca nu am vazut in mdagazine!
    Imi pare rau ca nu va pot fi de ajutor! Cat despre frittata, intr-adevar este delicioasa!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. In Mega Image se gaseste spray pentru gatit:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Sau iei un servetel/prosop de hartie, torni putin ulei pe el si festelesti tava/tigaia, ce-o fi ea :)

    RăspundețiȘtergere