Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 27 iunie 2012

Turnulețe cu vinete

          
În ultima vreme nu am făcut altceva decât să gătesc și să postez rețete ultra rapide, motivele cred că sunt cunoscute și resimțite de voi toți: este cald, este vacanță și cui îi vine să își petreacă timpul liber în bucătărie sau să mănânce mâncaruri grele? Mie clar nu, deci rețetele de vară e musai să fie rapide și simplu de gătit, light și bineînțeles gusoase !

          
Eu una sunt înnebunită după vinete, încă din copilărie, când am început să le savurăm doar sub forma clasicei salate de vinete cu maioneză și, după gust, ceapă sau usturoi. Ieri însă am spart puțin tiparele și am încercat pentru prima data altceva: turnulețe cu vinete, roșii, mozarella, gorgonzola, parmezan... deja mi-e poftă și s-a terminat!!! Dacă aș fi rugată să atribui trei adjective acestui delicios fel de mâncare cu vinete, aș spune doar atât: ușor, rapid, delicios! Este o rețetă ideală pentru zilele toride de vara pentru ca este plina de legume și săracă în calorii, și chiar daca presupune aprinderea cuptorului, merită osteneala, trust me!
          
Pentru două porții folosim:
- o vânătă de dimensiuni medii
- două roșii
- mozzarella
- gorgonzola
- parmezan răzuit
- trei-patru linguri de ulei de măsline
- frunze proaspete de busuioc
- sare și piper după gust

          Preîncălzim cuptorul la 180°C!
          Tăiem mozzarella, roșiile și vânăta în felii de aproximativ 0,5 cm grosime, după care le condimentăm după gust (eu am folosit doar sare și piper).
          
Stropim o tavă termorezistentă cu una-două linguri de ulei de măsline și începem formarea turnulețelor așezând alternativ o felie de vânătă, una de roșie și una de mozzarella, având grijă ca ultima felie a turnulețului să fie de mozzarella.

          
Presărăm gorgonzola răzuită și frunze proaspete de busuioc tocate, după care stropim turnulețele cu puțin ulei de măsline.

          
Dăm tava la cuptorul încins pentru aproximativ 20-25 minute, sau până când mozzarella este topită, legumele sunt coapte și turnulețele arată cam așa:

         
 Presărăm parmezan deasupra și servim cu poftă cât încă sunt calde, cu o salată cu rucola alături! 
Poftă buna!





8 comentarii:

  1. Fotografiile sunt minunateeee, felicitari!
    De turnulete nici nu mai incape indoiala ca sunt delicioase ;)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce poze minunate! De fapt doar asta admir ca eu nu mananc branzeturi :)) . Dar am venit sa te felicit pentru prezentare. pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine arata, perfect pentru o cina usoara! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cat de bine pot sa arate, fotografiile sunt de nota 10! Place la maxim! Pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Ever n-as putea sa-i zic nu suratei vanata ;0 Arata super!

    RăspundețiȘtergere
  6. Grozav de apetisante sunt turnuletele tale !!!! ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Am incercat zilele acestea reteta. E incredibil de gustoasa, nu ma asteptam. Cu siguranta va aparea mai des in meniul meu (iar mama deja a furat-o). Hugs!

    RăspundețiȘtergere