Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 13 iunie 2012

Tarta cu iaurt

         
          Astazi va scriu reteta acestei minunate tarte cu iaurt, intalnita pe blogul Mirelei Nita (un blogger extraordinar pe care il admir foarte mult si il urmaresc cu drag) - Cadeaux Sucres! Multumesc pentru reteta, Mirela!

           Am modificat putin reteta, dupa cum urmeaza, folosind:
un pachet de foi pentru placinta (foi phylo)
600 g iaurt gras (am folosit iaurt Cedra din lapte de oaie, vaca si bivolita cu 7% grasime)
patru oua
o pastaie de vanilie
coaja de lamaie (dupa gust)
100 g zahar tos
100 g unt topit     
   
          Preincalzim cuptorul la 180°C.
          Separam albusurile de galbenusuri si batem albusurile spuma tare cu zaharul tos. Amestecam galbenusurile cu iaurtul, coaja de lamaie si vanilia, dupa care incorporam si albusurile batute spuma (folosim o spatula cu care facem miscari ample).
          Tapetam o tava rotunda (a mea are diametrul de 22 cm, insa puteti folosi si o tava mai mare) cu hartie de copt si asezam prima foaie de placinta. O ungem cu unt topit, dupa care asezam a doua foaie de placinta. Ungem cu unt si asezam o prima parte din compozitia de iaurt si oua. Asezam urmatoarea foaie, o ungem cu unt si apoi din nou o parte din compozitie. Continuam pana la epuizarea foilor de placinta si a cremei, deasupra tartei ramanand o foaie de placinta unsa cu unt, peste care tragem colturile foilor asezate anterior. Ungem cu unt toata suprafata tartei si dam tava la cuptor pentru 35-40 minute, sau pana cand foile de la suprafata tartei capata o culoare aurie.

          
Tarta se va umfla in timpul coacerii, insa dupa racire va reveni la forma initiala. Va recomand sa o taiati si consumati doar rece, pudrata cu zahar din belsug, este mirifica! 






26 de comentarii:

  1. M-am topit instant si pe cuvant ca nu-i canicula la mine(doar vreo 12-13 gr), cand am vazut pozele.arata intr-un mare fel si norocul meu e ca am tot ce-mi trebuie in casa.
    Daca apuc sa fac poze si voi scrie reteta, am sa specific sursa(asa cum o fac intotdeauna, chiar am reteta de salata cu couscous inspirata de tine;) )
    O zi minunata sa ai.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tot eu, a iesit super, din pacate nu mai aveam destul iaurt si am facut jumatate de portie, dar nu se renteaza e prea buna sa o injumatatesc:-p

      Ștergere
    2. :)) Data viitoare stii o treaba si faci portia intreaga! Ma bucur mult ca ai incercat-o si mai ales ca v-a placut!
      Pupici, week-end fain!

      Ștergere
  2. Arata minunat! :)

    Si eu iubesc tare cele doua bloguri pe care le-ai mentionat. Sunt foarte rafinate si demne de toata lauda.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e, Anki! Sper sa incerci reteta, merita :)
      Kisses

      Ștergere
  3. Sunt pe cale sa mooor...de pofta, bineinteles :))
    Felicitari, arata de cel putin nota 10 :)
    Cat despre "introducerea" ta, sunt perfect de acord cu tot ce ai scris :**

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E pacat sa mori tocmai acum, vine week-end-ul!!!!!!!!!!!!!!! :))
      Te pup, draga mea, happy week-end :)

      Ștergere
    2. Iti multumesc ptr reteta, e senzationala, atat de simpla si totusi atat de buna! :)
      Pupici

      Ștergere
    3. Iti multumesc inca o data ptr reteta, este sensationala, atat de simpla si totusi atat de buna! :)
      Pupici

      Ștergere
  4. veronica picioroaga13 iunie 2012, 14:30

    ahhh...ce pofta mi-ati facut! o placinta cu iaurt obisnuiesc sa fac si eu ..dar asta merita inecrcata chiar si de dragul pozei! E f potrivita ptr pofticiosii pe vreme de canicula :-))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E mai mult decat perfecta pe vremea asta! Ma bucur ca pozele iti trag cu ochiul!
      Pupici, week-end fain!

      Ștergere
  5. Si eu vreau o bucatica, bine, una maaaaare ar fi de preferat :)) din motive similare descrise de tine, parca mi-a pierit si mie cheful de a mai scrie pe blog, ca doar stim cu totii cata munca e necesara si cat timp investim; dar ma intorc cu o reteta si see from there what happens :) Pupici cu drag, sper ca te bucuri de vara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina, sincer ne lipsesti! Please come back!!!
      Kisses :*

      Ștergere
  6. off ca bine zici! e pacat ca ajungem sa traim astfel de povesti :(
    ah, era sa uit ... tarta arata suuuuuupeeeeerb <3
    te pup scumpa mea!

    RăspundețiȘtergere
  7. se pare ca eu nu sunt destul de interesanta in mediul online, pt ca inca nu m-am confruntat cu asemenea situatie...dar sunt convinsa ca nu raman eu asa, "pe din afara":)
    P.S. Tarta ta e nemaipomenita!

    RăspundețiȘtergere
  8. Tarta arata foarte bine! Crema de iaurt cred ca super buna si lejera. Felicitarile ti le adresez tie pentru nota de originalitate data retetei! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Te convinge instant sa o incerci, chiar daca e aproape canicula. Fotografiile tale sunt intotdeauna sugestive si incitante. De acord cu subiectul - si imi dau seama cat de frustant trebuie sa fie pentru cineva care munceste atat pentru a prezenta o reteta - si cu cele doua bloguri mentionate de tine. Amandoua sunt deosebite, chiar daca pe al Mirelei Nita l-am descoperit mai de curand.Felicitari pentru tot!

    RăspundețiȘtergere
  10. As manca o bucata mare din tarta ta!

    RăspundețiȘtergere
  11. Poti sa fii sigura ca eu am sa "fur" reteta asta de la tine . :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Diana, toti ne inspiram de undeva, nimeni nu scoate retete "din burta", oricat de buni am fi, si e frumos, cred eu, sa dam credit celui de unde ne-am inspirat. Nu ma asteptam ca o bloggerita cu 5 ani vechime sa se preteze la asa ceva. Din pacate s-a intamplat, dar la nivelul Anei nu vor ajunge multi.
    Cat despre placintica ta, arata tare bine :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Faorte bine arata!!!

    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  14. Arata extraordinar si cred ca e si foarte gustoasa. Abia astept s-o incerc. Multumim de idee.

    RăspundețiȘtergere