Faceți căutări pe acest blog

joi, 7 iunie 2012

Tarta cu iaurt si caise

          
Cum se face ca, de fiecare data cand pleci la piata sa cumperi un anumit fruct/leguma, te intorci acasa cu sacosa plina de orice altceva? Pietele sunt pline ochi cu de toate, pe buna dreptate insa, a venit vara! Este sezonul meu preferat. Toate tarabele sunt incarcate de-a dreptul cu fructe si legume proaspete, iar zumzaitul albinelor din jurul lor nu poate decat sa ne indemne sa cumparam din toate! Ieri am mers la piata sa cumpar capsuni, dar m-am trezit in primul rand cu caise. Am luat doar o jumatate de kilogram, ma gandeam ca totusi, parca nu e chiar vremea caiselor si nu sunt suficient de aromate si gustoase, dar mi-au depasit asteptarile, au fost delicioase! Din pacate, nu ma impac deloc bine cu puful in care sunt invaluite, nu le pot savura crude (decat decojite), asa ca le-am folosit in aceasta minunata tarta cu pandispan cu iaurt, acoperita de o crusta aramie cu migdale... divina!!! Mi-a placut de la prima si pana la ultima inghititura!

          
Ingredientele folosite sunt putine si la indemana oricui:
- 10-12 caise proaspete
- 125 g unt moale (la temperatura camerei)
- 150 g zahar tos
- esenta de vanilie
- doua oua
- 300 g faina alba (tip 000)
- o lingurita de praf de copt
- o lingurita de coaja rasa de lamaie
- 250 g iaurt gras (reteta originala cerea iaurt de caise, insa eu am folosit iaurt natural)
- fulgi de migdale pentru crusta (aproximativ 75 g)

          Preincalzim cuptorul la 180°C. Tapetam o forma rotunda avand diametrul de 20 cm cu hartie de copt pe fund si putin unt pe margini.
          Amestecam bine untul moale cu zaharul, coaja de lamaie si esenta de vanilie. Adaugam ouale, mixand energic in continuare. In final, incorporam faina si praful de copt (cernute in prealabil), alternand cu iaurtul gras. Amestecam pana cand ingredientele sunt bine incorporate si compozitia nu are cocoloase de faina.
          Turnam jumatate din compozitie in tava pregatita, asezam caisele fara samburi si taiate pe sfert, dupa care turnam si cealalta jumatate de compozitie. Nivelam bine suprafata compozitiei cu o spatula si presaram fulgi de migdale. Mi-am dat seama abia in acest moment ca am ramas fara fulgi de migdale si am macinat rapid niste migdale intregi, pe care le-am presarat deasupra compozitiei!

          Dam tava la cuptorul incins pentru aproximativ 40-50 minute, sau pana cand o scobitoare introdusa in mijlocul tartei iese curata. Daca obtinem culoarea dorita la suprafata tartei, insa interiorul nu este copt inca, putem acoperi tava cu folie de aluminiu.

          
Dupa coacere, lasam tarta sa se raceasca complet, o taiem si o servim pudrata cu zahar, cu iaurt gras si caise proaspete, dupa preferinte!






16 comentarii:

  1. Minunata, de efect si tare buna cu siguranta. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca e delicioasa. Oricum arata foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata foarte bine! Am notat reteta, am facut lista de cumparaturi...O pregatesc si eu dupa-amiaza.

    RăspundețiȘtergere
  4. Prajiturica ta este super buna .:D
    Si eu plec la cumparaturi cu o anumita lista si ma trezesc acasa ca nu am cumparat nici pe jumatate din ce mi-am propus !Mai ales in hipermarket , unde se aplica strategii de marketing ...nici nu mai discutam .Imi amintesc odata ca am plecat la hipermarket sa cumpar peste si m-am intors acasa cu Cavit junior si conserve gasite la oferta !:))

    RăspundețiȘtergere
  5. Ete diana!ma kam ispitesti:P cred ca am sa fac aceasta tarta nu de alta dar arata divin:D

    RăspundețiȘtergere
  6. superba si aromata! iubesc caisele :)
    te pup draga mea

    RăspundețiȘtergere
  7. Mmm, o frumusete de tarta!!!Parfumata si delicioasa la maxim!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Este f.f.buna, dar cand nu mai gasim caise in piata se poate face cu alte fructe?

    RăspundețiȘtergere
  9. Am facut aceasta tarta, e ff buna! multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  10. Am incercat prajitura asta chiar azi si e absolut delicioasa. Si sotului ii place, iar lui nu ii prea plac prajiturile fara crema. multumesc pt reteta!

    RăspundețiȘtergere
  11. Este minunata! Am facut-o de mai multe ori si cu caise, dar si cu fructe de padure!

    RăspundețiȘtergere