Faceți căutări pe acest blog

joi, 28 iunie 2012

Spumă de căpșuni

          În ultimul ceas, ca de obicei, când deja piața își cam golește mesele de căpșuni, făcând loc cireșelor, caiselor, piersicilor, pepenilor etc., m-am decis să aleg culeg (?!?) ultimele căpșuni și să încep aprovizionarea pentru sezonul rece cu dulcețuri! Anul acesta am ales să combin căpșunile cu rubarbă, a ieșit ceva cum nu se poate mai minunat! Însă rețeta de dulceață de căpșuni cu rubarbă o lăsăm pe mâine, și acum va spun ce am facut cu cele câteva căpșuni păstrate: spumă de căpșuni! Demult nu mai mâncasem, iar când spun demult, vreau să spun de mulți ani! Spuma de căpșuni era cel mai aromat, delicios și rapid dulce de vară. La început ni-l făcea mama, însă apoi am învătat (ceea ce e foarte mult spus) să îl prepar singură. Dacă nu mă înșel, cred că spuma de căpșuni/zmeură/fructe de pădure a fost primul desert preparat de mine! Ce ne mai desfătam cu întreg bolul de spumă, era bucuria sinceră și nevinovată a zilelor copilăriei!

          Pentru două cupe de spumă de căpșuni avem nevoie de:
- 200 g căpșuni
- 150 g zahar (sau după gust)
- două albușuri

          Batem spumă tare albușurile, după care adăugăm zahărul ploaie, în trei-patru reprize. Mixăm albușurile cu zahărul la viteză mare pentru aproximativ cinci minute, până când zahărul este complet topit. Cum testăm acest lucru? Luăm puțină spumă între degetul mare și arătător și frecăm spuma între degete. Dacă nu se mai simte zahărul la atingere, înseamna că spuma a fost mixată îndeajuns! Așadar, când zahărul este topit, adaugăm căpșunile, tăiate bucățele în prealabil, după care mai mixăm unul-două minute, ca amestecul să devină omogen!
         
Se servește în cupe de înghețată, decorată cu felii de căpșuni sau căpșuni întregi!

          
Și acum, mâna sus toți cei care au mâncat în copilarie spumă de căpșuni și au preparat-o măcar o data!

4 comentarii:

  1. eu ridic amandoua mainile...si pe cele ale vecinilor:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Desi chiar ieri ne-am delectat cu o spuma de ciocolata, imi pofteste mintea o spuma din asta de fructe! lovely!! pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu demult am mancat si eu, foarte gustoasa! Am vazut intr-o revista ( nu mai stiu care) ca avea denumirea de " Spuma ingerilor" !

    RăspundețiȘtergere
  4. Daa, si mie imi aminteste de copilarie, atunci era un deliciu la mare trecere! Pup

    RăspundețiȘtergere