Faceți căutări pe acest blog

marți, 5 iunie 2012

Spaghetti cu fructe de mare in sos alb

          
Cine s-ar fi gandit ca ar urma sa gatesc fructe de mare dupa ce m-am batut cu pumnii in piept (cu amandoi chiar) ca eu niciodata nu voi gati sau consuma fructe de mare, ca mi se par scarboase. Eh, iata ca m-am maritat, si dorintele sotului (ca era sa il fac prieten din nou) sunt lege pentru mine :)! M-a innebunit cu fructele de mare, a mancat in Viena spaghetii cu fructe de mare in sos alb si eu a trebuit sa intuiesc cum era facut sosul ala, pentru ca isi dorea sa manance spaghetti cu fructe de mare in sos alb, dar exact in acelasi sos alb! No bine, m-am apucat ieri de citit retete... parca niciuna nu era ce cautam si imi si imagineam gustul fructelor de mare ba acru, ba prea amar, ba sarat... asa ca dupa multe ore de rasfoit retete, am improvizat eu ceva, pe gustul meu, al nestiutorului gurmand roman! Dar stii ca am nimerit gustul??? Cand i-am intins domnului farfuria cu spaghetti pe masa, stateam langa el ca un copil care asteapta sa i se spuna daca e buna papalasca cu care te serveste (bleah), aveam niste emotii uriase! Dar mi-a curmat asteptarea spunandu-mi: "chiar sunt bune! seamana cu ce am mancat in Austria!". Pffff, am scapat, mi-am zis in gand! Voi repeta experienta si cu scoici, si poate cu sos rosu, ca prea mare fan s-a declarat Cipi!
          Aaaa, am gustat si eu, era firesc (sau poate ca nu?!?), si chiar mi-au placut, domn'e!
          
Ingrediente:
un amestec de fructe de mare (400g)
4-5 catei de usturoi (de dimensiune medie)
70 g unt
sare, piper
doua-trei linguri de zeama de lamaie (sau dupa gust)
50 ml vin alb sec
o lingurita rasa de faina
50 ml lapte
frunze de patrunjel
cateva boabe de mazare fiarta
spaghetti pentru doua portii (cantitatea este relativa, in functie de cat de foame va este)

          Am topit untul intr-un wok, dupa care am adaugat usturoiul taiat marunt! Am calit usturoiul la foc mic timp de doua-trei minute, dupa care am adaugat fructele de mare. Am ales sa cumpar fructe de mare congelate, deci gata fierte, asa ca sarim peste etapa de fierbere a lor. Daca folositi fructe proaspete, acestea trebuiesc fierte in apa cu sare, putin ulei de masline si zeama de lamaie.
          Condimentam cu sare si piper si lasam fructele de mare la prajit in tigaie aproximativ sase-sapte minute, dupa care adaugam vinul alb.
 Cand alcoolul este evaporat complet, adaugam zeama de lamaie si mai lasam sosul sa fiarba inca doua-trei minute la foc mic. 

Puteti sa va opriti aici, sau puteti sa amestecati o lingurita de faina in 50 ml lapte (intr-un bol) si sa turnati amestecul peste sos in wok, lasandu-l sa mai fiarba trei-patru minute, amestecand incontinuu cu o spatula din lemn! Eu am ales a doua varianta, dand astfel sosului o consistenta mult mai cremoasa. In final adaugam fruzele de patrunjel tocate si boabele de mazare fiarta!


          Servim sosul peste pastele fierbinti. Fie ca sunt spaghetti sau penne, sau orice alt tip de paste, sunt delicioase!
          Astazi nu imi merit titlul de "cea mai complexa forma de prezentare a unei retete" primit la BloGourmet  2011 din cauza lipsei pozelor din timpul prepararii. Dar hai ca nu-i o treaba grea, pe cuvant! Ma revansez la urmatoarele postari, it's a promise!  



9 comentarii:

  1. Ce-mi place ca ti-ai incalcat promisiunea !! ;) Eu ador pastele astea!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ah,ce bunatate...noua ne plac foarte mult!

    RăspundețiȘtergere
  3. Super! Pacat ca nu iti plac, sunt delicioase!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt prima si merit o portie dubla, clar ! Arata mortal.
    Salvata !
    Delicios !:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ador aceste paste, nu m-as satura de ele...

    RăspundețiȘtergere
  6. Le-am facut si eu azi, fara faina si lapte...mi-au placut ft mult :) multzam!

    RăspundețiȘtergere
  7. Le-am facut si eu azi, fata faina si lapte, mi-au placut ft mult! Data viitoare cred ca o sa rumenesc inainte separat fructele de mare, cred ca ar fi mai pe gustul meu. In orice caz, multzam de reteta! :)

    RăspundețiȘtergere