Faceți căutări pe acest blog

duminică, 10 iunie 2012

Socata

  
       
Imi amintesc cu drag cum ne imbatam de mirosul socului din spatele gradinii in copilarie si cum mama nu statea niciodata pe ganduri si punea de o socata aromata si racoritoare pentru noi toti. Ce zile frumoase, demult trecute... Socata ma duce cu gandul la copilarie, la zilele in care singura noastra grija era sa jucam "sencal" (stiti ce-i aia??? asa ii spuneam noi jocului cu elasticul :)), funny, nu?), sau sa imbracam papusile obosite deja de atata fashion! Cand in sfarsit oboseam, spre bucuria papusilor extenuate de la atata imbracat si dezbracat, mama ne intindea cu drag un pahar de socata cum numai ea stie sa faca. Astazi merg acasa, la parintii mei, si mama are o socata facuta din ziua un care am facut-o pe a mea, abia astept sa compar gustul, sa ma conving daca stiu si eu sa fac socata cu gust de copilarie.
          Ca gustul socatei este identic cu acela al socatei mamei, va spun mai tarziu, insa un lucru este sigur: socata mea este super aromata, dulce-acrisoara si ne racoreste instantaneu in zilele astea deja toride de vara!
         Va invit sa savurati un pahar, sau sa puneti chiar voi de-o socata, ingredientele sunt putine si la indemana oricui, florile de soc se gasesc pretutindeni:
- 5 litri de apa plata
- doua lamai + lime (optional)
- 4-5 flori de soc cu cotoarele taiate
- aproximativ 400 g zahar tos (sau dupa gust)


          Florile de soc le-am cules chiar eu, din satul meu natal, saptamana trecuta! Va amintiti ca am postat pe Facebook cateva poze dintr-un colt de rai, nu? Eh, dintr-o "margine" a coltului de rai am cules inmiresmatele flori de soc pe care le-am folosit la socata, neatinse de noxele din apropierea oraselor sau a soselelor!
         

Am cumparat un bidon de apa plata de 5 litri din care am golit cam jumatate de litru, alegand astfel sa prepar socata chiar in acel pet. Am turnat zaharul in pet si apoi am pus florile si lamaile decojite si taiate felii. Am dizolvat zaharul in acest moment, amestecand energic cu o lingura! Am acoperit petul cu capacul, insa nu l-am infiletat, deoarece socata fermenteaza si petul se umfla, riscand sa "explodeze"! Am lasat socata la macerat vreme de fix cinci zile, intr-un loc insorit (NU afara)! Dupa cele cinci zile, strecuram florile de soc si lamaile si dam socata la rece!        
Servim cu gheata si cu felii de lamai sau lime pentru un gust mai acrisor si pentru decor, bineinteles!
          Va racoriti si voi cu un pahar de socata???




         

5 comentarii:

  1. foarte frumos! Ador lime ;)
    te pup draga mea!Sa ai o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu ma racoresc de la tine ca a mea s-a dus demult, nici nu am apucat sa o pozez, dar a fost delicioasa :)

    Minunate poze!

    Pupici si weekend placut sa aveti :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Am facut si eu acum ceva timp socata insa anul acesta am dat gres.Cu ce? Nu stiu...
    Nu mi-a placut de nici un fel, se simtea gustul de parca era stricat si nu l-am tinut decat doua zile.
    Greseala mea sa fi fost ca l-am tinut in geam la soare? Nu cred, am facut si acum 2 ani cu exact aceeasi metoda si a fost un deliciu.Cred ca pur si simplu nu a fost sa fie.

    Socata ta arata intr-un asa fel incat imi trece prin gand sa mai fac inca o data,cat mai gasesc soc.
    O Duminica placuta in continuare.

    PS. Avem carafe la fel :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Daaaa, chiar acum ma duc sa-mi pun un pahar, E foarte buna socata, iar tu ai imortalizat-o foarte frumos! Te invit si la mine pe blog, pentru ceva dulce! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Esti o norocoasa, nu am vazut flori de soc pe aici, decat uscate la magazin naturist, care nu-mi folosesc la mare lucru...of, ce pofta imi faceti toate! arata minunat de bine!

    RăspundețiȘtergere