Faceți căutări pe acest blog

marți, 26 iunie 2012

Coconut ice cream

          A venit vacanțaaaaaa!!! Și în sfârșit pot spune că am timp să îmi fac de cap în bucătărie, cel puțin câteva zile de acum înainte, cu atât mai mult cu cât în Sibiu a plouat și vremea e mohorâtă! În bucătărie în sfârșit se poate nu doar sta, ci și munci! Am făcut înghețată, una cu lapte de cocos, vanilie și biscuiti digestivi, atât de bună că nu poți lăsa bolul cu înghețată din mână până când nu îl savurezi până la ultima linguriță. Nu am reușit să fac poze în timpul preparării înghețatei, însa lucrurile stau foarte simplu.
          Folosim:
- patru galbenușuri
- 150 g zahăr pudră sau dupa gust
- o cutie de lapte de cocos (400 ml)
- 200 ml frișcă lichidă
- esență de vanilie sau alte arome dupa gust
- biscuiți digestivi (opțional)
- fulgi de nucă de cocos (optional)
          Amestecăm gălbenușurile cu zahărul pudră pe baie de aburi până când zahărul este topit. Despre baia de aburi cred că am mai scris, însă pot preciza și acum modalitatea mea de lucru în ceea ce privește baia de aburi. Folosesc o cratiță în care pun apa de un deget, deasupra căreia fixez un bol de sticlă termorezistent/yena. Fundul bolului de yena nu trebuie să atingă apa, altfel nu mai este vorba de o baie de aburi! Buuun, dupa ce zaharul este topit, iar gălbenușurile își deschid culoarea, adăugam laptele de cocos și mai lăsăm totul pe foc circa cinci minute, până când toate ingredientele sunt perfect încorporate, iar amestecul capătă consistența unei creme. Tot acum adăugăm și aromele (eu am pus vanilie). Am lăsat amestecul să se răcească complet, după care am batut frișca și am încorporat-o în compoziție. Nu am folosit mixerul, ci o spatulă cu care am facut mișcări ample de sus în jos! Vom obține o spumă ușor aerată (în care putem adăuga acum bucăți de biscuiți digestivi și/sau fulgi de nucă de cocos) pe care o turnăm în caserole și o dam la congelator preț de trei-patru ore. Eu am lăsat-o peste noapte!
          Dacă sunteți fani nucă de cocos, această înghețată este un ”must have this summer”! Să nu mai spun că se prepară într-un mod atât de simplu că e și păcat să nu fie încercata! 


Tips & Tricks: Lapte de cocos gasiți în magazinele Lidl :)


13 comentarii:

  1. Inca asa ceva nu am mai patit: sa mor de pofta la ceva cu nuca de cococ, in conditiile in care nu imi prea place aceasta. Dar incerc reteta, am in frigider o cutie de lapte de cocos pe care am pastrat-o pt o reteta asiatica, insa se va transforma foarte bine in inghetata. Multumesc de reteta!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si mie imi place cocosul si reteta ta ma tenteaza. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place cu lapte de cocos si imi place mult prezentarea! bine ca a venit vara ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce prezentare deosebita !:)
    Stai sa vezi ce vanez lapte de cocos de maine prin magazine.:)
    Eu stau chiar in fata unui magazin Lidl si aproape in fiecare zi ma fatai prin el. Imi amintesc perfect ca au adus lapte de cocos intr-o perioada dar parca in ultimul timp nu l-am mai zarit pe rafturi .

    RăspundețiȘtergere
  5. Wow!! Delicioasa, o prezentare foarte frumoasa! Cocosul imi place erorm, iar inghetata asta a ta trece le capitolul 'must do'! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi place, imi place! As vrea sa o incerc... doar sa nu uit :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Bun cocosul,cred ca are o aroma de care nu te mai saturi,o sa o incerc si eu...

    RăspundețiȘtergere
  8. eu, mare fan cocos, trebuie sa incerc reteta asta. si nu oricand, ci chiar azi. intrebarea este unde gasesc lapte de cocos la cutie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andreea, sub ultima fotografie am scris ca putem gasi lapte de cocos in magazinele Lidl, costa in jur de 6 lei, daca imi amintesc bine!
      Sa-mi spui daca ti-a placut reteta!


      Diana

      Ștergere
    2. da, acum am vazut ca ai scris, n-am citit pana la capat. am fost fermecata de poze, probabil.
      sper sa nu-mi face cel mic alt program azi, astfel incat sa apuc sa fac aceasta bunatate. si da, sigur te anunt!

      Ștergere
    3. n-am gasit lapte de cocos la lidl. deci, am ramas cu pofta :). dar nu renunt, azi merg la carrefour, real, kaufland.... undeva tot voi gasi lapte de cocos.

      Ștergere
  9. am facut inghetata si a iesit minunata, ne-am bucurat si incantat cu ea! Multumescd e reteta!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. cu regret si cu o mare rusine trebuie sa iti spun ca am facut inghetata si nu mi-a iesit. adica mi s-a taiat. nu stiu ce s-a intamplat, si de ce, inca mai caut raspunsul ... eu de obicei nu am esecuri in bucatarie .... dar acum sunt demoralizata total :)

    RăspundețiȘtergere