Faceți căutări pe acest blog

joi, 31 mai 2012

Tiramisu trifle

          Trifle este un desert cu origini englezesti, format din straturi de piscot/pandispan, fructe si custard (o crema facuta din oua si lapte). Se prepara in boluri inalte din sticla pentru a lasa ochiul sa observe straturile de ingrediente. Este un desert fin si delicios, am avut ocazia sa il gust chiar la mama lui acasa, in Anglia! Intentionam sa gatesc varianta originala a acestui desert in momentul in care mi-am achizitionat mult ravnitul bol pentru trifle (pe care demult il caut, insa abia acum am avut norocul sa il gasesc), insa cutiile de mascarpone din frigider m-au determinat sa renunt la idee si sa incerc varianta de tiramisu stratificat => tiramisu trifle !
          Despre crema cu mascarpone pentru tiramisu am mai scris in aceasta postare: Un fel de tiramisu!
Am folosit urmatoarele ingrediente:

- 500 g crema mascarpone
- 3 galbenusuri
- 100 g zahar pudra (sau dupa gust)
- esenta de vanilie
- 200 ml frisca batuta spuma (in plus fata de reteta mentionata mai sus)
          De aceasta data am separat albusurile de galbenusuri si am renuntat la folosirea albusurilor spuma, inlocuindu-le cu frisca. Am amestecat galbenusurile cu zaharul pudra si esenta de vanilie la baie de aburi pana cand zaharul s-a topit complet. Le-am lasat sa se domoleasca, timp in care am mixat energic crema mascarpone. Adaugam si galbenusurile cu zaharul, mixand energic, dupa care incorporam si frisca in compozitie, amestecand usor cu o spatula! Putem adauga si o lingura-doua de coniac, optional!

          Am folosit douazeci de piscoturi pe care le-am insiropat intr-o cana de cappuccino. Am asezat pe straturi piscoturile, capsunile si crema (asadar: piscoturi-capsuni-crema-piscoturi-capsuni-crema-piscoturi-capsuni-crema-capsuni glazurate cu ciocolata)!
          Am dat bolul la frigider pentru doua ore si am consumat desertul cu pofta maxima, afara in curte, la iarba verde! Va puteti imagina gustul??? Trebuie sa incercati reteta!

Pont: Daca nu aveti bolul pentru trifle, puteti alege cupele de inghetata sau chiar pahare din sticla simple pentru servirea acestui desert. Efectul va fi acelasi! 

6 comentarii:

  1. OANA CATALINA31 mai 2012, 15:25

    ARATA DELICIOS!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tiramisu este una din prajiturile mele preferate iar capsunile le ador pur si simplu … un desert racoritor si parfumat. Simply gorgeous... superba prezentare!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Uau ,arata splendid,mie o pofta de tiramisu,gata plec sa il realizez la bucatarie.

    RăspundețiȘtergere
  4. un rasfat! un rasfat! dar, vreau si eu :D arata f f bine

    RăspundețiȘtergere
  5. exceptional !!! azi am sa prepar acest desert ! Arata mortal!

    RăspundețiȘtergere