Faceți căutări pe acest blog

marți, 15 mai 2012

Stir fry beef & noodles

          
Nu stiu daca se intampla tuturor femeilor, insa mie mi s-a intamplat sa ma gandesc cu groaza ce urmeaza sa se intample dupa ce trece cel mai important eveniment - nunta, pentru care iti folosesti toata energia de care dispui, iar planificarea detaliilor nu este un moft, ci o necesitate! Am avut o nunta de vis (Atentie!!! parerea este strict a mea si eu bineinteles ca nu pot fi altfel decat subiectiva!), Dumnezeu ne-a dat o vreme superba, cu mult soare, fara nori perindandu-se pe cer, emotiile nu au deranjat in niciun fel bunul mers al lucrurilor, iar dupa nunta ne-am declarat multumiti de desfasurarea evenimentului! Ma  gandesc la ce voi simti si voi face dupa inca de vreo doua saptamani, cand am constientizat ca timpul zboara mult prea repede si trebuie sa imi schimb activitatile zilnice, visele, prioritatile in perioada imediat urmatoare. Saptamana trecuta, cand am postat reteta de Pavlova, am redescoperit pasiunea si emotia cu care gatesc, fotografiez si postez pe blog si ma simteam salvata, aveam acel ceva care ma va ajuta sa trec peste "depresia post wedding" :)) care credeti-ma, exista!
          Si iata-ma astazi cum postez prima mea reteta de chinese food, stir fry beef cu noodles, pregatita in primul cadou de nunta de la pentrugatit.ro, un wok marca Vitesse care este incomparabil mai bun decat orice alt vas asemanator gasit in magazinele romanesti pana acum. Si da, am mai avut doua wok-uri, lucru pentru care mi-am permis sa fac o comparatie.


          Retetele chinezesti sunt pe atat de simplu de gatit, pe cat de pline de savoare, sarace in calorii si rapide in preparare! 

Am folosit:
- 250 g carne proaspata de manzat
- o ceapa mare taiata rondele
- ardei rosu
- fasole verde pastai
- doua linguri de ulei de masline
- doi catei de usturoi
- ciuperci chinezesti "urechi de lemn"
- condimente: sare, piper, nucsoara, ghimbir, rozmarin si chilli
(cantitatile sunt relative, in functie de gustul pe care doriti sa-l obtineti)

          Am inceput cu calirea carnii de manzat (la foc mediu) in ulei incins impreuna cu usturoiul si condimentele. Cel mai mult mi-a placut aroma de nucsoara, fapt pentru care am ales sa adaug acest condiment in plus retetei originale. Carnea condimentata va emana un miros sublim in bucatarie. Am adaugat apoi ardeiul rosu taiat fasii, ceapa taiata rondele si fasolea verde pastai. Am lasat carnea si legumele sa-si imprumute aromele circa 7-8 minute, dupa care am pus o cana de apa (250 ml) si am pus capacul wok-ului. Tot acum adaugam ciupercile chinezesti "urechi de lemn" hidratate in apa rece vreme de 4-5 ore. Puteti cumpara acest tip de ciuperci din magazinele Lidl.

         
Am lasat totul la fiert aproximativ 15 minute, amestecand din cand in cand, dupa care puteti recondimenta dupa gust - la mine nu a mai fost cazul.  Mai fierbem totul inca 5 minute, dupa care servim cu noodles fierti in apa cu sare. Gasiti noodles tot in magazinele Lidl!

         
Un pahar de vin alb completeaza perfect gustul acestei mancari delicioase si atat de simplu de gatit!




8 comentarii:

  1. Bine ai revenit !!!! Ma bucur ca ai avut o nunta de vis , asa si trebuie !!!! Sa va dea D-zeu zile senine si multa iubire de acum incolo !!!!
    Cat despre reteta , e grozava , si tare-mi doresc si eu un wok !!! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt extrem de curios de unde ai luat reteta asta pt ca nu are nimic in comun cu nici o mancare chinezeasca.E doar un amestec de carne cu legume si paste.Nici macar noodles chinezesti nu sunt.Iar in toata china nu se foloseste vin alb ci vin de orez.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nimic in comun??? Reteta am luat-o de pe allrecipes.com, cu exceptia faptului ca am adaugat fasole verde in loc de ardei gras verde. De mentionat ca nu vorbesc/citesc/scriu chineza ca sa ma pot inspira de pe un site chinezesc.
      Acei noodles sunt cumparati din magazinele Lidl, si i-am gasit exact sub aceasta denumire. Cat despre vin, ce sa fac daca in Romania sunt doar culturi de vita-de-vie si nu de orez? Fericit esti tu ca ai avut ocazia sa colinzi China, sa te delectezi cu mancaruri chinezesti si sa bei vin de orez, iar apoi sa faci pe atotstiutorul dand lectii aici pe un ton superior.
      Oricand am acceptat un sfat sau o sugestie, insa aerul superior care insoteste "sfatul" si criticile tale clar m-au deranjat!
      Multumesc oricum pentru comentariu, anonimule!

      Ștergere
  3. Tare bine arata si imi place cu siguranta si la gust! pup si bine ai revenit!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa fie intr-un ceas bun,casa de piatra si toate urarile care se fac cu aceasta ocazie sa se implineasca! Ai facut o postare foarte frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Preparatul arata grozav ,de poza ce sa mai zic...auper !
    Am observat ,si aici, comentarii rautacioase ,gratuite,nefondate ...sunt scarbita de anonimi lasi .
    Eu am gatit multe retete minunate de pe acest blog !
    Succes in tot ce-ti propui !

    RăspundețiȘtergere