Faceți căutări pe acest blog

luni, 7 mai 2012

Pavlova

          
Va mai amintiti promisiunea facuta mie insami de a nu mai aprinde cuptorul pana dupa nunta, de teama ca ma voi arde (din nou!!!)? Ei bine, mi-am incalcat-o, ieri, din cauza unei pofte nebune de ceva dulce, home made. Repercursiuni n-au prea fost, cu exceptia celor cateva calorii (de ordinul sutelor) ingerate! Si nu, nu m-am ars din nou, am fost cat se poate de atenta :)! De ce am ales Pavlova? Cred ca gandul la combinatia de crusta dulce si interior gumat/lipicios (marshmallowy) m-a convins, ceva mai dulce decat asta nu cred ca exista, iar alaturi de capsuni proaspete si aromate (primele cumparate anul asta din piata), nimic nu mi-ar fi astamparat mai bine pofta de dulce! Nu puteam sa nu va dau reteta din timp, sa o incercati cu capsunile deosebit de aromate si aratoase ce incep sa umple pietele! Asa ca, ta-ram:


          Incepem cu preincalzirea cuptorului la temperatura de 180°C. Apoi am procedat in felul urmator: am inceput sa bat spuma patru albusuri de ou (L size) aflate la temperatura camerei. Cand spuma incepe sa se formeze, adaugam 200 g zahar alb tos (sau mai mult, dupa gust). Nu adaugam tot zaharul deodata, ci treptat, lingura cu lingura. Din momentul in care am adaugat ultima lingura de zahar, mixam la viteza mare cel putin cinci minute, pana cand mixerul lasa urme in spuma, deci spuma este (cum s-ar spune) bat! Acum este momentul sa adaugam o lingura rasa de amidon alimentar (de tipul Gustin de la Dr. Oetker) si o lingura de otet de mere. Amestecam totul inca un minut, avand grija ca toata compozitia sa fie mixata si ingredientele omogenizate!
          Turnam toata compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt si cu ajutorul unei spatule ii dam o forma rotunda, pe cat posibil uniforma!

          
Dam Pavlova la cuptorul incins si, in momentul introducerii in cuptor, micsoram temperatura cuptorului la 140°C si lasam la copt aproximativ 60-85 minute, cand Pavlova capata o usoara tenta aramie si este tare la atingere. Atentie sa nu o lasati prea mult, daca se arde devine amara si ne-am stricat desertul preferat! Mai bine verificati din 10 in 10 minute, dupa primele 30 minute! Dupa ce decidem ca este coapta, oprim cuptorul, deschidem usa acestuia si lasam Pavlova sa se raceasca in cuptor cu usa intredeschisa!

          
Cand Pavlova este complet racita o transferam pe vasul de servire, dezlipind usor hartia de copt. O servim cu frisca (eu am folosit 150 ml frisca lichida batuta spuma) si cu capsuni proaspete din belsug. Puteti de asemenea sa o serviti cu fructe de padure, kiwi, rodii, caise, ananas, orice va este pe plac!
          Se recomanda a se presara zahar pudra si a se consuma DOAR cu pofta!!!




          

          


12 comentarii:

  1. Super arata si tare delicioasa!!!Nu am facut inca, dar ii vine curand randul:)Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am avut niciodata ocazia sa pap frumusetea asta. Asa ca ar fi cazul sa-mi descopar talentele (inca nedetectate) de cofetar si sa invat si eu sa fac asa o delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Vaaaii! De cand tot visez la ea, dar ma cam sperie timpul ala lung de stat in cuptor. Dar si cand o voi face...zi mare va mai fi :)). Da, aparitia capsunelor cam cere desertul asta :)

    RăspundețiȘtergere
  4. superba si delicioasa! <3
    Am facut si eu cu zmeura ;) Te pup scumpa mea!

    RăspundețiȘtergere
  5. O iubesc!!!! Ii vine randul curand, vreau sa ii refac pozele

    RăspundețiȘtergere
  6. Este dementiala Pavlova ta, Felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bine arata!!!Poza in care pudrezi zaharul este beton!
    Sunt fan bezea,deci acest desert e si pe gustul meu :-)
    Te felicit pentru grozava prezentare!

    RăspundețiȘtergere
  8. hola...de lujo la presentación te ha quedado irresistible,abrazos y abrazos.

    RăspundețiȘtergere
  9. Superba ! Trebuie sa incerc si eu reteta :)

    RăspundețiȘtergere